باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

کاهش ۴۲ درصدی میزان پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور در مرداد ماه

طبق بررسی‌های صورت گرفته در مرداد اعزام و پذیرش مسافر ۴۲ درصد و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق بررسی آخرین آمار‌های ارائه شده و بررسی‌های صورت گرفته در مرداد ماه ۱۳۹۹ اعزام و پذیرش مسافر ۴۲% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

همچنین براساس بررسی‌های صورت گرفته میزان ارسال و پذیرش بار و پست در مرداد ماه امسال ۵۰% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

گفتنی است، میزان پرواز‌های عبوری هم در مرداد ماه امسال ۶۵% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

براساس این گزارش میزان نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد در ۵ ماهه ابتدای امسال ۳۶ هزار و ۳ فروند بوده و میزان اعزام و پذیرش مسافر هم ۳ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۶۰ نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست هم ۲۳ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۲۴۸ کیلوگرم بوده است. این در حالی است که در سال گذشته ۵۱ هزار و ۳۰۰ فروند نشست و برخاست داشته‌ایم و میزان اعزام و پذیرش مسافر هم ۶ میلیون و ۶۰ هزار و ۹۲۹ نفر و میزان پذیرش بار هم ۴۳ میلیون و ۶۵ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم بوده است؛ بنابراین در حوزه نشست و برخاست ۳۰ درصد کاهش در بحث اعزام و پذیرش مسافر، ۴۳ درصد کاهش در بحث ارسال و پذیرش بار و البته در حوزه پست مرسولات هم ۴۶ درصد کاهش داشته ایم.

در شهر مشهد میزان نشست و برخاست ۹ هزار و ۳۸۸ فروند بوده که در بحث اعزام و پذیرش مسافر هم ۱ میلیون و ۷۷ هزار و ۸۶۳ نفر، در بحث پذیرش بار و پست هم ۸ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم بار پذیرش شده است. این در حالی است که در سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۱۹ فروند نشست وبرخاست در بحث مسافر، ۴ میلیون و ۱۸ هزار و ۶۲۶ نفر اعزام و پذیرش مسافر و ۳۸ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۲۰۵ کیلوگرم بار پذیرش شده است، بنابراین در حوزه نشست و برخاست ۶۶ درصد کاهش، میزان پذیرش مسافر ۷۳ درصد کاهش و در بحث پذیرش بار هم ۷۹ درصد کاهش داشته ایم.

براساس این گزارش فرودگاه‌های رفسنجان، زنجان، شاهرود، کلاله و همدان ۱۰۰ درصد کاهش مسافر، بار و نشست و برخاست هواپیما را داشته‌اند.

این در حالی است که در فرودگاه سهند شهر مراغه ۵۰ فروند نشست و برخاست داشته ایم و یک هزار و ۹۶۳ نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند و ۱۳ هزار و ۸۰ کیلوگرم هم بار پذیرش شده است، این در حالی است که در سال گذشته هیچ نشست و برخاست و یا مسافری جا به جا نشده بود.


بیشتر بخوانید

۱۲ فروند هواپیمای از رده خارج شده ایران ایر به مزایده گذاشته شد؛ قیمت ها محرمانه است


در ۴۸ فرودگاه کشور، ۸۸ هزار و ۲۶۹ نشست و برخاست انجام شده و ۸ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۵۰۶ نفر مسافر اعزام و پذیرش شده و ۶۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۴ کیلوگرم بار جا به جا شده است. در سال گذشته ۱۴۳ هزار و ۱۰۷ فروند نشست و برخاست و ۱۶ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۴۹ نفر مسافر جا به جا و ۱۴۳ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم بار جا به جا شده است که طبق بررسی‌های انجام شده ۳۸ درصد کاهش در نشست و برخاست‌ها، ۵۲ درصد کاهش در اعزام و پذیرش مسافران و ۵۷ درصد هم در پذیرش بار کاهش داشته ایم.

همچنین در ۶ فرودگاه اختصاصی نیز میزان نشست و برخاست هواپیماها در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافران ۴۸ درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و مرسولات پست نیز ۴۷ درصد کاهش داشته است.

در مجموع در ۵۴ فرودگاه کشور در ۵ ماهه اول امسال میزان نشست و برخاست هواپیماها ۳۹ درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافران ۵۲ درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

کاهش ۴۲ درصدی میزان پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور در مرداد ماه

کاهش ۴۲ درصدی میزان پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور در مرداد ماه

کاهش ۴۲ درصدی میزان پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور در مرداد ماه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار