تخریبگر سیمای بافت جهانی یزد مجازات شد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان یزد از رفع تخلف نصب شیروانی در بافت تاریخی یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مهدی رحیم زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان، با اشاره به اینکه نصب شیروانی بر روی سقف و حیاط خانه‌ها در بافت تاریخی تخلف محسوب می‌شود، گفت: یگان حفاظت این اداره کل در راستای حفظ و صیانت از بافت و آثار تاریخی، عملیات اجرای سقف شیروانی در بافت تاریخی را متوقف کرد.

او افزود: مالک خانه‌ای در بافت تاریخی که به اخطار‌های مامورین یگان حفاظت اعتنایی نکرده و بر خلاف ضوابط ناظر بر بافت‌های تاریخی اقدام به نصب شیروانی کرده بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار داشت: هرگونه ساخت و ساز یا تغییر منظری در ابنیه ثبت ملی و جهانی مشمول مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی می‌شود و با متخلفینی که بدون مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به تخریب، ساخت و ساز و تغییر منظری نمایند برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ رحیم زاده در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده مورد مشکوک دخل و تصرف در بافت تاریخی یزد، به صورت شبانه روزی آن را به شماره ۰۳۵۳۶۲۰۲۷۷۷ اطلاع دهند.

بافت تاریخی یزد که از نظر معماری و مصالح خشتی، وسعت و پویایی در جهان منحصر به فرد است، در تیرماه ۱۳۹۶به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار