جابه جایی کرونا در تاکسی ها/ وقتی جان انسان‌ها فدای طمع رانندگان تاکسی می‌شود

با وجود مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا مبنی بر اینکه تاکسی‌ها مجاز به سوار کردن تنها سه مسافر هستند همچنان شاهد بی توجهی رانندگان در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، پس از شیوع کرونا و افزایش به طور متوسط ۲۳ درصدی کرایه تاکسی‌ها به شرط رعایت دستورالعمل سوار کردن سه مسافر در یک تاکسی همچنان شاهد بی توجهی رانندگانی هستیم که برای گرفتن کرایه بیشتر اقدام به سوار کردن مسافر بیشتر می‌کنند.

نیمه دوم فروردین سال جاری همزمان با یکه تازی ویروس کرونا در جهان و ایران، طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور ابلاغ شد و بر اساس آن رانندگان موظف شدند در تاکسی‌ها حداکثر سه نفر مسافر سوار کنند.

همین امر موجب شد صدای اعتراض رانندگان تاکسی بلند شود، آن‌ها به خاطر افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای از هزار تومان به هزار و ۵۰۰ تومان،گرانی لوازم یدکی، میزان مصرف سوخت تاکسی‌ها و کمبود مسافر با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند.

به همین خاطر ستاد پیشگیری از کرونا تصمیم گرفت با تصویب مصوبه‌ای مبنی بر افزایش به طور متوسط ۲۳ درصدی کرایه تاکسی به شرط سوار کردن سه مسافر به جای چهار نفر موافقت کند.

این مصوبه اگرچه برای حفظ سلامت رانندگان و مسافران به تصویب رسید، اما باز هم به دلیل بی احتیاطی رانندگان موجب ایجاد اختلاف بین رانندگان و مسافران شد.

بسیاری از شهروندان از افزایش نرخ کرایه تاکسی  به شدت ناراضی هستند و ادعا می‌کنند هزینه مبارزه با کرونا در قسمت تاکسیرانی دارد از جیب مردم پرداخت می‌شود.

خانم اکبری یکی از مسافران تاکسی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: چرا وقتی رانندگان تاکسی در یک مسیر و مسافت مشخص چهار مسافر سوار می‌کنند،کماکان ما باید دو برابر قبل کرایه بدهیم؟

جابجایی کرونا در تاکسی ها/ وقتی جان انسان‌ها فدای طمع رانندگان تاکسی می‌شود

آقای محمودی یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار ما گفت: من برای رفتن به محل کارم هر روز مجبور به رفت و آمد در این مسیر هستم و افزایش نرخ کرایه‌ها از لحاظ معیشتی بار مضاعفی بر دوش امثال من گذاشته که با توجه به شرایط موجود باید با آن کنار بیاییم، اما بهتر است رانندگان هم مواردی، چون استفاده از ماسک و ضد عفونی وسیله نقلیه را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید


درد و دل‌های شنیدنی رانندگان تاکسی 

کاک احمد یکی از رانندگان تاکسی ناوگان حمل و نقل بین شهری در گفتگو با خبرنگار ما اذعان کرد: تنها راه امرار معاش من مسافر کشی است. با این اوضاع گرانی باید درآمد ما به حدی باشد که کفاف امرار معاش زندگی خود و خانواده مان را بدهد. 

جابجایی کرونا در تاکسی ها/ وقتی جان انسان‌ها فدای طمع رانندگان تاکسی می‌شود

کاک سلیمان هم یکی دیگر از رانندگان حمل و نقل عمومی در این باره بیان کرد: خیلی از مردم به خاطر ترس از ابتلا به کرونا و همچنین نارضایتی از افزایش کرایه تاکسی‌ها دیگر از ناوگان عمومی استفاده نمی‌کنند و این روز‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال مسافر کمتری داریم.

نورانی رئیس سازمان مدیریت و حمل نقل شهرداری مهاباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مبنای محاسبه کرایه تاکسی سه مسافر است و اگر راننده تاکسی چهار نفر را سوار کند تخلف کرده و در این صورت برابر قانون با او برخورد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و حمل نقل شهرداری مهاباد افزود: همچنین استفاده از ماسک و ضد عفونی وسیله نقلیه ضروری است.

نورانی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند مراتب را به سازمان حمل و نقل عمومی گزارش دهند این تخلفات در اداره بازرسی سازمان مدیریت حمل ونقل بررسی و مطابق قانون با راننده متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ه

گزارشی از نگار هنرمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.