تخصیص اعتبار برای تکمیل سد بالاخانلو

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح سد بالاخانلو نهایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، یدالله ملکی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در جریان بازدید مدیرکل بازرسی استان قزوین از سدبالاخانلو در بوئین‌زهرا گفت: طرح احداث این سد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در لیست طرح‌های قابل افتتاح دولت در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است و هفته گذشته  تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن نهایی شد.

به گفته ملکی، مقرر شده است منابع مالی مورد نیاز برای آماده شدن این سد برای آبگیری به تدریج به پروژه تزریق شود.

او اضافه کرد: این طرح برای تکمیل رینگ آب شرب استان در دست احداث است و با تکمیل این سد، آب شرب جنوب استان تأمین می‌شود و سایر مناطق استان نیز از طریق پروژه خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهر‌ها و روستا‌های استان مشروب می‌شوند.

وی افزود: این سد بر روی رودخانه حاجی عرب رود احداث شده که آورد سالیانه آن حدود ۱۷.۳ میلیون مترمکعب و به غیر از تامین آب شرب، آبیاری چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی تلفیقی کشاورزی نیز از دیگر اهداف ساخت این سد است.

ملکی در ادامه با اشاره به پروژه‌های تکمیلی این سد، عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر مطالعات شبکه آبرسانی و تصفیه‌خانه سد بالاخانلو نیز تکمیل شده و اسناد مناقصه آن نیز تهیه گردیده و برای تصویب به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شده است که به محض تایید، مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکاران نیز انجام می‌پذیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پروژه عنوان کرد: کمبود نقدینگی و تخصیص نیافتن اعتبارات مورد نیاز و همچنین افزایش قیمت ارز از جمله مهمترین مشکلات پروژه است که روند خرید تجهیزات هیدرومکانیکال و الکتریکال پروژه را با مشکل جدی روبرو کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار