جوانان ثروت‌های معنوی هر جامعه

فرماندار خاتم گفت: جوانان فعال‌ترین، با نشاط‌ترین موتور محرکه هر جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد میربهبودی فرماندار شهرستان خاتم در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بابیان اینکه جوانان ذخایر و ثروت‌های معنوی هر جامعه‌ هستند، گفت: طلایی‌ترین دوران زندگی انسان‌ها منحصر در دوران جوانی است همواره در تیررس انواع و اقسام تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند براین اساس باید در حفظ و حراست از این ذخایر و ثروت‌های معنوی تلاش کرد.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بر برنامه‌ریزی اصولی و اجرای سیاست‌های صحیح درباره جوانان، افزود: توجه به جوانان نشانگر میزان اهمیت مسئولیت مسئولان امر به جوانان و جامعه است.

فرماندار شهرستان داشتن برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن را یک ضرورت دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی ومتولی حوزه جوانان باید با تلاش جدی‌تر نسبت به فراهم کردن شرایط برگزاری همایش‌های پیشگیری، آگاه سازی، کارگاه‌های آموزشی، آموزش زوجین جوان و اطلاع رسانی مناسب برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌هایی از قبیل آموزش وپرورش، مؤسسات عالیِ، سمن‌ها و استفاده از افراد متخصص وتوانمند در مدیریت سمن ها و سایر نهاد‌های اجتماعی اقدام نماید.

میربهبودی با اشاره به فراخوان دعوت جوانان نخبه شهرستان در شورای مشورتی تصریح کرد:با استفاده از ظرفیت جوانان که صاحب تفکر و ایده هستند بتوانیم شاهد پیشرفت و توسعه شهرستان باشیم.

فتحی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاتم با اشاره به نقش جوانان در آینده کشور، گفت: توجه به جوانان از اولویت‌های اساسی دولت است و باید از ظرفیت‌های جوانان در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

او افزود: برپایی ١٨ کارگاه آموزشی ویژه زوج‌های جوان، توسعه هشت زمین چمن مصنوعی و تجهیز ١٢ خانه ورزشی روستایی در سطح روستا‌های شهرستان از جمله برنامه‌هایی بود که  پارسال به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  در شهرستان خاتم  اجرا شد.

همچنین اداره ورزش و جوانان شهرستان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن کارگاه آموزشی همسرداری و فرزند پروری، کار گاه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر برای مخاطبین برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار