پایانه مسافری بندرعباس پس از ۱۵ سال همچنان بلا تکلیف/ هزینه تراشی میلیاردی، چه کسی مسئول است؟

پایانه مسافری جدید شهر بندرعباس که ساخت آن بیش از ۱۵ سال طول کشیده همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، طرح ساخت پایانه مسافری جدید شهر بندرعباس که در سال ۸۳ در قالب تفاهم نامه از حمل و نقل پایانه ها به شهرداری بندرعباس سپرده شد فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: علت تاخیر در افتتاح این پایانه کمبود نقدینگی است.

حسین بازماندگان افزود: مشکلات اجرای طرح در سال ۹۶ با معاونت برنامه ریزی استانداری هرمزگان مطرح و موضوع به نشست شورای فنی استان برای تصمیم گیری ارجاع شد.

او گفت: در شورای برنامه ریزی استان پیشنهاد داده شد برای تکمیل پایانه مسافری جدید که نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است، طرح به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود، اما مدیرکل سابق راه و شهرسازی هرمزگان پیشنهاد داد که در صورت واگذاری طرح به این اداره کل، پایانه مسافری در زمان کم و با هزینه ۱۵ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

تکمیل پایانه مسافری بندرعباس در انتظار همت مسئولان / هزینه تراشی میلیاردی ، چه کسی مسئول است؟

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری بندرعباس  با اشاره به تصویب مصوبه واگذاری ساخت پایانه به راه و شهرسازی در شورای فنی سال ۹۶ افزود: تا کنون باوجود پیگیری‌های مکرر شهرداری، راه و شهرسازی هرمزگان از تحویل طرح خودداری کرده است.

بازماندگان گفت: شهرداری درصورت تامین اعتبار پایانه مسافری را در مدت ۱۸ ماه تکمیل و آماده افتتاح خواهد کرد.

نکته قابل تامل این است که اکنون هزینه تکمیل و اجرای کامل طرح پایانه مسافری جدید به گفته سرپرست معاونت عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری بندرعباس بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است یعنی سه برابر سال ۱۳۹۶، سئوال اینجاست چه دستگاهی مسئول تاخیر در اجرای این طرح و هزینه تراشی میلیاردی است؟

تکمیل پایانه مسافری بندرعباس در انتظار همت مسئولان / هزینه تراشی میلیاردی ، چه کسی مسئول است؟

عزتی مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در نشست شورای فنی استان در سال ۹۶ فقط پیشنهادی از سوی مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان مطرح شد و هیچ مصوبه‌ای مبنی بر اینکه راه و شهرسازی باید این طرح را تحویل بگیرد و اجرا کند وجود ندارد.

مدیر فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان هم گفت: شهرداری بندرعباس باید از محل اعتبارات داخلی خودش یا از طریق واگذاری به بخش خصوصی طرح را به اتمام برساند چون قطعا تامین اعتبار از محل بودجه عمومی دولت مقدور نیست.

حاج احمدی افزود: طرح پایانه مسافری جدید شهر بندرعباس از نظر فنی همان ایرادات سال ۹۶ را دارد و این ایرادات باید در زمان اجرا بر طرف شود.

او گفت: در واقع یا شهرداری خودش باید این طرح را به پایان برساند یا حمل و نقل و پایه‌ها به این موضوع ورود کند.

تکمیل پایانه مسافری بندرعباس در انتظار همت مسئولان / هزینه تراشی میلیاردی ، چه کسی مسئول است؟

به نظر می‌رسد مشکل تامین اعتبار برای تکمیل ساخت پایانه مسافری جدید شهر بندرعباس همچنان پابرجا باقی بماند و دستگاه‌هایی که به نوعی می‌توانند در به سرانجام رسیدن این طرح مشارکت کنند به دلیل هزینه بالای طرح از پذیرفتن بارمسئولیت اجرای آن شانه خالی می‌کنند.

با این وجود مردم، مسافران و رانندگان اتوبوس‌ها که از محیط نامناسب، وضع بهداشت و ارائه خدمات در پایانه قدیمی مسافری شهر بندرعباس راضی نیستند باید همچنان چشم انتظار باقی بمانند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.