بیش‌از یکهزار نفر در ایرانشهر ویزیت رایگان شدند

رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: بیش‌از یکهزار نفر از مردم دهستان ابتر این شهرستان در قالب طرح« نذر آب۳» از سوی کاروان سلامت قم ویزیت رایگان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدرضا کردرییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: کاروان سلامت طرح ملی« نذر آب» استان قم با ٢٠ پزشک متخصص، عمومی و پیراپزشک شامل فوق تخصص ریه، متخصص کودکان و اطفال، زنان و زایمان، آنکولوژی، متخصص داخلی، متخصص گوش و حلق و بینی، سه دندانپزشک و همچنین چهار ماما و پرستار، سه دستیار دندانپزشک، سه کارشناس ارشد روانشناسی و امور تربیتی و کارشناسان دارویی، خدمات درمانی و داروهای موردنیاز را به صورت رایگان به مردم دهستان ابتر از توابع بخش مرکزی ایرانشهر ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه در ۲ روز گذشته بیش‌از یکهزار نفر از مردم منطقه از سوی پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر قم ویزیت رایگان شدند افزود: رقابت‌های فرهنگی، نقاشی و قرآنی با حضور روانشناسان اعزامی از این استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این کاروان است.

رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: افزون‌بر ١۵ میلیارد ریال برای درمان، آموزش و معیشت مردم این منطقه از سوی خیران قم در نظر گرفته شده است.

او اظهارداشت: به دلیل وجود بیماری‌های شایع در این مناطق از قبیل کم خونی، دیابت، مالاریا همچنین بیماری‌هایی که از آب و غذا منتقل می‌شود درمان و راه‌های مقابله با این بیماری‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی این کاروان به مردم منطقه ارائه می‌شود.

کرد تصریح کرد: کاروان سلامت استان قم به مدت چهار روز در دهستان ابتر ایرانشهر مستقر است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امسال طرح ملی «نذر آب ٣» در ۶ شهرستان این استان برگزار می‌شود.

علیرضا میربهاالدین بیان کرد: اجرای این طرح در سه محور اجرای کاروان سلامت، توزیع آب آشامیدنی و بسته حمایتی در مناطق مورد نظر انجام خواهد گرفت.

او اظهارداشت: ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های خیران از جمله وظایف سازمان داوطلبان هلال احمر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار