رقابت ملی و بین‌المللی صنعتگران حوزه جلبک داغ می‌شود

صنعت جلبک قرار است با سرمایه‌گذاری مشترک دو نهاد دولتی و با اتکا به توان بخش خصوصی توسعه یابد و به صنعتی بزرگ بدل شود.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همکاری مشترک فناورانه که در قالب یک فراخوان منتشر شده برای سرمایه‌گذاری در حوزه جلبک شکل گرفته است. این کار توسط موسسه دانش‌بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان امام و با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود. مشارکت در این فراخوان به دلیل بروز بیماری کرونا و شرایط خاص کشور تا ۱۹ شهریورماه تمدید شد.

هدف از این فراخوان، شناسایی طرح‌هایی است که در گام اول نیاز‌های کشور در حوزه جلبک و محصولات با منشأ جلبک را رفع کنند و در مرحله بعد توانایی رقابت در بازار‌های جهانی را داشته باشند. در نهایت طرح‌های برتر توسط حامیان این فراخوان مورد حمایت‌های مالی، شتابدهی و سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند. این کار با تاکید بر افزایش امنیت غذایی در کشور اجرایی می‌شود.

در این فراخوان آمده است که دانش‌بنیان‌ها طرح‌های فناورانه خود را با محور‌های «تولید زیست‌توده ریزجلبک در مقیاس صنعتی و گرید غذایی»، «استخراج مواد موثر از ریزجلبک‌ها و ماکروجلبک‌ها در مقیاس صنعتی»، «طراحی و ساخت تجهیزات کشت و فرآوری جلبک»، «تولید و فرآوری مکمل‌های خوراک دام، طیور و آبزیان از جلبک» و «تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از جلبک‌ها» ارسال کنند.


بیشتر بخوانید


همچنین طرح‌های دانش‌بنیان‌ها در حوزه «کشت ماکروجلبک در مقیاس صنعتی»، «استفاده از جلبک‌ها در حفظ محیط‌زیست و زیست‌پالایی»، «فروش و بازاریابی بین‌الملل» و سایر طرح‌های نوآورانه و اقتصادی این حوزه هم در این فراخوان پذیرفته می‌شود.

فناورانه و صنعتگران تا ۱۹ شهریورماه سال جاری فرصت دارند تا طرح‌های نوآورانه خود را ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنی biodc.isti.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار