دبیر جشنواره تئاتر فجر خبر داد؛

برگزیدگان جشنواره تئاتر استانی به تئاتر فجر راه می یابند

مسافر آستانه درباره چگونگی برگزاری جشنواره تئاتر استانی و راهیابی برگزیدگان آن به جشنواره تئاتر فجر توضیح داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مسافر آستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، درباره وضعیت تئاتر کشورمان در این روزها گفت: حال و روز تئاتر از جامعه جدا نیست؛ کرونا روی همه بخش های جامعه تاثیر گذاشته است. اما جامعه تئاتری ایران این خوب نبودن را دلیلی برای تعطیلی نمی داند. بعد از مدتی که همه جا تعطیل بود، اولین مکانی که کارش را شروع کرد، سالن تئاتر بود. عده ای گفتند اگر سالن ها بازگشایی شود، مردم با تئاتری ها همراهی و از نمایش ها استقبال نمی کنند اما اینطور نشد.

وی درباره حمایت مالی از گروه های تئاتری گفت: من با قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی ارشاد صحبت کردم؛ او از محقق شدن وعده های مالی و تامین منابع مالی سالن ها و گروه های نمایشی خبر داد.

مسافر آستانه همچنین درباره جشنواره تئاتر استانی گفت: آیین نامه برگزاری جشنواره تئاتر استانی برای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و بنا بر شرایط هر استان اختیار چگونگی برگزاری آن داده شده است. من از تمرین گروه های نمایشی برای حضور در جشنواره تئاتر تهران و شهرستان ها اطلاع دارم. گروه های تئاتر شهرستان در شهر خود با اطلاع دادن به ستاد برگزاری هر استان می توانند به صورت صحنه ای، آنلاین و یا به صورت ضبط شده کار خود را ارائه دهند. مستقیماً برگزیده های جشنواره استانی در جشنواره تئاتر فجر شرکت می کنند.

او در پایان گفت: تئاتر ایران برای ادامه کار به حضور تماشاگران نیاز دارد. پس از کرونا نیز تئاتر آنلاین باعث از بین بردن تئاتر صحنه ای نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار