پایان کشت نیشکر در ۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی خوزستان

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به پایان کشت نیشکر در ۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود ۶ میلیون تن محصول برداشت شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: کشت نیشکر در ۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از زمین‌های واحد‌های هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان روز پنجشنبه پایان یافت.

او افزود: کشت نیشکر در واحد‌های هفتگانه کشت و صنعت دهخدا، امام خمینی (ره)، حکیم فارابی، دعبل خزاعی، سلمان فارسی، امیرکبیر و میرزا کوچک خان از اوایل مرداد آغاز شده و طبق برنامه، امروز بخش پایانی کشت در سطح ۸۰ هکتار در کشت و صنعت حکیم فارابی انجام شد.

ناصری با بیان اینکه سیلاب فروردین ۱۳۹۸ به ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آسیب جدی وارد و بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به این صنعت خسارت وارد کرد اظهار داشت: پارسال ۲۶ هزار هکتار از زمین‌های آسیب دیده از سیل بازسازی، تجهیز و زیرکشت رفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال آینده زمین‌های زیرکشت امسال به ثمر رسیده و در چرخه تولید شکر قرار می‌گیرد و میزان تولید شکر امسال در این شرکت، در مقایسه با پارسال ۲ برابر خواهد شد، تصریح کرد: افق تولید نیشکر در این شرکت در سال ۱۴۰۰ را رسیدن به ۷ میلیون تن و تولید شکر به ۷۰۰ هزار تن است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی سطح سبز فعلی نیشکر در واحد‌های هفت‌گانه این شرکت که قابلیت برداشت محصول را داشته باشند را ۶۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بیان و پیش‌بینی کرد از هر هکتار سطح سبز نیشکر حدود ۹۵ تا ۱۰۰ تن نیشکر برداشت شود، البته دستیابی کم سابقه به این میزان تولید نیشکر در واحد سطح نتیجه تلاش شبانه روزی کارگران و کارکنان، برنامه‌ریزی، مدیریت در مزرعه، آبیاری به موقع، مبارزه با آفات، همراهی سازمان آب و برق با مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، و هوای مناسب است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.