دستگیری جاعل چک‌های بانکی در پایتخت

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس پایتخت، از دستگیری یک نفر مجرم سابقه دار جاعل خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: در اواسط مردادماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه دو تهران از خانمی به هویت فرزانه ۳۰ ساله مبنی بر کلاهبرداری با چک بانکی جعلی اعلام شکایت کرد که پرونده با موضوع جعل تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه دو تهران به اداره سیزدهم مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

تقی پور افزود: شاکی با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت، من برای فروش خودروی شخصی بی ام دبلیو- ایکس تری اقدام به نشر آگهی در سایت اینترنتی خرید و فروش کردم که پس از چند ساعت خانمی با تماس گرفت و گفت من خودروی شما را می‌خواهم که با توافق صورت گرفته خودرو به قیمت ۲۴ میلیارد ریال قولنامه کردیم.

شاکی درادامه اظهار داشت: پس از دو روز خریدار تماس گرفت و اعلام داشت یک فقره چک تضمینی به حساب بانکی شما گرفته ام که بعداز تعویض پلاک چک را تحویل می‌دهم و روز پنجشنبه پس از انتقال خودرو به نام وی چک تضمینی را تحویل گرفتم و از آنجایی که وقت اداری تمام شده بود امکان وصول یا استعلام چک نبود روز شنبه برای وصول چک به بانک مراجعه کردم اعلام داشتند چک مذکور جعلی می‌باشد که سریعاً اعلام شکایت علیه خریدار کردم.

تقی پور تصریح کرد:کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با انجام اقدامات میدانی و تحقیقات پلیسی مخفیگاه فرزانه را در محدوده شرق تهران شناسایی و در تاریخ ۲۸ مرداد ماه دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل کردند.

در تحقیقات صورت گرفته از فرزانه ابتدا منکر هرگونه بزهی از سوی خود بود ولی پس از مقاومت ۱۴ روزه لب به اعتراف گشود و گفت: من چک را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از شخصی بنام ساسان ۳۳ ساله گرفته ام و تاکنون با این شیوه شگرد سه دستگاه خودرو خریداری کرده ام.

کارآگاهان بدنبال اظهارات متهم دستگیری جاعل را در دستور کار خود قرار دادند که با انجام تحقیقات پلیسی و کارآگاهی هویت کامل ساسان که از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل در سال‌های گذشته بوده است را شناسایی کردند.

با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری ساسان صادر شد که با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه وی در محدوده شمال تهران شناسایی و در تاریخ ۱۲ شهریور ماه دستگیر شد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات با بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه وی ادوات جرم جعل شامل: انواع مهر بانکی – مهر برجسته- لیبل برخی دانشگاه ها-مدارک خام تحصیلی که به صورت ماهرانه در داخل یک دستگاه کپی مخفی کرده بود را کشف و ضبط کردند.

در تحقیقات صورت گرفته از ساسان ضمن اعتراف صریح به جرم خود اظهار داشت: چک‌ها را بر اساس درخواست فرزانه جعل و به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به وی می‌فروختم.

سرهنگ کارآگاه تقی پور با اعلام این خبر گفت: با عنایت به دستگیری متهمان اصلی پرونده و اعتراف صریح به جرم خود و کشف ادوات مجرمانه از مخفیگاه جاعل هر دو متهم به جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر ایادی احتمالی در پرونده با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار