معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛

رفع ۲۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور

اکبری گفت: امسال ۵۵۰ نقطه حادثه خیز در سطح کشور تعریف شده که اولویت اول ما رفع ۲۵۰ نقطه حادثه خیز است.

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرح واکنش سریع را اجرایی کرده و به تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در این بخش ابلاغ کرده است، گفت: هر گونه مشکلی که در سطح جاده‌های کشور وجود داشته باشد این سامانه باید هرچه سریعتر با اعزام اکیپ‌های راهداری این مشکل را رفع کند.

 معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: به طور مثال اگر چاله ای در سطح آسفالت وجود داشته باشد و مسافران این مشکل را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع داده باشند، باید مأموران سازمان راهداری در اسرع وقت به محل اعلام شده، اعزام شوند و بلافاصله این مشکل را رفع کنند.


بیشتر بخوانید


به گفته این مقام مسئول هم اکنون سامانه ۱۴۱ استانی شده، این در حالی است که تا چند ماه پیش سامانه ۱۴۱ تنها به استان تهران متصل بوده است.

او افزود: هم اکنون این سامانه به تمامی شهرستان‌ها متصل شده و به محض اطلاع رسانی مسافران، پیامک به مسئولان راهداری استان ارسال می‌شود و اکیپ های راهداری برای رفع مشکلات به محل اعزام می‌شوند.

اکبری با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این سامانه را ایجاد کرده است تا شاهد افزایش سطح ایمنی و امنیت در جاده های کشور باشیم گفت: اجرای این طرح در بسیاری از بخش ها جواب داده و در بسیاری از مناطق هم هنوز به مرحله اجرای ۱۰۰ درصدی نرسیده است اما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با پافشاری و همت مسئولان راهداری این طرح را به مرحله اجرای ۱۰۰ درصدی برسانیم.

اجرای طرح واکنش سریع برای رفع مشکلات جاده‌های کشور

اکبری بیان کرد: امیدواریم در ماه های آینده و یا سال آینده با کیفیت و در حد قابل قبولی طرح واکنش سریع را به مرحله اجرایی کامل برسانیم.

این مقام مسئول یاد آور شد: رفع مشکل یک میدان یا کنده شدن آسفالت در بسیاری از سطوح جاده‌های کشور برای بازسازی زمان زیادی می‌طلبد و بنابراین باید چنین طرح هایی را در قالب پروژه هایی تعریف و امیدواریم یک ماه تا یک سال آینده بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

اکبری همچنین برای رفع نقاط حادثه خیز در جاده های کشور هم گفت: سالانه ۵۰۰ پروژه در این زمینه تعریف می کنیم که امسال ۵۵۰ پروژه از سطح کشور را تعریف کرده‌ایم و اولویت اول هم رفع ۲۵۰ نقطه حادثه خیز بوده است که تاکنون ۱۴۷ نقطه از آن را رفع کرده ایم.

معاون راهداری سازمان راهداری توضیح داد: تا پایان سال سعی خواهیم کرد ۲۵۰ نقطه حادثه خیز را رفع کنیم.

او با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز در سطح کشور پراکنده است، افزود: این نقاط در سراسر کشور پراکنده است و البته با توجه به حجم گسترده جاده‌ها در مناطق شمالی کشور این نقاط حادثه خیز در این بخش ها زیادتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار