نخست‌وزیر فلسطین: توافق امارات و اسرائیل موجب تضعیف موضع فلسطین می‌شود

نخست‌وزیر فلسطین طی گفت‌وگوی تلفنی با معاون نخست‌وزیر عمان، با انتقاد از توافق امارات و اسرائیل، تاکید کرد که این اقدام موجب تضعیف موضع فلسطین می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین، روز سه شنبه تأکید کرد که هرگونه عقب‌نشینی از طرح صلح عربی، موقعیت فلسطین را تضعیف می‌کند.

به گفته آژانس خبری رسمی فلسطین، اشتیه طی یک تماس تلفنی با فهد بن محمود آل‌سعید، معاون نخست‌وزیر عمان در امور کابینه، از توافق امارات و رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرده است.

این گفت‌وگوی تلفنی در آستانه پانزدهمین دوره شورای اتحادیه کشور‌های عربی در سطح وزیران خارجه انجام شده است که به صورت ویدیو کنفرانس در روز چهارشنبه به ریاست دولت فلسطین برگزار خواهد شد.

اشتیه طی این تماس تلفنی گفت: «ابتکار صلح عرب مرجعی است که اعراب برای حل منازعه اسرائیل و فلسطین تعیین کرده‌اند. هرگونه عقب‌نشینی از آن موجب تضعیف موقعیت اعراب و فلسطین خواهد شد».

نخست‌وزیر فلسطین معاون نخست‌وزیر عمان طی این تماس تلفنی درباره پیامد‌های عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل بحث و تبادل نظر کردند.

در تاریخ ۱۳ اوت، امارات و اسرائیل به توافقی دست یافتند تا روابط بین آن‌ها عادی شود. عمان از این توافق حمایت کرد ولی رهبران فلسطین آن را «خیانت» به مردم فلسطین دانستند.

رهبری فلسطین طبق آنچه در ابتکار عمل اتحادیه عرب در سال ۲۰۰۲ ذکر شد، هرگونه عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشور‌های عربی را مردود اعلام کرده است.

اشتیه از مسقط خواست تا برای برقراری وحدت بین کشورهای عربی درباره موضوعات مختلف به ویژه مسئله فلسطین نقش سازنده‌ای ایفا کند.

آل سعید در این گفت‌وگوی تلفنی، بر حمایت مستمر کشورش از آرمان و حقوق فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار