رئیس نظام پزشکی استان همدان؛

روزانه بیش از ۲۰ هزار خدمات سرپایی به بیماران در استان  ارائه می شود

رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت:روزانه بیش از ۲۰ هزار خدمات سرپایی به بیماران در استان  ارائه می شود.

روزانه بیش از ۲۰ هزار خدمات سرپایی به بیماران در استان  ارائه می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا مدرکیان رئیس نظام پزشکی استان همدان در جلسه کمیته اخلاق پزشکی گفت:روزانه بیش از ۲۰ هزار خدمات سرپایی به بیماران در استان  ارائه می شود.

 او از ثبت۲۷۰شکایت در سازمان نظام پزشکی استان در طول سال خبر داد و افزود : ۵۰ درصد شکایات مربوط به مسائل درمانی ،  ۲۰ درصد شکایت از بالا بودن تعرفه پزشکان  و مابقی شکایات مربوط به کادر پرستاری و خدمات پشتیبانی است.

رئیس نظام پزشکی استان همدان با تاکید بر اهمیت برخورد مناسب با  ارباب رجوع و بیماران به عنوان دریافت کنندگان خدمات تصریح کرد: بررسی میزان اجرای مفاد منشور حقوق بیمار در بیمارستان ،آشنایی و آموزش کلیه کارکنان از جمله پزشکان و پرستاران با اصول و کلیات اخلاق پزشکی از اهداف برنامه های کمیته اخلاق پزشکی است .

مدرکیان در ادامه با بیان اینکه کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان ها یک بار در ماه تشکیل جلسه می دهد، گفت:نحوه ارتباط و نگاه  ما به گیرندگان خدمات از بحث های اساسی و کلیدی برای رشد جامعه و ارتقای نظام سلامت است و باید ساختارهایی در حوزه بیمارستانی تعیین کنیم که حقوق بیماران در آن گنجانده شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.