لزوم تقویت فرهنگ و معارف رضوی در استان سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه فرهنگ ومعارف رضوی در استان سمنان تقویت شود گفت: برای تحقق این امر باید از ظرفیت هنر بهره‌گیری کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در آئین افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی هنر‌های مفهومی رضوی (آهوان)  اظهار داشت: جشنواره ملی هنر‌های مفهومی رضوی نقش محوری در ماندگاری و گسترش فرهنگ و معارف رضوی دارد و باید از ظرفیت‌های هنری برای تقویت این فرهنگ بین مردم استان سمنان بهره‌گیری کرد.

او بابیان اینکه هنر رکن اصلی برای ماندگاری مفاهیم در فرهنگ و تمدن مردم یک جامعه است، افزود: جوامع امروزی آثار هنری را می‌پسندد و باید خلق آثار هنری فاخر با تکیه‌بر فن هنر مفهومی موردتوجه هنرمندان قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از هنر در ارائه مفاهیم واقعه عاشورا موجب ماندگاری آن شده است، تصریح کرد: مداحی و مرثیه‌سرایی از شاخه‌های هنری مؤثر در ماندگاری واقعه عاشورا در اذهان عموم مسلمانان است.

خجسته پور بابیان اینکه هنرمندان استان سمنان در هنر توانمند، یکتا و پیشگام هستند، ابراز داشت: قدمت هنر از بسیاری علوم امروز بیشتر است و نقوش غار‌ها نشان از وجود هنر قبل از خلق بسیاری از علوم است.

او با اشاره به اینکه تولید تنها به بخش‌هایی مانند صنعت، معدن و کشاورزی محدود نمی‌شود، یادآور شد: تولیدات فرهنگی هنری نیز لازمه پیشرفت است و برنامه‌ریزی و طراحی جشنواره ملی هنر‌های مفهومی رضوی (آهوان) حاکی از درایت هنرمندان این منطقه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار