بهره برداری از بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور

بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر با ظرفیت ۲۴۰ تخت بستری در چهارمین آیین پویش ره سلامت با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت، امروز پنجشنبه ۲۷ شهریور در چهارمین آیین پویش ره سلامت با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

این بیمارستان‌ها در استان‌های مازندران، آذربایجان غربی، کردستان، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان بهره برداری شد.

 این طرح‌ها به وسعت ۱۲۴ هزار متر مربع با هزینه بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و برای ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر هم از طرح‌هایی است که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور بهره برداری رسید.

در این مراسم هزار و ۴۰۰ خانه هلال در کشور هم به بهره برداری می‌رسد.


بیشتر بخوانید


رضایت رئیس جمهور از کاهش آمار کرونا در مازندران

حسن روحانی رئیس جمهور در این مراسم ویدئو کنفرانسی گفت: در هفته‌های گذشته آمار کرونا در مازندران کاهش پیدا کرد و این بسیار رضایت بخش است.

او از به ثمر نشستن تلاش مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی مازندران خبر داد و افزود: مازندران در سایه پذیرایی از میهمان‌های تابستانی رنجی به نام قرمز شدن وضعیت کرونا را تحمل کرد و با این حال توانست تا حدودی شرایط را کنترل کند.

اضافه شدن ۷۷۰ تخت در دوران کرونا به بیمارستان‌های مازندران

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم ویدئو کنفرانسی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی از در دولت تدبیر و امید به ظرفیت‌های بیمارستانی مازندران اضافه شده است، گفت: ۷۷۰ تخت در دوران کرونا به بیمارستان‌های مازندران اضافه شده است.

او با بیان اینکه بیمارستان خاتم النبیاء بهشهر با ظرفیت ۲۴۰ تخت بستری امروز به بهره برداری رسید، افزود: این بیمارستان علاوه بر مردم بهشهر، به عنوان درگاه ورودی به زائران مشهد مقدس هم خدمات رسانی می‌کند.

دکتر موسوی گفت: در صورت موافقت و دستور رئیس جمهور به منظور اضافه شدن ۱۲۰ تخت دیگر در این بیمارستان، ظرفیت آن به ۳۶۰ تخت بیمارستانی می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: با دستور رئیس جمهور در خصوص تکمیل بیمارستان‌های استان در شهر‌های تنکابن، قائم شهر و ساری تا پایان سال، ۸۰۰ تخت دیگر نیز به تخت‌های بیمارستانی مازندران اضافه می‌شود.

توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در اولویت است

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: توسعه زیرساخت‌ها در نظام سلامت یکی از اساسی‌ترین و ماندگارترین سرمایه گذاری‌ها برای جامعه محسوب می‌شود.

او افزود: اگر طرح تحول سلامت در ابتدای دولت یازدهم اجرایی نمی‌شد، در شرایط همه گیری ویروس کرونا، زیرساخت‌های فرسوده بیمارستانی یارای مقابله و خدمت رسانی به بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ را نداشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: توسعه کیفی نظام سلامت مانند نسخه نویسی الکترونیکی، پزشک خانواده و سیستم ارجاع را هم در دست اجرا داریم.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار