۵درصد امکانات ویژه بحران درانبار‌های هلال‌احمر استان سمنان دپو شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه این استان مستعد وقوع زلزله است، گفت: بین سه تا پنج درصد از امکانات ویژه بحران در انبار‌های هلال‌احمر استان دپو شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در آئین افتتاح مرکز توان‌بخشی هلال‌احمر سمنان و ۳۸ خانه هلال در استان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استان سمنان مستعد وقوع زلزله است، گفت: باید بین سه تا پنج درصد از امکانات ویژه بحران در انبار‌های هلال‌احمر استان دپو شود.

او بابیان اینکه بزرگ‌ترین زلزله کشور در دامغان به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: لازم است تا اقدامات لازم برای مدیریت بحران، تکمیل و تجهیز انبار‌های مواد ضروری و غذایی و تجهیزات موردنیاز برای ارائه خدمات مطلوب در مواقع بحران انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه هلال‌احمر استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در شاهراه و مسیر تردد بین پایتخت مذهبی و پایتخت سیاسی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: سالانه ۲۰ میلیون مسافر از مسیر‌های مواصلاتی استان سمنان تردد می‌کنند بنابراین باید بر اساس خدمات این نهاد تقویت شود و موردتوجه مسئولان کشوری قرار گیرد.

فخری با اشاره به نقش انکارناپذیر هلال‌احمر در مبارزه با کرونا بیان کرد: هلال‌احمر در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های مرتبط، یکی از نهاد‌هایی است که در بحث مقابله با کرونا پیشرو بود.

او بابیان اینکه خانه هلال روستایی و شهری، مراکز فعال اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم است، ابراز داشت: استقرار ۲۰۰ خانوار، یکی از شاخص‌های راه‌اندازی خانه هلال در مناطق روستایی و شهری است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار