شمار قربانیان کرونا در آمریکا تا پایان امسال به بالای ۴۱۰ هزار نفر می‌رسد

پیش‌بینی یک موسسه‌ آمریکایی بیانگر احتمال دو برابر شدن آمار جان‌باختگان کرونایی در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، پیش‌بینی جدید موسسه Health Metrics and Evaluation بیانگر احتمال دو برابر شدن قربانیان کرونا در آمریکا تا چهار ماه آینده است.

این پیش‌بینی با پردازش داده‌های مرتبط با سلامت در جهان که از سوی دانشگاه واشنگتن آمریکا در دسترس قرار گرفته، انجام شده است. بر این اساس تا پایان سال جاری میلادی و با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان، قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از ۴۱۰ هزار نفر خواهند رسید.

این پژوهش با سه رویکرد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و «بدترین و بهترین و محتمل‌ترین» حالت ممکن پیش‌بینی شده است. در نتایج آن آمده است به احتمال زیاد تا اول ماه ژانویه (دی) مابین ۴۱۰ هزار تا ۴۵۰ هزار نفر قربانی کرونا خواهند شد. در بدترین حالت یعنی اگر دستورالعمل‌ها و استفاده از وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک کاهش پیدا کند، بیش از ۶۲۰ هزار نفر جان خود را در اثر کرونا از دست خواهند داد و در نهایت در بهترین حالت هم شمار فوتی‌ها تا پایان سال جاری میلادی را بین ۲۸۸ هزار تا ۳۸۰ هزار نفر تخمین می‌زند.

مدل‌های پژوهشی این موسسه پیشتر از سوی مقامات آمریکا و کاخ سفید مورد استناد بوده‌اند و اکنون پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال شمار قربانیان این ویروس در این کشور دو برابر شود و حتی ممکن است به ۶۲۰ هزار نفر هم برسد.

بنابر اعلام سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون ۲۶ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۱۸ نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۴ نفر جان باخته و ۱۸ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۷۰۳ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

طبق این آمارها، آمریکا با ۶ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۷ نفر مبتلا، و حدود ۲۰۰ هزار جان باخته کرونایی، در صدر جدول کشور‌های آلوده به کرونا قرار دارد.

انتهای یپام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار