ارائه بخشی از مواد اولیه تولیدی پتروشیمی به تولید کنندگان در ماهشهر

فرماندار ماهشهر گفت: ارائه بخشی از مواد اولیه تولیدی صنایع پتروشیمی به تولید کنندگان بومی بندر ماهشهر جهت تولید و اشتغالزایی پایدار در شهرستان باید انجام شود.

محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ارائه بخشی از مواد اولیه تولیدی صنایع پتروشیمی به تولید کنندگان بومی ماهشهر جهت تولید و اشتغالزایی پایدار در شهرستان باید انجام شود و باتوجه به دارا بودن صنایع عظیم پتروشیمی و مجموعه بندری امام (ره) و وجود سرمایه‌های بیشمار دارد.

او بیان داشت: در این بخش‌ها آنگونه که انتظار می رود توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف از جمله رفع بیکاری و توسعه اقتصادی شهروندان، ارتقای سطح کیفی و کمی بهداشت و درمان، آب و فاضلاب و دیگر موارد نداشته است که همین امر موجبات گلایه مندی مردم شریف آن را بهمراه داشته است.

بیرانوند افزود: بر همین اساس یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند در بسیاری از بخش‌ها، توسعه، آبادانی و رضایتمندی بهمراه داشته باشد بحث ارائه قسمتی از تولیدات مواد اولیه صنایع پتروشیمی منطقه جهت استفاده تولید کنندگان محلی میباشد که نه تنها موجب ارزش افزوده بیشتر و رشد اقتصادی میشود بلکه موجب اشتغالزایی، رفاه اجتماعی، امنیت پایدار و رضایتمندی شهروندان نجیب خواهد شد.

فرماندار ماهشهر تصریح کرد: اقدام بعدی اختصاص چند درصد از درآمد حاصل از فروش شرکت‌های پتروشیمی جهت سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان بوده که این امر نیز میتواند ضمن اشتغالزایی پایدار، تولید ارزش افزوده و رشد اقتصادی منطقه و کشور را با کمترین هدر رفت منابع بهمراه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در بندر ماهشهر در پایان گفت: مشارکت و همکاری صنایع پتروشیمی منطقه در بحث کمیته توسعه متوازن شهرستان رضایت بخش بوده، اما کافی نبوده و زمانی حلاوت و شیرینی این اقدامات برای مردم شریف ملموس خواهد بود که مسائل و مشکلات معیشتی آنان را که مستلزم اشتغالزایی هست برطرف شود و امیدواریم با راهکار‌های ذکر شده و رفع موارد قانونی آن‌ها توسط مسئولان کشوری بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مربوطه، شاهد عملیاتی شدن این موارد باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.