هدف گرفته شدن خودرو‌های دیپلماتیک انگلیس در عراق

سفارت انگلیس در عراق اعلام کرد یک بمب، خودرو‌های دیپلماتیک را در بغداد هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ال بی سی لبنان، سفارت انگلیس در عراق اعلام کرد یک عدد بمب خودرو‌های دیپلماتیک انگلیس را در بغداد هدف قرار داده است.

سفارت انگلیس البته اعلام کرد هیچ فردی بر اثر این انفجار آسیب ندیده است.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از سفارت انگلیس اعلام کرد یک خودروی دیپلماتیک بوسیله یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر جاده فرودگاه بغداد امروز هدف گرفته شد.

بر اساس گزارش رویترز، هنوز کسی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

از سوی دیگر، بر اساس بیانیه ارتش عراق، در حادثه‌ای جداگانه، در ساعت یک بامداد امروز سه شنبه، دو موشک کاتیوشا در داخل منطقه سبز که به شدت محافظ می‌شود و محل ساختمان‌های دولتی و هیئت‌های خارجی است، سقوط کرد؛ اما خسارت جانی یا مالی در بر نداشت.

در این بیانیه آمده است که منطقه سبز امنیتی راس ساعت یک بامداد امروز با دو موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت. همچنین این بیانیه افزوده است که موشک‌ها پیش از فرود آمدن و با سامانه دفاع هوایی «سی. آر‌ای ام» مستقر در سفارت خانه آمریکا رهگیری و در هوا منهدم شد.

شب گذشته و ساعتی پیش از هدف گیری سفارت آمریکا نیز دو کاروان نظامی نیرو‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در استان‌های دیوانیه و بابل هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفت.

حملات موشکی علیه اهداف آمریکایی در چند هفته اخیر روندی رو به افزایش داشته است؛ همچنانکه سفارت آمریکا در منطقه سبز امنیتی بغداد از آغاز شهریور جاری تاکنون سه بار با موشک کاتیوشا هدف گرفته شده است.

از آغاز مرداد تا کنون حداقل ۲۰ کاروان نظامی و پشتیبانی نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق با انفجار‌های کنار جاده‌ای هدف گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارتش تروریست امریکا
۰۸:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
وقتی یک سگ مثل امریکا میاد تو خونه مردم عراق باید مردم عراق اینقدر بزنن توی سر این سگ که خودش دمش را بزاره روی کولش و بره بیرون.

یعنی امریکا اینقدر به چاههای نفت عراق عشق می ورزه که با این همه تحقیر در عراق باز هم بیرون نمیره ؟؟؟
اگر ارتباط امریکا با چاههای نفت عراق قطع بشه از عراق بیرون میره وگرنه تا صور قیامت دمیده شود همچنان در عراق خواهد ماند.
تعداد کشته و زخمی های ارتش تروریست امریکا در عراق بالا بره شاید بیرون بره.
آخرین اخبار