مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی: همکاری مورد نیاز با ایران را داریم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌‌ای با اشاره به توافق اخیر با ایران گفت: اکنون سطحی از همکاری با ایران را به دست آورده‌ایم که نیاز بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارن جوان، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ با برنامه «هارد تاک» شبکه بی‌بی‌سی با اشاره به توافق با ایران برای دسترسی به دو مکان مورد نظر این سازمان، گفت اکنون سطحی از همکاری با ایران را به دست آورده‌اند که نیاز بود و بازرسان این سازمان می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

او در مورد سفر خود به ایران نیز گفت: آنها در استقبال از ما بامحبت بودند. من با رئیس‌جمهور روحانی، وزیر خارجه ظریف و دیگران در آنجا صحبت کردم. ما توانستیم به یک توافق برسیم.

گروسی همچنین در این مصاحبه گفت، نمی‌تواند تایید کند که اطلاعات درباره این دو مکان را از صهیونیست‌ها گرفته‌اند.

او همچنین در پاسخ به اتهام‌زنی‌های مجری این برنامه به ایران گفت:  من باید بی‌طرف باشم، همانطور که به ایرانی‌ها و به جهانیان اعلام کردم، من جدی اما منصف هستم. پس نمی‌توانم سیاسی شوم و بگویم که مثلا برجام خوب یا بد است، یا مثلا تحریم بله یا خیر!

رافائل گروسی پیش از این اعلام کرده بود: در آینده نزدیک به ۲ مکان درخواستی در ایران برای بازرسی دسترسی خواهیم داشت.

سفر دو روزه مدیر کل آژانس به تهران و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی اوایل شهریور ماه با صدور بیانیه مشترکی پایان یافت.

در بخشی از بیانیه مشترک ایران و آژانس آمده بود: آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کرده و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ بصورت موقت توسط ایران در حال اجراست، ارتقاء بخشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار