بخشش محکوم به قصاص با صلح و سازش بین ۲ خانواده در شوشتر

رئیس دادگستری شوشتر از صلح و سازش بین ۲ خانواده و بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

مصطفی آباد رئیس دادگستری شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۴ سال پیش بین ۲ خانواده از عشیره‌ی در شهرک اندیشه شوشتر که مجاور و همسایه یکدیگر بودند با هم درگیر می‌شوند که در این نزاع یک نفر با اسلحه گرم به قتل می‌رسد و ریشه این حادثه به اختلاف قبلی میان این ۲ خانواده بر می‌گردد.

او افزود: از بدو حادثه قتل، بزرگان و خیرین جهت جلوگیری از توسعه نزاع با رایزنی، متهم به قتل را تحویل مراجع انتظامی می‌دهند و خانواده قاتل داوطلبانه جهت کاهش تنش و اختلافات به خارج از شوشتر مهاجرت می‌کنند.

آباد بیان داشت: پس از طی مراحل قانونی و تایید حکم قصاص قاتل، در اجرای وظایف ذاتی شورای حل اختلاف و تاکید بر حل و فصل پرونده‌های مهم، پرونده به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع تا زمینه ایجاد صلح و سازش بین این ۲خانواده فراهم شود.

رئیس دادگستری شوشتر تصریح کرد: اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر با تلاش و کوشش خود و همکاری خادمین آستان قدس رضوی، بزرگان، ریش سفیدان، روحانیون و سران عشایر منطقه و برگزاری چندین جلسه با اولیاء دم، توانستند در مراسمی بین این ۲ خانواده صلح و سازش برقرار و خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر و محکوم به قصاص پس از ۴ سال از چوبه دار نجات پیدا می‌کند.

این مقام مسئول گفت: اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم نمودند تقدیر و از اعضای شورا‌های حل اختلاف خوزستان که با توکل و تعهد و عزمی راسخ در انجام صلح و سازش در پرونده‌های مهم گام‌های موثری در شهرستان و استان داشته اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.