جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین:

اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: به مدیران مدارس تاکید شده است که هیچ اجباری برای حضور دانش آموز در مدارس نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گفت: در طول این دو هفته در ارتباطی که با مدیران مدارس داشته ایم تاکید شد که هیچ اجباری برای حضور دانش آموز در مدارس نیست.

به گفته حبیبی؛ حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری سه وضعیت برای آموزش دانش آموزان هست.

او افزود: آموزش حضوری به اختیار شورای مدارس و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حداکثر ۱۰ نفر دانش آموز برگزار می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گفت: بعد از فروردین ماه متاسفانه در یک هفته گذشته بدترین شرایط کرونایی را در استان تجربه کردیم و به طور میانگین ۳۲۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

حبیبی با اشاره به قدرت سرایت این بیماری گفت: این بیماری بی رحم است و تنها یک ناقل در خانواده افراد بسیاری را مبتلا می‌کند.

وی افزود: برخی از کانون‌ها نقطه شیوع کرونا هستند و با شناسایی این مراکز در صدد بررسی‌های دقیق در این مراکز هستیم.

به گفته جانشین ستاد مقابله با کرونا استان؛ مطب پزشکان، بازار، شبکه حمل ونقل، دفاتر خدماتی و نانوایی‌ها از مراکز پر خطر هستند.

حبیبی تاکید کرد: در این ایام از مینی بوس‌ها برای حمل ونقل استفاده نمی‌شود و ناوگان اتوبوسرانی هم باید از ۵۰ ظرفیت خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: تاکسی‌ها نباید بیشتر از ۳ نفر مسافر سوار کنند و نوبت دهی مطب‌ها باید به شکل تلفنی باشد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان با اشاره به پیک بستری‌ها و مرگ ومیر در چند روز اخیر گفت: اگر این آمار ثابت نشود و روند افزایشی شود، طبق ارزیابی‌ها برای ادامه‌ی فعالیت صنوف پر خطر با دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گیری می‌کنیم.

حبیبی با اشاره به تلاش‌های رسانه‌ها برای آگاه سازی مردم گفت: در خرداد ماه آمار‌ها نشان می‌داد که ۸۹ درصد افراد در ادارات و ۸۰ درصد از افراد در بازار از ماسک استفاده می‌کردند و در آن دوران که رعایت موازین بهداشتی در اوج بود ما کمترین میزان ابتلا و فوتی را در استان داشتیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
انقدر نفرمایید اصرار به حضور یا عدم حضور نیست این دلیلی بر شانه خالی کردن از مسئولیت نخواهد بود و با توصیه راه به جایی نخواهیم برد
آخرین اخبار