بیماران کرونایی نگران هزینه های درمان نباشند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری بیماران کرونایی پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات درمانی در سال ۹۸ پرداخت و گفت : پارسال ۲۲ درصد از مجموع اعتبارات مصوب دولت به سازمان بیمه سلامت پرداخت نشده که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات مؤسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی داشته است.

او گفت : مجموع بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است و مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه و همچنین کلیه مطالبات پزشکان، دندان‌پزشکان و پا راکلینیک‌ها تسویه شده است.

مظفری ادامه داد: مطالبات سال ۹۷ در بخش‌های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه‌ها است و به محض تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

مظفری افزود: بودجه مصوب هیأت دولت برای امسال در حدود ۱۳۵ میلیارد ریال است که تا کنون باید چهل و پنج میلیارد ریال بابت سه ماه از محل یارانه‌ها تأمین می‌شد که تنها حدود ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

دبیر سازمان‌های بیمه گر استان کرمانشاه گفت: هزینه بستری‌ها طی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته‌ایم زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.

او با اشاره به وضعیت مطالبات سال جاری، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد از مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه و ۷۰ درصد از مطالبات خردادماه مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت شده و در بخش غیر دولتی دانشگاهی نیز مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها تا پایان تیرماه و همچنین مطالبات مطب‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک فعال در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک تا پایان مردادماه سال جاری پرداخت و تسویه شده است .

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه به اقدامات این سازمان طی دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع این ویروس در کشور، پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان بود، این در حالی است که در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار را بگذرانند.

مظفری افزود: بر اساس مقررات، ارزیابی وسع توسط وزارت رفاه حداقل یک ماه طول می‌کشد، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش پیدا کرد.

او با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی راهنمایی‌های بالینی مرتبط با خدمات تشخیصی برداشته شد، ادامه داد: به طور مثال؛ در مواقع عادی، دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است، اما نیاز به ارائه این خدمت برای بیماران کرونایی باعث شد که این محدودیت فعلاً حذف شود.

مظفری افزود: در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد از هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های بخش سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار