خدمت در شهری که بزرگانی مانند استاد شهریار حضور داشتند، برای ما افتخار است

شهردار تبریز گفت: برای ما افتخار بزرگی است در شهری خدمت می‌کنیم که بزرگانی، چون استاد شهریار در این شهر زندگی می‌کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایرج شهین باهر شهردار تبریز بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی که در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد اظهار کرد: ما سعی کردیم در شورای پنجم و شهرداری این دوره به بحث‌های انسانی و فرهنگی بیشتر از پل سازی و... توجه کنیم و در همین راستا برنامه‌های متعددی برای فرهنگ وهنر شهر انجام داده ایم و با توسعه فرهنگ کتابخوانی توانسته ایم سرانه‌ی مطالعه را بالا ببریم و نزدیک ۳۴۰ هزار دانش آموز را با کتاب‌های آموزش شهر نشینی آشنا کرده ایم و در کنار این مسائل، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی و... از اهداف شهرداری تبریز بوده است.

او افزود: در ایام شیوع کرونا سعی کرده ایم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم و مسابقات کتابخوانی برگزار کرده ایم به طوریکه در یک مورد از این‌مسابقات ۲۹ هزار شرکت کننده حضور داشت و چاپ کتاب فرهنگ شهروندی که با دستان وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد و در کل کشور توزیع می‌شود، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تبریز است.

او با اشاره به اینکه حدود چهار هزار برنامه در طول یک سال گذشته برگزار شده است، خاطرنشان کرد: اکثر این برنامه‌ها در مناطق کم‌برخوردار برگزار شده است و بعضی برنامه‌ها نیز در ایام کرونا در فضای مجازی برگزار شد.

شهردارتبریزدر خصوص فعالیت‌های سخت افزاری انجام شده در پروژه مقبره الشعرا نیز گفت: تا به امروز ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل مقبره الشعرا هزینه کرده ایم، سفره شمالی را امروز افتتاح می‌کنیم و بعد از تکمیل ورودی المان، سعی می‌کنیم ورودی مقبره را باز کنیم. همچنین موزه استاد حسینی نیز در ۱۰ روز آینده افتتاح خواهد شد و در کل سعی می‌کنیم فضای شهر را طوری آماده کنیم که فرزندان‌مان بتوانند در بحث‌های فرهنگی و ادبی فعال باشند.

گفتنی است؛ این مراسم به مناسبت فرارسیدن روز درگذشت استاد شهریار که به عنوان روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است، در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد و در پایان این مراسم از کتاب تاریخ مفاخر و مشاهیر سرخاب و مقبره الشعرا رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.