وزیر راه و شهرسازی مطرح خبر داد:

۸۹ درصد از اسباب کشی‌ها متوقف شده است/ تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن تنها یک ضامن می‌خواهد

اسلامی گفت: ۸۹ درصد از اسباب کشی ها با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا متوقف شده است.

۸۹ درصد از اسباب کشی ها متوقف شده است/  تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن تنها یک ضامن می خواهدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن و روند کند پرداخت آن گفت: روند پرداخت وام ودیعه مسکن آرام شروع شده و در ابتدا کند بوده زیرا بانک‌ها ساز و کاری برای پرداخت تسهیلات نداشتند و تنها کارمزد را دریافت می کردند.

او ادامه داد: چنین روندی برای پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی وجود نداشت و کارهای هماهنگی با بانک مرکزی را در این بخش را انجام دادیم.

او ادامه داد: برای کمک به متقاضیان، هفته قبل به صورت رسمی مصوباتی را برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ابلاغ کردیم.

اسلامی بیان کرد: متقاضیانی که تمایل دارند در مدت ۳ سال بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهد می توانند از این مصوبه استفاده کنند.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در ابتدای پرداخت تسهیلات موضوعات و مشکلاتی در فضای مجازی در ارتباط با میزان اقساط تسهیلات مطرح شده بود، افزود:بسیاری از مستاجران با توجه به نرخ های اجاره قادر به پرداخت اقساط تسهیلات نیستند بنابراین مصوبات را به گونه ای تنظیم کردم که متقاضیان تنها اقساط کارمزد را پرداخت کنند و این موضوع را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کردیم و دو مصوبه را تصویب کردیم.

او توضیح داد: به طوری که متقاضیان اگر چک برگشتی دارند مشکلی برای دریافت وام ندارند و اگر کسی تمایل داشته باشد که تسهیلات را تقسیط  و در طول  سه ساله پرداخت کند به راحتی می تواند این کار را انجام دهند بنابراین ما این موضوع را تصویب و به بانک‌ها ابلاغ کردیم.

اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲ هزار ۵۰۰ نام کاربری و پسورد برای متقاضیان وام ودیعه مسکن طراحی شده است و تمامی بانک های عامل به سامانه متصل شده‌اند، گفت : تاکنون سه هزار نفر تسهیلات دریافت کرده اند و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش پیدا خواهد کرد و ما همه بانک ها در مدار پرداخت قرار داده ایم و هماهنگی ها برای پرداخت سریع تسهیلات افزایش انجام شده است.

اوگفت: طبق مصوبه بانک مرکزی تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ضامن نمی‌خواهد و برای تسهیلات بالای ۳۰ میلیون تومان هم تنها یک ضامن کافی است.

وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: ساده‌سازی و روان‌سازی و تسهیل گری برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌ایم و مصوباتی هم در این زمینه صادر کرده ایم که به قدر کفایت موثر است.

او با اشاره به اینکه ۸۹ درصد از اسباب کشی‌ها با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا متوقف شده است، گفت: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش موثری در ایجاد ثبات در بازار اجاره مسکن داشته است و امیدواریم مردم در این شرایط کرونایی از این مصوبه‌ها استفاده کرده باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام الان بانک ملی شعبه قابل انتخابی نداره من میخوام ملی باشه تا بتونم ضامن ببرم این واقعا چه وضعی برا مردم درست کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بانک مرکزی چرانظارتی رو بانک هانداره،اولین بانکی که مارفتیم برای تسهیلات ۳۰میلیونی سه ضامن ازماخواست درصورتی که مامستمری بگیرهستیم ووقتی بانک دوم رفتیم ازمایک ضامن خواست این واقعاگول زدن مردم‌وانداختن اوناتوی دردسره
آخرین اخبار