تشکیل ۱۴ انجمن میراث فرهنگی در شهرستان کوثر

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۴ انجمن میراث فرهنگی در شهرستان کوثر تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: معرفی شهرستان کوثر در حوزه‌های تاریخی و میراث فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های منطقه از برنامه‌ها و اولویت‌های این اداره بوده و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه از ابتدای سال تاکنون در سطح شهرستان بیان کرد: ۱۵۰ مورد سرکشی از ابنیه و آثار تاریخی، تشکیل انجمن میراث فرهنگی به تعداد ۱۴ مورد، برگزاری جلسات دهیاران مرکزی فیروزآباد شهرستان، شناسایی و معرفی آثار تاریخی شهرستان به تعداد بیش از ۱۰۰ مورد و دستگیری پنج حفار غیرمجاز آثار باستانی و معرفی به دادگاه برای اعمال قانون در این مدت انجام شده است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر راه‌اندازی موزه شهرستان، ثبت آثار تاریخی و باستانی در ردیف آثار ملی، تعیین حریم آثار تاریخی، تشکیل انجمن میراث فرهنگی، مرمت آثار و ابنیه‌های تاریخی و کاوش و گمانه‌زنی‌های تاریخی را از برنامه‌های نیمه دوم امسال عنوان کرد.

شهبازی در مورد عملکرد این اداره در دو سال گذشته در حوزه میراث‌فرهنگی گفت: در سال ۹۷ شاهد تشکیل انجمن میراث فرهنگی به تعداد ۱۸ مورد، تشکیل جلسات توجیهی با دهیاران و بخشداران در زمینه جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز، دستگیری ۱۵ حفار غیرمجار و معرفی به دادگاه و بازدید از اماکن تاریخی را به تعداد بیش از ۲۵۰ مورد بودیم.

او عنوان کرد: بازدید و سرکشی از آثار شهرستان به تعداد بیش از ۳۰۰ مورد با همکاری و هماهنگی فرماندهی انتظامی شهرستان، تشکیل انجمن میراث فرهنگی به تعداد ۱۵ مورد، برگزاری جلسات مشترک با دهیاران و بخشداران در زمینه میراث فرهنگی و دستگیری ۵ نفر از حفاران غیرمجاز نیز از عمده اقدامات این حوزه در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.