شروع سال تحصیلی کرونایی و نگرانی‌هایی که پشت درب مدارس جا خوش کرده‌اند

تداوم شیوع کرونا، شروعی متفاوت را برای سال تحصیلی جدید رقم زده است که دغدغه های بسیاری برای خانواده ها، دانش آموزان و معلمان به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلی حدود ۷ ماهه مدارس بالاخره به سرآمد و از فردا دانش آموزان بعد از حرف و حدیث‌های بسیار باید سال تحصیلی جدید و متفاوت آن هم با شرایط کرونا را تجربه کنند البته تجربه‌ای که برای تعدادی از دانش آموزان پیشتر هم در جریان بازگشایی محدود به منظور رفع اشکال و برگزاری امتحانات نهایی امتحان شده بود.

شروع سال تحصیلی متفاوت و کرونایی امسال دیگر با آمدن مهرماه و مترادف با بازگشایی عادی مدارس نیست، آنطور که آموزش و پرورشی‌ها تاکید دارند و ستاد ملی کرونا هم بر آن صحه گذاشته است دو هفته مانده به پایان تابستان دانش آموزان بنا بر وضعیت شهرهایشان و تراکم کلاس‌ها سال تحصیلی را آغاز می‌کنند؛ آغازی که تعیین تکلیفش آنقدر با سیاست‌های یک بام و دوهوا از سوی مسئولان مختلف همراه بود که همچنان خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان کم و بیش سردرگم هستند.

سناریو‌های شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس!

۲-۳ ماهی می‌شود که مسئولان بخش‌های مختلف آموزش‌و پرورش شروع سال تحصیلی جدید و آموزش‌ها را منوط به سه سناریو با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز شیوع کرونا می‌دانند؛ موضوعی که قرار بود آموزش‌ها را به ترتیب حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری ترتیب دهد و شبکه شاد و آموزش تلویزیونی و بسته های خودخوان و ... هم بر اساس همین تقسیم بندی در جریان آموزش مورد توجه قرار گرفت.

اما آنطور که از اظهارات اخیر مسئولان و در راس آن محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش بر می‌آید اصل آموزش مبتنی بر آموزش حضوری است و هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین کارکرد‌های مدرسه بشود؛ پس تا زمانی که ستاد ملی کرونا اعلام ممنوعیت و تعطیلی فعالیت مدارس را نداشته باشد، مدرسه‌ها دایر و آموزش‌ها حضوری خواهد بود البته که حضور دانش‌آموزان با ۲ قید رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد.

حاجی‌میرزایی در این باره تاکید دارد که دانش‌آموزان از روز ۱۵ شهریور در سراسر کشور با رعایت حداکثر دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا می‌کنند و اگر تراکم مدرسه زیاد باشد این حضور در چند شیفت و با مدت زمان آموزشی ۳۵ دقیقه طی خواهد شد.

همین اعلام صریح بازگشایی مدارس پس از مدتی ابهام باز هم برای خانواده‌ها سوال برانگیز شد که بالاخره روز شنبه ۱۵ شهریور با وجود شیوع کرونا، فرزندشان چطور در مدرسه حضور پیدا کند.

در این مورد علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی اظهار کرد که اگر تاکنون مدرسه درباره حضور دانش‌آموزان برای روز اول سال تحصیلی اطلاع رسانی نداشته است، خانواده‌ها شنبه صبح پیش از حرکت به سمت مدرسه از طریق مسیر‌های ارتباطی با مدرسه و مدیر شرایط را جویا شوند.

شروع سال تحصیلی کرونایی و نگرانی‌هایی که پشت درب مدارس جا خوش کرده‌اند

چالش رفت و آمد دانش آموزان در سال تحصیلی کرونایی

رفت و آمد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید هم در کنار دغدغه‌های آموزشی چالشی است که خانواده‌ها را سخت نگران کرده است؛ آنطور نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن و اولیا به خبرنگار آموزش و پرورش گفته تعداد دانش آموزان استفاده کننده از سرویس کاهش یافته است، اما برای همین تعداد هم برنامه داریم و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خودرو الزامی است.

او ادامه داد: با توجه به این شرایط امسال مبلغ شهریه دریافتی بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت چراکه تعداد دانش آموز در هر خودرو کاهش یافته است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان درباره تهیه لباس فرم هم گفت که به هیچ وجه نیاز به تهیه لباس فرم جدید نیست حتی برای دانش آموزان تغییر مقطع یا کلاس‌اولی‌ها قید اجبار تهیه لباس وجود ندارد، اما اگر خانواده‌ها رضایت داشته باشند و با مدرسه هم به توافق رسیده باشند تهیه لباس جدید مشکلی ندارد.

شروع سال تحصیلی کرونایی و نگرانی‌هایی که پشت درب مدارس جا خوش کرده‌اند

روانه شدن سیل اعتراض‌ها به آموزش و پرورش در پی بازگشایی مدارس

با اعلام خبر برگزاری حضوری کلاس‌های درس از سوی آموزش و پرورش که به اذعان وزیر آموزش و پرورش با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا بوده است در کنار دانش آموزان و اولیایشان، برخی از نهاد‌های وابسته به حوزه سلامت نسبت به این تصمیم گیری گلایه‌مند هستند ضمن آنکه چندی پیش علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران هم نسبت به بازگشایی مدارس و عواقب بعد از آن هشدار داده بود.

دیروز هم عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی درخواست فوری صادر کرد که بخشی از متن آن به این شرح بود:

به خطر انداختن جان میلیون‌ها دانش آموز و آموزگار و خانواده‌های ایشان، و دخالت در کارشناسی تخصصی نحوه مقابله و مبارزه با بیماری از سوی مسؤلین غیرمرتبط با امور بهداشتی، می‌تواند در کمترین فاصله زمانی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود؛ لذا از مسؤلین ستاد ملی مبارزه با کرونا، جدا تقاضا می‌کنیم ضمن اعمال قاطعیت در اجرای فرامین بهداشتی و پروتکل‌های ملی مبارزه با کرونا، از احتمال بازگشایی حضوری مدارس در همه مقاطع تحصیلی و در تمام استان‌ها و مناطق کشور، اکیدا جلوگیری کنند.

شروع سال تحصیلی کرونایی و نگرانی‌هایی که پشت درب مدارس جا خوش کرده‌اند

تعطیل ماندن مدارس یا وضع سخت‌گیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی؟!

وضع و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی وجه مشترک موضوع چندگانه بازگشایی مدارس در میان مسئولان و جامعه ذینفعان است، دستورالعملی که بسیاری از جنجال‌های بازگشایی مدارس به دلیل نگرانی از اجرا نشدن آن و تخصیص نیافتن اعتباراتش است اما آنطور که مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به خبرنگار آموزش و پرورش گفته بود امسال ۳۰۰ میلیارد تومان برای سرانه بهداشتی مدارس در نظر گرفته شده که ۳۰ میلیارد تومان آن هم تخصیص پیدا کرده است و با این تامین اعتبار و دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده مدیران مدارس مسئول اجرای آن در مدارس هستند همچنین با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و آموزش‌هایی که برای مدیران داشتیم نگرانی بابت حسن اجرای کار نداریم.

کرونا از آن قسم بیماری‌هایی است که مختص به یک زمان و مکان نمی‌شود، حال که با پاندمی این بیماری مواجه هستیم، بهره گیری از تجارب دیگر کشور‌ها هم می‌تواند تا حدی مسیر راه را به ما نشان دهد، در مورد همین بازگشایی مدارس، تجارب مشابه کشور‌های دیگر نشان می‌دهد بازگشایی بر تعطیل ماندن این بخش ارجحیت پیدا کرده است و قریب به اتفاق کشور‌های درگیر نظیر آمریکا، فرانسه، انگلیس، بلژیک و... بازگشایی را با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال می‌کنند، با وجود این شرایط وضع قوانین سخت‌گیرانه بهداشتی و نظارت بر حسن اجرای کار در بسیاری از مناطقی که ستاد کرونا بر برقراری فعالیت‌ها متمرکز بوده و آن منطقه را تعطیل اعلام نکرده است، ضرورت پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
من به عنوان یک مادر حالم خیلی بده دلشوره دارم بچم تومدرسه کرونا نگیره چون تو این دوسال خیلی مراقبش بودم حالا تومدرسه بااین همه دانش آموز تورو به اون خدایی که می پرستید این یکماه هم رحم کنید همون مجازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
عالی عالی عالی خیلی خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اخه این چه وضعیه کیفیت آموزش میاد پایین...کلا تعطیل بشه که بهتره...!!!
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۵:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
آخه این چه وضعشه؟؟
نیم ساعت برای هر درس تو دبیرستان واقعا کمه!!!!
کلا برگزار نمشد و‌مجازی بود ک بهتر از این بود که نصف مدرسه نصف تلویزیون نصف هم شاد اخرشم دانش اموز درس و نمیفهمه و کیفیت آموزش میاد پایین!!!!!.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
تعطیل کنید چیزی ازتون کم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خدایا بداد بچه هاموبرس.
بنظره من که اگه بچهتون مشروط هم بشه ارزش داره تا بخوایدباحرف اینا بفرستینشون تو چاه.
Netherlands
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
مدیر شهر ما هم گفت به هیچ وجه نزارید بچه هاتون بیان مدرسه ما خودمون رفتیم مدرسه کتاب تحویل گرفتیم مدیر گفت بچه هاتون نیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
بازی با جان مردم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
هر پدر و مادری فرزندش رو بفرسته مدرسه قاتل فرزند خود میشه، فقط مدرسه نیست مسیر رفت و آمد هم هست
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۲۱:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مدارس از اولیا تعهد کتبی گرفته اند که در قبال گر فتن بیماری کرونا در صورت حضور دانش اموزان در مدرسه مسئول نیستند تو را به خدا این معصومین اینده سازان این مملکت هستند سعی کنند مسئولین رده بالا خود را با مدیران مدارس هماهنگ کنند و شاهد نگرانی خانواده ایقدر نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۰:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
این تصمصم به یک فاجعه ختم می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
جای ما که خود مدرسه پیام داده فردا به هیچ عنوان در مدرسه حاضر نشید! باز همه اخبارها میگن که فردا مدرسه باز است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دم مدرسه ی شما گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
هدف از بازگشایی مدارس فقط و فقط دریافت هزینه از اولیا می باشد . بدون شک بعد از دریافت هزینه ، با یک ابلاغ جدید مدارس رو تعطیل میکنند . این وسط فقط هزینه ای است که از جیب اولیا بابت هیچگونه خدماتی اخذ شده . متاسفانه هنوز هزینه هایی که خانواده ها بابت سرویس حمل و نقل کودکان پرداخت کرده و این سرویس بعلت کرونا تعطیل شد ، به خانواده ها عودت داده نشده و دوباره هزینه جدیدی به خانواده ها تحمیل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مدارس حضوین ولی دانشگاها نه.باز ما باید مجازی درس بخونیم و شهریه اضافی بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
آیا امکانات و شرایط مدارس و ضعیت شیوع کرونا در کشور ما همانند کشورهای اروپایی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام. برای دانش آموزان متوسطه کلاس ها را به دو گروه تقسیم کنید که گروهی روزای زوج بروند و گروهی روز های فرد. دانش آموزانی که روز زوج می روند دروس اختصاصی را بخوانند و در روز فرد دروس عمومی را به صورت آنلاین بخوانند و در روز فرد دانش آموزان گروه دیگر دروس اختصاصی را در مدرسه بخوانند.
Iran (Islamic Republic of)
Amoo
۱۸:۵۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا وزارت بهداشت ساکته؟
Iran (Islamic Republic of)
Zeynab
۱۸:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
باز شدن مدارس در شرایط قرمز برابر با یک فاجعه بزرگه .اگه بچه های مردم بلایی سرشون بیاد کسی است که جوابگو باشه .بعدش که تعداد زیادی از بچه ها کرونا گرفتند و جونشون رو از دست دادند تازه اون موقع است که یادتون میفته اشتباه کردید .تقاص این ندونم کاریتون جان بچه هاست .متوجه هستید دارید چیکار میکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
تازه بچه ها ممکنه خفیف بگیرن و یا فقط ناقل بشن ولی جون پدر مادرا و پدر بزرگ، مادر بزرگاشون بیشتر در معرض خطره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
وقتی مدرسه ای حتی نمتونه کاغذ سفید خودشون تهیه کنند وبرای ثبت نام به اولیا میگن که باید هرکدوم دوبسته کاغذتهیه کنید تا فرزنداتان رو ثبت نام کنم این دیگر چطور میتوان به آن اعتماد کرد که موارد بهداشتی وشستشوی فرزندم یا حداقل تهویه کلاس را فراهم کنه در دمای بالا ۵۰ درجه خوزستان وکولرهای روشن وفضای بسته کلاس چطوری میتونید تضمین بدین که بچه ها آلوده نشن فقط کافیه برای یکبار هم که شده به کلاسهای مدارس خیلی از مناطق اطراف اهوازو یا خود اهواز سری بزنید وببینید ،ما با چه اعتماد وتضمینی میتونیم ۳،۴ ساعت بچه هامون رو با اون فضا و اینکه آیا بچه ها رعایت میکنن یانه دور از چشم‌والدین ماسک میزنن یانه بفرستیم مدرسه ،وزارت آموزش وپرورش باید جوابگوی یک فاجعه انسانی باشد باید جواب گوی جان تک تک دانش آموزان ومعلمان باشد .
Iran (Islamic Republic of)
بد بخت
۱۷:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بهترین راه براش کشتن مردم ایران همین است طرف زیر ۱۵ دقیقه عطسه می کنه و میگیره و به بغل دستیش میده بغل دستیش هم همینطور و این زنجیره انتقال پیدا می کنه

دیروز از دوستم پرسیدم این همون ماسکی نبود تو اول مدرسه یا همون زنگ اول پوشیده بودی؟

گفت اره من ماسکم رو با فرید عوض کردم چون باحال تر بود اونم ماسکش رو با آرین عوض کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چرا با جان بچه هاي مردم دارن آزمون وخطا ميكنن
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
من که بچمو نمیفرستم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
آدم که پیرمیشه بایدبازنشسته بشه چون فکرکردن وتصمیم گرفتن سخته برای همینه که این وزیرعزیزاین تصمیم گرفت که بچه های مردم وحتی خودمردم رادچارکروناکنه وبه کشتن بده ولی وای به عاقبت این کار که چه بشه
Iran (Islamic Republic of)
دبیر آموزش و پرورش
۱۶:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اولاً امسال کلا دانش آموزان حدود۶ ماهدر مدرسه به صورت ظاهر نبودند بلکه خیلی از مدارس کم جمعیت بدور از چشم و زیر پوستی هم دانش آموز در کلاس بود وهم گاهی معلم نزد آن ها می رفت. ثانیاً سال تحصیلی گذشته خصوصاً تابستان گذشته پر کارترین تابستان برای مسوالان مدرسه مدیران معلمان و کادرهای اجرایی در همه نقاط بود از جهت خطور در مدرسه. ثالثا در این چند ماه غالب فرهنگیان در فضای مجازی و هم در اوقات دیگر بدون محدودیت در خدمت دانش آموزان بوده آمد.رابعا تایید مقام معظم رهبری امام خامنه ای و تشکر معظم به تایید و تاکیدی بر این مدعا ست پس نتیجه آموزش و پرورش تعطیل نبوده و تازه مسوالان بلند پایه دیدند که کار و هنر معلمان در آموزش و پرورش را هیچ گونه جایگزینی نیست. رسانه ها خوب است یاور فرزندان و خدمتگزار آینده سازان باشند نه اینکه آیه. یاس و تاکیدی را به جای زمزمه فریاد بزنند. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۶:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
فارسی بلد نیستی ؟
ثانیا ، ثالثا ،خامسا ، این اصطلاح ها را در فارسی ترکیب نکن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چند سوال جدی از وزیر آموزش و پرورش‼️

اول: آیا هر روز در بدو ورود دانش آموزان تب سنجی می شوند؟
اگر بله کدام مدرسه توانایی خرید دستگاه را دارد؟

دوم: آیا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تمام دانش آموزان و معلمان غربالگری می شوند تا موارد مبتلا و مشکوک جدا سازی شود؟
بیشترین سهم در مبتلا سازی را همین سرویس های عمومی دارند

سوم: آیا رانندگان سرویس مدارس از لحاظ عدم ابتلا چک می شوند؟

چهارم: کدام تضمین برای ضدعفونی هر روز دوبار سرویس مدارس وجود دارد؟

پنجم :در مناطق گرم با روشن بودن کولرو عدم تهویه هواچگونه از تکثیر ویروس در محیط کلاس جلوگیری می شود؟
ششم :اگر معلم مبتلا شدو تعدادشان دریک مدرسه زیاد شد چه کسی جایگزین معلمان مبتلا می شود؟هزینه درمان معلم و دانش آموزان را چه کسی می دهد؟
هفتم: هزینه تهیه هر روزه ماسک چند دانش آموز یک خانواده را چه کسی می دهد؟
در صورت عدم تامین ماسک مجبورن ماسک را که عمرش ۴ ساعت است ۴ روز استفاده کنند!
هشتم : آلودگی کیف کتاب قلم را چه جوری هر روز تمیز کنند؟
نهم : در شرایط پر استرس ناشی از ترس از ابتلا ،آیا دانش آموزان چیزی هم یاد می گیرند؟

دهم :آخرین پژوهش ها می گوید حتی فاصله ۲ متری بین افراد نیز ایمن نیست این فاصله در کلاس های فاقد تهویه و با وجود کولر چگونه حفظ می شود؟

یازدهم :آیا سلامت دانش آموزان اولویت است یا سواد همراه با بیماری و استرس و زجر خانواده ها که حتی موقع برگشت جرات دست زدن به بچه هم نخواهند داشت وتاثیر روانی ان بر خردسالان...
دوازدهم : آیا سرانه فعلی مدارس ، اجازه تامین مایع دستشویی را برای سرویس های بهداشتی می دهد؟
اگر هزینه هر بشکه ۴ لیتری مایع دستشویی را حداقل ۳۰ هزار تومن محاسبه کنیم ، آیا مدارس توان مالی تهیه مایع دستشویی را دارند؟
سیزدهم : جناب وزیر ! آیا برای سلامتی معلمان زیر مجموعه ات تدبیری اندیشید؟
در سایر ادارات ،کارمندان پشت شیشه و لایه ای ضخیم از لاستیک با ارباب رجوع و با فاصله اجتماعی حداقل ۱ متر صحبت می کنند؟ آیا سزاوار است که معلم را در جمع حداقل ۳۰ نفری( با حداکثر تجمع و حداقل فاصله اجتماعی )و بدون هیچ مانعی مشغول کار کنید ؟
چرا شما از وزیر علوم عبرت نمی گیرید که تدریس دانشگاهها غیرحضوری است و شما اصرار دارید که کلاس های حضوری باشند
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۱۶:۴۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
کاملا صحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
احسنت چندین سوال والدین واولیا از وزیر آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و ستاد کرونا که متاسفانه به راحتی موافقت خودشون رو اعلام کردن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
شرکت کننده عزیز، شما مجبور به ثبتنام نیستید :) با تشکر. جوابی که مسئولین فقط می گویند همین است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
احسنت کاش پاسخ گو بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اگه یکی خدایی نکرده یکی بچش بگیره ازبین بره مسوولین و وزیر آموزش پرورش حقش اعدام نیس ها ?? چرا با جون بچه های مردم بازی میکنید ?? میخاین چیو ثابت کنید ی سرماخوردگی ساده کلی هزینه داره چ برسه ب کرونا ... چ بچه ای میتونه ماسک بزنه یا دس ب صورت نزنه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مجلس با قدرت پیگیری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مجلس با قدرت پیگیری کند
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۵:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چه جوری خودتونو با کشورهای اروپایی مقایسه میکنید در صورتی که امکانات اونا خیییلی از ما پیشرفته تره ! دانش آموز ابتدایی هرگز نمیتونه بهداشت رو رعایت کنه.. یه پروتکل میگید و همه ی کارتون رو بی خردانه جلو میبرید!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دلم میخواد این نوشته را اقای روحانی می دید جناب اقای روحانی نزدیک ۸ساله باروح وروان مردم با وضعیت اقتصادی ومعیشتی مردم داری بازی میکنی تحمل کردیم اما حالا با باز گشایی حضوری مدارس دارید باجون بچه هامون بازی میشه واین قابل تحمل نیست سلامتی بچه ها مهمتره یا اموزش حضوری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
یعنی چی شنبه زنگ بزنین مدرسه شورای مدارس خودشون باید تصمیم بگیرن حضوری باشه یامجازی؟؟؟واقعا یعنی چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
واقعا یعنی چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
مدارس تعطیل است. اما مسافرت‌ها زیاد است. مدارس باز بشود مردم دیگه مسافرت نمی وند . به بهانه حضور دانش آموزان در کلاس کمتر بیرون و مسافرت میروند. با اقداماتی که دانش آموزان را گروه بندی کردند و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی دلیلی برای نگرانی کاهش پیدا کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
شما از جون فرزندتون سیر شدین و جای نگرانی ندارین وبرای شما عادی هست خیلی از مردم بچه هاشون مشکل دارن وبه هیچ وجهی وبه هیچ شکلی اعتماد به مدارس ندارن وبچه هاشون نمیفرستن از جمله بنده که فرزندم ابتدایی است ومشکل ریوی وآسم داره ترجیح میدم یا خودم بهش درس بدم یا اینکه بیسواد باشد تا گریبان این ویروس منحوس نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
فقط برخی از مسافران نبودند که تصمیم به از بین بردن زحمات عزیزان کادر درمانی گرفته بودند گویی این کار این بار مدیریت شده در جریان است
وقتی وزیر بگویند قرمز و زرد وسفید دقیق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
ای خدا،کدام قوانین بهداشتی سخت گیرانه،؟؟ ،مدرسه ما پول خرید کاغذ ندارد،حالا از کجا مواد شوینده و ماسک تهیه کند،با جمعیت ۵۰۰نفره،بچه ها رو نفرستید تا آموزش غیر حضوری بماند،والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
این دولت که ملت را در کشور از همه لحاظ رها کرده چرا رحم به جان دانش آموزان می خواهد در دولت چه می گذرد این چه مسولان هستند که خودشان هم برای خودشان نمی توانند تصمیم بگیرند چطور می خواهند مردم تصمیم بگیرند ببین روزگار مردم ایران دست چه کسانی افتاده آدم قصه می خورد چهار تا وزیر مسول هر دقیقه یک حرف میزنندچهار تا مشاور کا ر کار بلد بیاورند تا کمک دولت وزیر کند که مردم کشور به این روز نیفتد یک تصمیم گرفته شده که به درد مردم بخورد این تحصیل کرده ببکار به چه حسابی آیا اینها آینده ندارند تا که بیکاری پنچاه درصد مسولین در کشور نسبت به جمعیت زیاد است با این وضع پولی کشور فشار اینها روی دوش مردم است دخل خرج کشور که درست می شود انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
من بچه مدرسه ای ندارم ولی رفت و آمد بچه ها به مدرسه برای من هم نگرانی داره
خونه ها شخصی نیستند بلکه آپارتمانی هستند و گرفتاری یک نفر می تونه بقیه رو هم گرفتار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
به عنوان کسی که در مدرسه هستم فکر روز اول بازگشایی با حضور اونهمه دانش آموز و اولیا درکنار هم و دریک جا گیجم میکنه که ما چیکار میتونیم کنیم برای این تجمع و بازیهای بچه ها و دورهمی اولیا و کلی هم همه که توروز اول مدارس بخشی از کاربوده ؟؟؟؟؟؟؟
آیا کسی میتونه تضمین کنه تواین شلوغی پروتکل های بهداشتی حتما رعایت میشه ؟؟؟؟؟؟ اونم وقتی که مدارس لنگ پول هستن و آموزش وپرورش حتی یک ظرف ۲۵۰میلی لیتری الکل یا یه ماسک به مدرسه ما که نداده حرفها زیاده اما این دیگه خیلی درده که مجبورم بگم اما ناشناس چون حرف من نیست از معلمهای دیگه ازمدیر و معاونهای دیگه بپرسین و اگه کاری ازتون برمیاد انجام بدین چون من و همکارا مثل سربازای دم توپ باید بریم جلو ومیریم ولی بعد بچه ها و خانواده ها و بعدم دوباره پرستارا و دکترها و بیمارستانها
Iran (Islamic Republic of)
چادر
۱۴:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دولت تصمیمات خلق الساعه و بدون برنامه
وقتی پزشکا خطرناک میدونن کی اجازه بازگشایی داده وزیر بهداشت چرا سکوت کرده؟؟؟ چرا در قبال جون بچه ها بی توجه هستن؟؟؟ خدایا با ما دادمونو به کی برسونیم غیر از تو !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
یک فاجعه انسانی در پیش است و کسانی دارند در این زمینه تصمیم گیری میکنند که هیچ اطلاعی از وضعیت کلاس های آموزشی مدارس و ارتباط فشرده بچه ها در این محیط ها ندارند . یک ماسک ساده را خیلی از بزرگترها رعایت نمی‌کنند چه برسد به کودکان. در محیط کلاس هیچ مدرسه ای در ایران تهویه نیست . دفتر مدرسه هم که چند ده معلم در یک اتاق کوچک جمع می شوند. آلان وقت خطا و آزمایش نیست آن هم با
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
وقتی سردرگمی بین مسئولان موج میزنه چرا بچه های مردم رو موش ازمایشگاهی می کنید؟!چرا در کلاسی که 40 نفر دانش اموز داره واگر به نصف کم بشه در اتاق 12 متری با حجم تنفس ودم وباز دم بچه ها وبخصوص کلاس اولی ها ودبستانی ها که دقیق نمی توانند مسائل بهداشتی را رعایت کنند چه اصراری دارید که با لجبازیهای بین خودتون مردم رو دچار تنش واضطراب کنید؟!هنوز تصمیم اساسی نمی توانید بگیرید وبه قول خودتون موج سوم با برگشت مسافرتها تشدید می شود پس چه اصراری دارید به این همه بی فکری؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
باز کنید مرگ معلمان یا دانش آموزان یا خانواده هایشان طی هفته های آینده به گردن شماست باید پاسخگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
سهیل رضاخانلو
۱۳:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بازگشایی مدارس برابر با فاجعه ی انسانیه
وضعیت زرد و قرمز هم معنا نداره
تا کرونا هست باید مجازی باشه
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۳:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
پیگیر کمی حقوق معلمان باشیدعوامل yjc.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
فکر نمی کنم معلم باشی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۶:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
امسال خوب خوردی و خوابیدی ها؟
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۸:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
همان طور که در ایام ماه محرم در عزا داری ها هی نشد ومشکلی به وجود نیامد قطعا در بازگشایی هم هم این موضوع به وحود خواهد امد تا حالا مشخص نشده بر کل متخصصان پزشکی جهان که ویروس کرونا بلایای اسمانی هست تا زمینی هنوز منشا ان مشخص نیست وحرف وحدیث ها صرفا به صورت فرضی ان هم متمرکز شدن صفا به روی رعایت فاصله اجتماعی هست به احتمال قوی روند اشاعه ویروس کرونا همچنان با بازگشایی مدارس سیر طبیعی را خواد داشت عرض کردم مشخص نیست که ویروس منشا ان زمین هست یا بلایای اسمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
شما برو بقیه اقشار مثل کارگر هارو نگاه کن بعد بگو کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
یک فرهنگی اینقدر آگاهی داره که مطالباتشو چه به حق یا احیانا
نادرست در جای صحیح خودش مطرح کنه نه جایی که همه نگران سلامتی خودشون و بچه هاشون هستن. به همین دلیل گفتم معلم نیستی. به پاسخ دوم نگاه کن میگه زیاد خوردی و خوابیدی حالا خوب شد؟!!!!
آخرین اخبار