ورود به مدارس سمپاد؛ آزمونی که حاشیه ساز شد

برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد باز هم در طراحی سوالات با مشکلاتی مواجه بود و دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها همچنان به نحوه برگزاری آزمون معترض هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی دو سالی می‌شود که برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد سر و صدای زیادی به پا می‌کند، برگزاری آزمون امسال هم بعد از یک بار تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا از این قاعده مستثنی نبود.

آنطور که داوطلبان حضور در مدارس سمپاد از سوالات آزمون ورودی روایت می‌کنند، گویی امسال هم این آزمون پرحاشیه، برخی را پشت درب‌های مدارس سمپاد معطل نگاه داشته است و هنوز چاره‌ای برای حل و فصل آن نیست.

موضوعی که مشابه‌اش سال گذشته هم اتفاق افتاد و البته به حدی ماجرا پیگیری شد که سال گذشته آزمون تکمیل ظرفیتی برای پایه هشتم در نظر گرفته شد؛ تصمیمی که برای اولین بار رخ داد و در مدارس سمپاد که آزمون میان پایه ندارد به منظور جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان آزمون ورودی برگزار شد.

آزمون سمپاد

برگزاری با تعویق آزمون ورودی و نگرانی دانش‌آموزان

آزمون ورودی مدارس سمپاد پایه‌های هفتم و دهم امسال با توجه به شیوع کرونا با تاخیر به جای ۲۷ تیر در روز‌های نهم و دهم مرداد برگزار شد و دانش آموزان با همان کارت‌های ۲۷ تیر امکان حضور در آزمون ورودی را پیدا کردند.

آزمونی که هرچند به دلیل برای حفظ سلامت دانش آموزان و داوطلبان ورود به مدارس سمپاد به تعویق افتاد، اما آنچه باعث نگرانی داوطلبان شده بود زمان اعلام نتایج و ثبت نام آن‌ها در مدارس بود ضمن آنکه در همان زمان هم زمزمه‌هایی از شروع دو هفته زودتر سال تحصیلی مطرح بود.

با وجود این شرایط فاطمه مهاجرانی رئیس سابق سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت که برای اعلام نتایج باید همه بخش‌های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند، اما با این وجود سعی می‌کنیم تا شهریور نتایج را اعلام کنیم که دانش آموزان مشکلی برای شروع سال تحصیلی نداشته باشند.

آنطور که رئیس سابق مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفته بود نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد در شهریور اعلام شد، اما به دلیل مشکلاتی که در روند برگزاری آزمون و سوالات وجود داشت باز هم دانش‌آموزان برای ورود به این مدارس به مشکلاتی برخورد کردند حتی در ثبت نام کتاب‌های درسی هم برخی تعلل کردند؛ چراکه هنوز مشخص نبود در کدام مدرسه ثبت نام و امکان ادامه تحصیل دارند.


بیشتر بخوانید


آزمونی که با سوالات اشتباه برگزار شد

بعد از آن که آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار شد برخی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها که در آزمون ورودی پایه هفتم شرکت کرده بودند نسبت به برخی سوالات انتقاد داشتند و این انتقاد آن‌ها در فضای مجازی دست به دست شد؛ چراکه آن‌ها معتقد بودند ۱۰ سوال آزمون دارای ۲ جواب صحیح بوده است.

با توجه به این موضوع قرار بر این شد تا این تعداد سوالات حذف شود و برخی از والدین معتقد هستند که معلوم نیست سازوکار حذف این سوالات چگونه می‌تواند بر نتیجه‌ای عادلانه بر اعلام نتایج داشته باشد.

در همین مورد خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت هم اعلام کرده بود که تصمیمات به‌گونه‌ای اتخاذ می‌شود که با حذف سؤالات مشکل دار یا به نوعی امتیاز دادن به دانش‌آموز در مواردی که دو پاسخ صحیح وجود داشت ترتیبی دهیم که هیچ دانش‌آموزی از این تصمیم متضرر نشود.

حذف آزمون تیزهوشان

نگرانی‌هایی که بعد از شروع سال تحصیلی همچنان ادامه دارد

با وجود سازوکاری که آموزش و پرورش برای ساماندهی سوالاتِ دچار مشکل شده‌ی آزمون سمپاد در نظر گرفته بود، اما همچنان درحالی که حدود ۲ هفته‌ای از شروع سال تحصیلی جدید می‌گذرد خانواده‌ها نسبت به این موضوع اظهار نگرانی دارند.

البته هفته گذشته بود که جواب اعتراضات به آزمون مدارس سمپاد اعلام شد، اما همچنان خانواده‌ها و دانش آموزان از موضع خود کناره‌گیری نکردند و منتظر پاسخ قاطع برای این آزمون هستند.

برخی خانواده‌ها معتقدند حذف این سوالات و مشکلاتی که در طراحی وجود داشته است موجب شده تا تراز دانش آموز و رتبه او به شدت تغییر کند به حدی که او را از قبولی صد در صد در آزمون به یک داوطلب مردودی مبدل کرده باشد.

آنطور که شرایط نشان می‌دهد همچنان نگرانی و پیگیری اولیای دانش آموزان که شرکت کننده در آزمون ورودی مدارس سمپاد بودند ادامه دارد البته گویی آموزش و پرورش هم پیگیر رسیدگی به این وضعیت است و زمزمه‌هایی از بررسی شرایط و اتخاذ تصمیمی صحیح از سوی آموزش و پرورش و در راس آن سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در راه است.


بیشتر  بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسوه = علی(ع)
۰۰:۳۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام به همه ی شما.اینکه بعضیا میگید که در مدرسه ی فرزند من اونایی که معدل و نمرشون از بچه ی من کمتر بود قبول شدند. آقا یا خانوم محترم اگر به امتحان و دروس در حد کتاب و کشکی باشه که همه قبول میشن.اونایی که قبول شدن مثل بچه ی شما به مدرسه بسنده نکردن و رفتن دنبال یاد گیری مثل من.والله کتب درسی رو در دو ماه میشه فول فرا گرفت! مهم علاقه به پیشرفت و یادگیریه نه به نمره ای که از امتحانات آشنا و حفظی بیرون میاد.آدم های عقده ای.مدارس عادی رو باید ویران کرد. نه سمپاد رو.در زمن خودم هم امسال قراره آزمون بدم و هیچ ادعایی از هوش ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام؛من خودم قبول شدم..........ولی نه سوالی رو خریدم و نه کار دیگه ای کردم فقط نشستم و تست زدم....اگه بچه تون نیومده اینجا مشکلی نیست......هر کی از سمپاد فارغ التحصیل بشه روش مهر نابغه یا آدم موفق نخورده
United States of America
ممد
۱۸:۱۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
هر کی بچه‌ش یا خودش قبول نشده اومده هی دیسلایک داده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
در جواب به شما که گفتی :
دوست عزیز از اشتباهات آزمون معلومه که چند طراح سوالات را مرور کرده است و یا از کپی پیست بودن سوالات از برخی کتب!!!!!!!
حتی اگه به قول شما سوالات رو کپی پیست کردن!!!!! باز هم نیاز به مرور سوالات هست. در ضمن سوالات برای همه یکیه هیچ جای اعتراضی وجود ندارد یکی کمتر زده قبول نشده یکی هم بهتر زده حتی ۰.۰۰۰۰۰۰۱ درصد بیشتر قبول شده و این هیچ ربطی به قول شما کپی پیست کردن سوالات نداره!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
با عرض سلام و ادب خدمت تمامی دوستان
۱. شرایط و سوالات آزمون برای همهٔ داوطلبان گرامی یکسان بود.
۲.پاسخبرگ ها توسط دستگاه مخصوص چک شده و هیچ واسطه یا پارتی در این وسط وجود
۳. اگر طبق گفته‌ی بعضی افراد مدارس سمپاد مدارس خوبی نیستند، پس چرا همین افراد فرزندان خود را وارد این محیط کردند؟!
۴. سوالات آزمون ورودی در تمام دوره‌ها توسط چندین طراح سوال مرور می شوند و تا وقتی طراحان از استاندارد بودن سوالات مطمئن نشوند، سوالات را به مسئولان مرتبط تحویل نمی دهند.
۵. مدارس سمپاد از زمان تأسیس بارها و بارها توسط برخی از افراد مورد اتهام قرار گرفتند و جامعهٔ سمپاد به این اتهامات که اکثر از والدینی که فرزندانشان پذیرفته نشدند نشأت
گرفته، عادت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۳:۴۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دوست عزیز از اشتباهات آزمون معلومه که چند طراح سوالات را مرور کرده است و یا از کپی پیست بودن سوالات از برخی کتب!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من از مشاور سازمان سمپاد شنیدم که بعد از اعتراض دانش آموزان سوالات پایه هفتم یکبار بدون در نظر گرفتن سوالات با دو گزینه صحیح و بار دوم با در نظر گرفتن سوالات با دو گزینه صحیح؛تصحیح شده و هر دانش آموزی که در یکی از موارد موفق بوده پذیرفته شده . آیا کسی مراجعه حضوری داشته و تایید میکنه
Iran (Islamic Republic of)
نلشناس
۱۵:۵۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ببینید من هم یکی از قبول شده های این آزمون هستم و اگر فرض بگیریم ی تعداد سوال غلط داشتیم باز هم دانش آموزان میتونند با درست زدن سوالات صحیح قبول بشم اونایی ک تو مقطع ششم قبول نشدن خیلی ب خودشون سخت نگیرن چون برای نهم امتحان میدن و اگه در سطح مدارس باشند ب امید خدا قبول می‌شوند ولی اگه در پایه نهم قبول نشدن خیلی ناراحت نشن چون مدارس خوب دگه ای مثل نمونه دولتی هم وجود داره و واقعا این توصیه رو ب همه پدر مادرا میکنم اگه بچه شما در سطح مدارس تیزهوشان نباشه واقعا واقعا اذیت میشه چون معلم ها واقعا واقعا سطح بالا با بچه ها کار میکنن و رقابت سنگینی تو این مدارس برای شاگرد اول بودن وجود داره
پس خیلی خودتون رو اذیت نکنید و از نظر همه والدین بچه هاشون باهوش درسخون و با استعداد هستن با آرزوی موفقیت برای همه :)
Iran (Islamic Republic of)
نا آشنا
۱۴:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
من یه حرفی هم با پدر مادرایی دارم که معترضن که بچشون افسرده شده خب عزیز من تقصیر خودتونه مدارس تیزهوشان ظرفیت بسیار بسیار پایینی دارند وقتی به بچه یازده ساله پیله میکنید که باهوشه و جاش تو تیزهوشانه معلومه وقتی نمیشه دنیا رو سرش خراب میشه بچه یازده ساله هنوز نحوه درس خوندن رو به درستی نمیدونه و شماهم نمیدونید دارید چکار میکنید من خودم از سال شیشم که قبول نشدم تا همین امسال که قبول شدم واقعا افسرده بودم هنوزم درست نشدم کامل بابا ول کنید بزارید بچه بچگی کنه بالاخره خودشون میفهمن چیکار کنن آخرشم که تفنگ اعتراضتون رو به سازمانه تقصیر خودتونه بخدا تقصیر خودتونه من هم تجربه قبول شدن دارم و هم قبول نشدن و هر موقع خانواده کمتر پیله کردن من موفق تر بودم
Iran (Islamic Republic of)
بل
۱۴:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چه ربطی داره امسال مدرسه ما هرکسی مییخوند همون اولویت اولش رو قبول شد همونایی که فقط ادعا داشتن مجبور شدن برن مدارس عادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شرایط ازمون برای همه یک جور بوده پس امسال بالاخره این تصور ک بچه های درس خون باهوشن واقعا کنار رفت. من قبول شدم الویت اولم رو ولی تو این دو هفته واقعا چیزی از مدرسه ندیدم. پشیمونم ک نرفتم نمونه یا حتی غیرانتفاعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شرایط ازمون برای همه یک جور بوده پس امسال بالاخره این تصور ک بچه های درس خون باهوشن واقعا کنار رفت. من قبول شدم الویت اولم رو ولی تو این دو هفته واقعا چیزی از مدرسه ندیدم. پشیمونم ک نرفتم نمونه یا حتی غیرانتفاعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ازمون تیزهوشان ربطی به داشتن تلاش و پشتکار ندارد و فقط تاکید بر جداسازی افراد غیرعادی(هوش غیر عادی و بالا تر از میانگین هوش افراد یک جامعه) جامعه از افراد نرمال با هوش طبیعی دارد. اگر موفقیت در اینده فرزندانمان را فقط با تحصیل در مدارس تیزهوشان تضمین کنیم در واقع باعث از بین رفتن استعداد های خدادادی انها در زمینه های مختلف می شویم والدین عزیز سعی کنید با کمک به فرزندان خود انها را به سمت درستی هدایت کنید ، با تحمیل کردن خواسته های خود به انها باعث سر خوردگی و از بین رفتن عزت نفس انها نشوید !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دوستان. عزیز خیلی از کسایی بودند که مدرسه تیزهوشان قبول نشدند ولی نابغه هستند هر کسی که می‌ره تیزهوشان قبول میشه که حتما تیزهوش نیست که در زمان حال هوش iq ملاک ارزیابی انسان فعلا eq هست و هر کسی به نوبه خودش نابغه هست به شرط اینکه استعدادش رو کشف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
پسرم با ۶۳تا صحیح ۱۵تا غلط ۱۹تا نزده به خاطر حذف این ۱۰ سوالی که خود طراحان غلط طرح کردن و بعد حذف کردن قبول نشده درحالیکه در صورت حذف سوال باید درصد آن اضافه شود یا اصلا لحاظ نشود ولی الان از سوالاتی که بچه ها درست زدن حذف کردن و باعث کم شدن درصد آن ها و قبول نشدن آن ها شده ما اعتراض داریم به این وضعیت که کاملا بی عدالتیه و کسی که حقش هست به حقش نمیرسه همچنین امسال به شدت پارتی بازی صورت گرفته بطوریکه افرادی که درصد خیلی پایین تری داشتن و هیچگونه سابقه تحصیلی خوبی نداشتند به راحتی با پارتی بازی هم در تیزهوشان و هم در نمونه قبول شده اند درحالیکه پسر من با داشتن مقام در جشنواره جابر بن حیان حتی در مدرسه ی نمونه هم قبول نشده درحالیکه فردی با هیچ مقام و سابقه تحصیلی تنها با پارتی بازی و استفاده از فرهنگیان بودن پدر و مادرش هم در مدرسه تیزهوشان و هم در مدرسه نمونه قبول شده اند لطفا به این بی عدالتی رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
توی تصحیح و اعلام نتایج تیزهوشان بی عدالتی وجود نداره
آزمونا رو دستگاه تصحیح میکنه پارتیا تصحیح نمیکنن که بخوان نمره بیشتر بدن
بعدشم اون سوالاتی که حذف شده اشتباه بوده که حذف شده
یعنی اون جوابایی هم که پسر شما زده اشتباه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۲:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
اونی که گفته دخترم بخاطر گرما قبول نشد عزیزم تو حوزه امتحانی ما هم حتی لای پنجره نیمه باز بود و همهمه بود بعد بخاطر گرما ممکنه چون تو اهوازید ۷ ۸ سئوال را غلط بزنه ولی دیگه بخاطر گرما که نمیشه قبول نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آیا گرما رو رفتار اخلاق افکار یا خلق و خو شما تاثیر نمیزاره؟ آیا این همه مطلب درباره تاثیرات گرما بر تصمیم گیری رو دقت نکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
با سلام دوستان واقعا از شنیدن صحبتهای شما تعحب کردم ، خون گریه کردن مادر بخاطر یک آزمونی که معلوم نیست باعث ورود به چه جور مدرسه ای میشه ، یا این همه حرص خوردن بچه ها بخاطر چند درصد نمره ، آخرش که چی ؟! بچه هایی که سهمیه ندارن ، شانس زیادی تو کنکور ندارن ، من خودم جزو سمپادی های قدیم هستم ، آن موقع هم سوالات استاندارد بود و هم هیچ پارتی بازی نبود، ولی امسال که دخترم شرکت کرد ، سوالات را دیدین ؟ خیلی عجیب بودن ، زیاد به کتاب درسی مرتبط نبودن ، برای ششم خیلی کلاس بردمش ، ولی ایندفعه اصلا برام مهم نبود، دختری دو روز به آزمون گفت دستش شکسته و منشی گرفت و قبول شد ، و همه مادرها تعجب میکردن که چطور اون دختر معمولی قبول شد و مال شما نشد ؟! بخاطر همه اینها ایندفعه دیگه اصلا برام مهم نبود !
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
من فقط 3 سوال اشتباه زدم اما قبول نشدم :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
هیچ اهمیتی نداره که بچتون تیز هوشان قبول شده یا نشده اینقدر این موضوع رو برای خودتون گندش نکنید
خیلی وقت ها پیش میاد که اونایی که توی مدارس تیزهوشان درس می خونن خیلی سطح پایین تر از بچه ای هستن که توی مدرسه عادی درس می خونه
اگه بچه شما بخواد پیشرفت کنه
پیشرفت می کنه حالا چه تو مدرسه تیزهوشان درس بخونه یا نه
اینقدر خودتون و بچه هاتون رو اذیت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
بسیاری از والدین توهم دارند که فرزندشان تیزهوش است ... در حالی که فقط 0.1 درصد دانش آموزان تیزهوش هستند . کسی که به مدت 1 سال روزانه 10 ساعت درس میخواند و در آزمون تیزهوشان قبول میشود ، فردی تلاشگر و با پشتکار است اما تیزهوش نیست . تیزهوش کسی میباشد که بدون حتی یک دقیقه خواندن قبول شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
از بابل
۱۷:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
پسرم ۶۹ تا سوال را درست ۱۰ تا نزده ۱۸ تارا غلط زده اما قبول نشد.
اگر ۱۰ تا سوالی که دو گزینه درست داشتن را جواب می داد که بخاطر اشتباه بودن سوال و ترس از نمره منفی جواب نداد متاسفانه قبول نشد.
ما توی دنیایی داریم زندگی میکنیم که مدیریت وعلم و تکنو لوژی پیشرفت چشمگیری کرده اند اما در جامعه ایی هستیم که حتی یک نفر بخاطر این اشتباه و افتضاح که با سرنوشت فرزندانمان بازی شده باز خواست نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
فیروزه
۱۶:۳۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
مگه گفته نشده که تیزهوشان ذخیره ندارن...با اون همه اشتباه در آزمون و ده سوال دو جوابه و ترازهای پر از خطا ..چرا ذخیره ها رو زنگ زدین و دعواشون کردین ...این بسیار مسخره هستش ...خوبرتبه نیاوردن ..دیگه رتبه ی نزدیک به تراز قبولی آیا کار درسته...وقتی تراز نرسونده حتی یک دهم دیگه به نظرم با بقیه مردودیها یکی هست ...این بی عدالتی هستش که زنگ زدن مدارس تیزهوشان و دانش آموزانی مردودی نزدیک به آخرین تراز رو ثبت نام کردن ...بی عدالتی پشت بی عدالتی ...نکنید این کارو تو رو خدا نکنید این کارو نزارید بچه های تیزهوش این کشور نابود بشن .آزمون مگه عالی بوده که ادامه میدین
Iran (Islamic Republic of)
محیا ا
۱۶:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
لطفا صحبت خانواده ها رو جدی بگیرید.بحث قبولی بچه ها نیست ...آیا طراحی سوالاتی که ده تا از سوالات دو جوابه بودن و حذف نشدن درست بود؟؟ابا با این آزمون میتوانید نخبه پروری کنید و دانش آموزان توانمند و تیزهوشان رو پرورش بدین ؟دانش آموزی که تشخیص داده که دو جواب صحیح هست و چون اول دفترچه نوشته شده که یک جواب درست هست...این حقش ضایع نشده...کمی تامل لطفا دقت کنید نخبه هاتون بیشتر از این دلزده آسان نکنید و راه رو برا ورود متوسط‌ها باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
کاک نصیر
۱۵:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام پسر من در پایه دهم تو کانون در تمامی ازمونها جز ۳ نفر اول بوده در مدرسه نمونه هم در سه سال تحصیل معدل برتر شده و اکنون در نمونه قبول شده اما در تیزهوشان قبول نشده در ضمن چند نفر هم در نمونه قبول نشده اند اما در تیزهوسانوقبول شده اند کلا همه اولیا نسبت به برگزاری و عدم عدالت در ازمون اعتراضدارند خدا را خوش نمی اید به دانش اموزانی که زحمت کشیده اند ظلم گردد
Germany
سبحان
۱۵:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
یعنی چی کسایی که تیزهوشان قبول شدن همشون پارتی دارن و حقشون نیس قبول شن و غیره ببینید با واقعیت کنار بیایید بچه شما یک بچه معمولیست اینقدر دارید بهشون استرس میدید از هر کسی نباید انتظار داشت که من صبح و شبم رو وقت گذاشتم و درس خوندم قبول شدم بهونه پیدا نکنید با واقعیت کنار بیایید بچه شما یه بچه معمولیست و فقط میخواین با بهونه هاتون کارتونو توجیه کنید اقا قبول نشده دیگه دنبال بهونه نباشین عقده‌ای ها
Iran (Islamic Republic of)
نیکی
۱۶:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
درست صحبت کن تو اگر پرفسورم بشی بخاطر بی ادب بودنت کسی برات هیچ احترامی قائل نخواهد بود اول برو رفتارتو درست کن. بعدشم این همه آدم تیزهوشان قبول میشن احیانا فکر کردی قبولی تیزهوشان قراره ضامن خوشبختیت بشه نه عزیزم از این خبرا نیست مهم ترین ضامن خوشبختی تو اخلاق توهم توش مردودی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
شک نکنین سوالها دربسیاری ازشهرهالورفته بود بچه خواسته یاناخواسته بطورکامل به سوالها دسترسی پیداکردن وبابعضیاشون کارشده بود درشهررشت بایه بررسی ساده ازقبولیا میشه فهمید چه طیفی به سمپادواردشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
اینکه میگن بچه های ضعیف قبول شدن وبچه های قوی قبول نشدن, اشتباه محض,مدرسه پسرم اتفاقا همون بچه هایی که توی آزمون های شبیه ساز نمره ی بالا میاوردن قبول شدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۵:۰۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
پسر من با هفتاد سوال صحیح فقط با ۰.۳۴ اختلاف از نفر آخر از
شهر تبریز افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
از نفر آخر یک هزارم درصد هم کمتر باشه میوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
تیزهوشان مزخرف تربت ازمونه من تجربی آوردم ولی نمیرم. چون حق خیلی از بچه ها ضایع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
خیلی بد بود اونی که حق داره قبول نمیشه ولی بی سواد هست قبول میشه همش پارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
ممنون از درک بالای شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام من از کلاس دوم تست هوش دادم و توسط اساتید تشویق شدم برای آمادگی تیزهوشان.واقعا تلاش کردم و همیشه در آزمون قلم چی تراز عالی داشتم.ولی واقعا متاسفم کسانی که خود را قدرت برتر علمی میدونن از طرح ی آزمون استاندارد عاجزن و باعث ضایع شدن حق من شدن .مادرم بعد از اعلام نتایج خون گریه میکرد. ن صرفا بخاطر رد شدن من .بلکه بخاطر این همه ضعف از کسانی که خود را تیزهوش پرور میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
کسی بین شما هست 8 ساعت بخونه ولی قبول نشه این حق که دوستم با روزی 3 خواندن قبول شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تیرهوشان نمیخواد تیزهوش میخواد
ملاک تیزهوشیه نه بیشتر درس خوندن
سوالات تست هوش هستن نه مطالب درسی
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۱:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
هوشی که با تست زدن سنجیده بشه کلا غلطه!اصلا آزمکون تستی ربطی به هوش نداره!دانش آموز با رفاه کامل یکسال معلم خصوصی میگیره قبول میشه بقیه چی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاعباس آدر
۱۱:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
با سلام. آزمون غیراستانداردی که حق خیلی از دانش آموزان ضایع شد . آموزش پرورش باید پاسخگو باشد. بارون همه تلاش کسانیکه حتی در کلاس جزو نفرات آخر بودند قبول شدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
واقعا در حق بعضی بچه ها بی انصافی شد با این سوالات به درد نخور
خیلی زحمت کشیده بودن بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
واقعا در حق بعضی بچه ها بی انصافی شد با این سوالات به درد نخور
خیلی زحمت کشیده بودن بچه ها
Iran (Islamic Republic of)
کوروش تیزهوش
۱۱:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
همه معلما روی قبولی من شرط میبستند ازمون پارسال رو ۹۹ درصد زدم چرا ازمون امسال باید ۶۵درصد بزنم و اخرین نفر ۶۹ درصد بزنه من بخاطر ۴درصد قبول نشدم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام من واقعا نمیدونم که چی میتونم به این مسئولین محترم بگم ولی اینو بد ونن که من از اول بجنگیم دارم درس میخونن زحمت می‌کشم تست میزنم شبانمیخوابم تا موفق شم ولی حالا بخاطر بعضی ها من چرا باید حقم خورده شه چرا باید اون همه تلاش کنم نتیجه نگیرم ایییینننن انصاف نیستتتتت بدونی اینو من از حقم نمیگزرم حالا هی شما بگین فبول نشدی با کدوم سندی با کدوم مد رکی روی چرا پاسخ برگ و کارنامه منو نمیدونی من ببینم
واقعا جای تاسف داره که یه بچه حقش خورده شه
اشک یه بچه رو در بیارین
امید و زندگی و زحماتش رو و نابود کنید
اونجایی که حق ما رو خوردن و بجای ما دارن تو سمپاد رو صندلی ما میشینن و درس به اون کیفیت میخونن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
بچه خوب جدای ازسوالهای غیراستاندارد که هر کی بادیدنش به اون پی میبره ،توبسیاری ازشهرها سوالها خرید وفروش شده اینقدر ساده نباشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام. با توجه به حواشی چندساله مدارس سمپاد و خواندن نظرات متوجه می شویم کلاً راه اشتباهی طی شده؛
چرا که قرار بوده این مدارس محفلی برای اندک افرادی باشد که بهره هوشی یا استعدادی بالاتر از نرمال جامعه دارند تا این هوش و استعداد غیرعادی هدر نرود و به نفع جامعه خرج شود
پس اینکه:
* کسی یک سال یا دوسال تلاش کند و درس بخواند تا در سمپاد قبول شود غلط است... چون مدارس برای افراد با هوش بالا و غیرعادی ساخته شده بوده نه افراد با هوش طبیعی و پشتکار بالا، گروه دوم باید تلاششان را در موفقیت در زندگی و به روشهای طبیعی جامعه مصروف کنند با سوق دادن آنها به سمت سمپاد فقط باعث میشویم افراد بی انگیزه شوند و دست از تلاش بکشند.
* اینکه ظرفیت مدارس را همینطور بی رویه اضافه کنیم هم اشتباه است... چون اصولاً قرار نیست این مدارس طیف نرمال جامعه که قرار است بار اصلی فردا را به دوش بکشند را تحت پوشش خود قرار دهند.
* اصلاً تبلیغات برای سمپاد و ایجاد علاقمندی برای مردم اشتباه است و جز سرخوردگی برای نسل آینده ندارد... فراموش نکنیم که آموزش سمپاد و استثنایی فقط برای دو سر طیف هوشی جامعه (که به نوعی غیرعادی تلقی میشوند) طراحی شده و همانطور که بی دلیل کسی را نباید ترغیب کرد که فرزندش را به مدارس استثنایی ببرد، ثبت نام در سمپاد هم نباید تشویق شود
Iran (Islamic Republic of)
رابط
۰۹:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
از مدرسه پسر من هرچی دانش آموز بی سواد بود رفت داخل .بچه های با سوادقبول نشدن.واقعا جای تأسف هست که این آزمون سوالات اشتباه داشته و جای تاسف که دانش آموزان ضعیف وارد بشن
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۰۹:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
چرا نفرین میکنین. من کلی زحمت کشیدم تا امسال قبول شدم. چرا حالا بعضیا میان میگن که اونایی که قبول شدن حقشون نبود. خدایا ببین به خاطر عقده بعضی از اولیا به کجا رسیدیم. الکی الکی.
انگار من با پول قبول شدم. بچت کند فهمه به من چه ربطی داره که میای میگی که اونایی که قبول نشدن حقشون نبود. واقعآ برای بعضی ها متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
بروازبابات بپرس که شایدبه صورت مخفی سوالهای غیراستاندارد روخریده تا معلما باتوکارکنه،بنظرت سوالهایی که حل کردی برات آشنانبود
Iran (Islamic Republic of)
ارام
۲۰:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
ببین عزیزم من خودم پایه یازدهم تیزهوشان هم با یه فاصله ترازی خیلی کم قبول نشدم الان نمونه میخونم ولی عقده ای تو هستی که اینطور حرف میزنی اصلا بر فرض تو باهوش ترین آدم دنیایی چرا وقتی نسرین تیزهوشان این قدر گند اخلاق میشین؟؟فکر کردی کی هستی؟؟ابوعلی سینا یا ماری کوری؟؟خیلی به خودت نناز بدجور با سر میخوری زمین غرور به هیچکس رحم نکرده
Iran (Islamic Republic of)
F
۰۸:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
من امسال توی این آزمون شرکت کردم ورودی دهم اول که ۸ تا سوال اشتباه داشت و دو سوال با دو جواب درست شما فقط به ورودی هفتم توجه کردید درحالی که ورودی دهم هم اوضاع خوبی نداشت اعلام نتایج هم که شد برای من زد شما غایب بودید بعد من اعتراض که زدم فرداش کارنامه من اومد دیدم اصلا با اون چیزی که من زدم مطابقت نداره ولی چون فرصت اعتراض رو قبل برای عدم غایب بودن استفاده کردم نتونستم اعتراض کنم من در آزمون نمونه قبول شدم و این درحالی بود که دوستانم که تیزهوشان قبول
شدن نمونه قبول نشدن لطفا در مورد دهم هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۰۸:۱۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا وجود مدارس تیزهوشان از واجبات هست. حالا اینکه بچه ها چطور وارد این مدارس می شن و چه هزینه ها یا به قولی مافیایی روی کار میاد باید مورد سوال و سرزنش باشه. وقتی یه تعدادی بچه دارای توانایی بالاتری در درس و مطالعه هستند و علاقمند به یادگیری بیشتر چرا باید محروم بمونن و همه در مدارس عادی باشن که بالای 45 تا دانش اموز توی یک کلاس قرار دارند بدون هیچ نظارت و مدیریتی؟؟؟ الان معضل مدارس ما معلم نیست. معلمین تقریبا سواد کافی رو دارند. بلکه مشکل عدم مدیریت مدارس هست و دغدغه ای که خانواده ها موقع ثبت نام دارند. حالا که وجود یک ازمون می تونه شرایط رو برای ورود بچه ها به مدارس تیزهوشان فراهم بکنه چرا بیخودی جو سازی می کنیم که همه باید کنار هم درس بخونن؟ این مدارس همش الکیه؟ دانش امزان خودخوان و کسانی که نی تونن خودشون نحده درسخوندشون رو مدیریت کنن بدون نیاز به هیچ مافیا و هزینه هنگفتی در ازمون پذیرفته می شن و نیاز به منت هیچ مدیر مدرسه یا اداره برای ثبت نام در فلان مدرسه رو ندارند.همین اتفاق وحشتناکی که با برداشتن ازمون ورودی مذارس نمونه دولتی داره اتفاق میفته در پایه هفتم ازمون رو برداشتن بجاش یکسری مدارک الکی ردیف کردن که هر کی پارتی داره برای بچه اش جور کنه و امتیاز اون مدرسه نمونه را بیاره و راحت ثبت نام کنه
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۷:۴۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
وقتی متخصص و طراح سوال آزمون نداریم چه اصراری هست سوال طراحی کنیم .مثل سال گذشته از یه کتاب معتبر کپی کنید. حداقل از یه جا خیالمون راحت باشه. بعد ببینیم نقش سهمیه های مختلف و ....در قبولی این بچه ها چیه
Iran (Islamic Republic of)
امیر عرشیا
۰۱:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
لطفا پیگیری کنید ،با این آزمون افتضاح حقوق ما وخانواده مان که ماه ها وقت صرف کردیم وبا هزاران رویا بدنبال اعمال خواسته هایمان از این طریق بود به باد رفت،وحقوق مسلم ضایع شد،طرح سوالات اشتباه،،قرار دادن دو جواب درست در پاسخنامه،با توجه به اینکه در دفترچه سوالات گفته بودند که یک پاسخ درست است،اطلاع رسانی غلط و مهمتر از همه عدم پاسخگویان داغان را بیشتر کرده است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام پسر من امسال تو سمپاد دهم رشته انسانی قبول شده بردیم ثبت نام کردیم هفته پیش زنگ زدن میگن ثبت نام به حد نصاب نرسیده ببریدش جای دیگه ثبت نام کنید امسال دهم انسانی نداریم. مدرسه سمپاد قرچک ورامین
Netherlands
آیدا
۰۱:۱۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
من با ۶۹ جواب صحیخ قبول نشدم‌ . جالبه تو مدرسمون کسایی قبول شدن که حسرت یه نمره ۲۰ رو تو دزس ریاضی و علوم داشتن. در ضمن بعضیاشون هم بچه دکتر و پولدار هستن‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
فقط به جواب درستا ربط نداره تعداد غلط ها و نزده ها هم مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۰۱:۱۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
آزمون امسال افتضاح بود،پاسخنامه غلط واست و ۱۰ سوال دو گزینه ای بعضی از کسانی که مدرس تیزهوشان بودند مشخص بود سوالات را داشتند و با بچه های خودشون بصورت Vip کار کرده بودند ‌‌.در هر صورت حق بچه های ما ضایع شد و کسانی که قبولی حقشون نبود وارد این مدارس شدند.به نظر من این تیزهوشان رو جمع کنند و هر ساله با روح و روان بچه ها بازی نکنند.اینا که نمیتونن این آزمون رو درست برگزار کنن جمعش کنن.و هر ساله اینقدر به نفع مافیای تیز هوشان که پول کلانی از این راه در میارن کار نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
شرایط برگزاری آزمون در اهواز به شدت بد بود قبل شروع امتحان تا حوالی وسط زمان امتحان در اون هوای گرم خوزستان برق منطقه رفته بود و تو اون شرایط گرما دخترم امتحان داد،واقعا جای تاسفه،دخترم یکسال کلاس آمادگی تیز خوشان رفته بود خیلی هم وقت گذاشت ،تو آزمونها که موسسه برگزار می‌کرد تراز نمرش خیلی خوب بود ولی به دلایل شرایط برگزاری آزمون در پایه هفتم قبول نشد.
Iran (Islamic Republic of)
تیمورزاده بابل
۰۱:۰۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
در حوزه شهید مطهری بابل به یکی از کلاس ها حد اقل ۶ دقیقه وقت اضافه داده اند و ما اعتراض خود را به دایره امتحان اداره اموزش و پرورش اعلام کردیم ولی ترتیب اثر ندادند چون قرار نیست عدالت بر قرار شود.
بنده خودم یک فرهنگی هستم پسرم بیش از ۹۳ درصد آخرین رتبه قبولی را کسب کرداما قبول نشد که اگر این بی عدالتی نمی شد صدرصد قبول میشد
Germany
مریم مهدوی
۰۰:۴۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام دختر من امسال در آزمون تیزهوشان پایه ی هفتم شرکت کرده بود و متاسفانه ویا خوشبختانه قبول نشد ،چطور فرزندم رو به دست کسانی بسپارم که که بعد از این همه سال هنوز نمیتوانند ۱۰۰ سوال استاندارد ،تاکید میکنم استاندارد برای بچه های پایه ی ششم طرح کنند ؟؟؟؟؟
آزمون ها در ایران تماما بازی با روح و روان بچه هاست ،برگزاری آزمون به منظور شناخت برترینها انجام نمیشه فقط به جهت پر کردن جیب یک عده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
عزیزان ناراحت نشید مدتی هست کیفیت این مدارس خیلی پایین اومده واکثرا دروس این مدارس به جای مدرسه درکلاس های خصوصی تدریس میشه چون میدونن این بچه ها واولیا اون ها به درس وکنکور اهمیت میدن پس اگه قبولم نشدین چیزی ازدست ندادین انشاالله درکنکور وزندگیتون موفق وموید باشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
نبایدامتحانات پایانی حضوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرذ
۲۳:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
باسلام ازمون مدارس سمپاد باعث ایجاد اضطراب دردانش اموزان شده
اگر همه دانش اموزان درکنار هم باشند رقابت بیشتر وبهتر هست ودانش اموزان دیگر تلاششان رابیشتر خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
کاملا امتحان به نحو احسنت برگزار شد و من راضی بودم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعا براتون متاسفم.به نطرمن این ازمون،مثل ماشینی بود که چرخش دررفته بود.نمیدونم چرا هیچ کس جوابگو نیست.واقعا راضی نیستیم.خدا براتون جبران کنه.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
این آزمون باعث ایجاد بی انگیزگی برای بچه هایی که قبول نشدن شده. پسر من با اینکه خیلی باهوشه و 65 تا سوال رو پاسخ درست داده ولی قبول نشده و همش فکر میکنه باهوش نیست
Iran (Islamic Republic of)
هاشم ایزدی
۲۳:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
خیلی مضحکه سازمانی که خودشو متولی تشخيص استعدادها ی درخشان و پرورش اونها میدونه؛ با وجود داشتن یکسال زمان قادر به طرح 100تا سوال درست و بی نقص نبوده و در پایه هفتم 13تا سوال اشتباه طرح میکنه و متاسفانه ابن سوالات اشتباه ملاکی میشه برای تشخيص و تفکیک دانش اموزان تیز هوش از سایرین ؛ و جای نگرانیه که چرا باید هشت تا سوال دقيقا از چهار صفحه یک منبع خاص انتخاب بشه ؟؟؟امید وارم که با ناشر زد و بند نشده باشه.ضمن اینکه مهمترین آزمون برای تشخیص تیز هوشی و درک تحلیلی فرد هوش ریاضییه که در این آزمون به اون هیچ توجهی نشده .امیدوارم باشگاه خبرنگاران جوان ابن موضوع رو که بسيار مهم و در روحیه نوجوانانی که به نا حق به اونها ظلم شده پیگیری و با مسئولین مصاحبه و گزارش تهیه کنند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
همش پارتی بازی اگه جرعت داشتند دفترچه سوالات را به خودمان میدادند از شهرستان خوی
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۲:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
جرات رو اشتباه نوشتی گلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه طراحی سوالات ، به دست گروههای مافیا است در همه دوره ها از سمپاد تا دکتری تخصصی ، کسی با درس خوندن نمیتونه قبول رشته دلخواهش بشه ، باید حق وحساب این مافیا رو بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
آیا این حق است که من با 60سوال درست و 16سوال علت رد شدام اما دوستم با56سوال درست و15سوال علت قبول شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم,شما دقت کردی که غلط درسته نه غلت,پس احتمالا داری قضاوت غلط هم انجام میدی.
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۲:۱۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بچه ها ی ما دو سال تمام برای این خودشان را آماده کرده بودند زحمتشون با این سوال ها بی کیفیت به باد رفت
United States of America
S
۲۱:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
من خودم پارسال آزمون تکمیل ظرفیت دادم فقط به خاطر اینکه سال قبلش سوالات دفترچه ریون رو به عنوان سوال به ما داده بودند و دانش آموزان زیادی با تقلب قبول شدند و حق ما واقعا ضایع شد
این چه وضعشه سه ماه تا حد مرگ درس خوندم بعدش بعضی از حفظ اومدن و زدن و قبول شدن الان تو مدرسه تیزهوشان صندلی بنده رو اشغال کردن
Germany
مهدی مینویی
۲۰:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام من از ۴۰ سوال هوش و استعداد تحلیلی ۳۶ سوال جواب درست و ‏ در مجموع ۶۴ جواب درست با وجود ۱۳ سوال مشکل دار در آزمون پذیرفته نشده ام آیا در حق من اجحاف شده است
Iran (Islamic Republic of)
asgharzadesadra@yahoo.com
۲۰:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بچه ای که در تمرینها و آزمونهای مشابه سازی شده قبل از امتحان اصلی و حتی سئوالات آزمون سال گذشته را با ترازهای بسیار بالا قبول میشده وقتی سر جلسه امتحان با پانزده سئوال دو جوابه وچهار سئوال بدون پاسخ مواجه میشود چه بلایی بر سر اعتماد به نفس او خواهد آمد؟؟ آیا برای پاسخ به سئوالات بعدی توانی خواهد داشت ؟؟ ضمنا تعداد سئوالات دو جوابه 15 وسئوالات غلط 4 میباشد که برای اینکه آبروشون نره این تعداد رو 10 دوجوابه و سه غلط اعلام کرده اند . ضمنا واژه سئوالات تستی دو جوابه برای اولین بار به نام سازمان سمپاد ایران ثبت جهانی گردید.
Iran (Islamic Republic of)
نامداری
۲۰:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام،احتمال دارد بعضی ازدانش آموزان سوالات راشانسی زدن واین احتمال وجوددارد که از۱۰ سوال دوگزینه ای بصورت شانسی درست زده باشندوحق عده دیگری ضایع شود،امتحان امسال واقعا افتضاح بود
Germany
مهدی مینویی
۲۰:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام من از 40 سیوال هوش واستعداد تحلیلی به 36 تای آن جواب درست داده ام ودر مجموع باودر مجموع با64 جواب صحیح و با وجود 13سوال مشکل دار در آزمون پذیرفته نشده امآیا در حق من اجحاف نشده است
Iran (Islamic Republic of)
قاسم نامداری
۲۰:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام،سوالات ازمون امسال باعث شد واقعا کسانی که حقشان بود پذیرفته شوند،پذیرفته نشدن
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۱۹:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
دخترم یکی از فرزانگان های تهران قبول شد ولی انتظارش فرزانگان ۱ بود
با جوابهایی که خود سمپاد داد ، درصدش خیلی بالا بود، مطمئنم توی تصحیح و قبولی دانش آموزان اجحاف شده
توی این دو هفته که دخترم آموزش غیر حضوری و حضوری داشته ، سطح علمی هم کلاسی هاش خیلی پایین بوده ،
اوناییکه هم قبول نشدن ، فکر نکنن چیزی رو از دست دادن ، شاید معلمهای مدارس سمپاد خوب باشن ولی اکثر دانش آموزاش خیلی سطح پایینن
و اون طوری که باید رقابت بینشون پیش نمیاد
اصلا مدارس سمپاد باید برداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۹:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
دختر من میره نهم. آزمون ششم به هفتم اونها از شما بدتر بود. بعد از کلی تلاش و رقابت یهو گفتند اصلا آزمون بی آزمون. بچه های ما فرو ریختند. بعد از کلی اعتراض گفتند حالا امسال آزمون بدید ولی نمونه که دیگه نداریم. فقط تیزهوشان اون هم با سوالات هوش جدید. کلی حرف مفت زدند که سوال هوش تصویری و املایی و از این مزخرفات. طفلک بچه های ما که امید قبولی داشتند رفتند کتاب‌های جدید خوندند بچه های معمولی فقط کافی بود یک سری به اینترنت زده باشند دقیقا 40 تا سوال آزمون تیزهوشان تو اینترنت رو کپی کرده بودند. تو کتاب‌های آی کیو و غیره هم پر بود. حتی انتخاب هم نکرده بودن. 40 سوال و درواقع یک آزمون از گذشته رو که تو همه کتاب‌ها بود کپی کردند. تمام بچه هایی که تستهای جدید خوندند کلاه سرشون رفت و نتایج اصلا عادلانه نبود.
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۹:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بالاخره شرایط سخت و آسون برای همه یکسان بوده در من که اولویت اولم روقبول شدم توی مشهد
Iran (Islamic Republic of)
Mehrnoosh
۱۹:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
با سلام وتشکر فراوان خدمت پرسنل سازمان سمپاد کشوری به خاطر چندین بار به تعویق انداختن آزمون وطرح سوالات گیج کننده وجواب دو گزینه ای وقتی طراحان سوالات آزمون به این مهمی سواد طرح سوال رو ندارن چرا باید تعجب کنیم بعد از یک هفته از ثبت اعتزاض به همه میگن اعتراض شما منجر به پذیرفتن نشد اگه راست میگین پرینت پاسختامه بچه اه رو میفرستادین تا چک کنیم ومطمئن بشیم فقط با اعصاب این بچه ها بازی کردین من که به خدا واگذار کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
دختر منم با دو درصد کمتر از تراز اعلام شده قبول نشد حتی اعتراض هم تاثیری نداشت،بااین شیوه ی تصحیح من مطمئن هستم حق دخترم ضایع شده و تنها ناراحتی برایش باقی مانده
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
تنها راه احقاق حق افزایش ظرفیت هست و ترازهای بالا رو باید بگیرن
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام،بالاترین حق کشی رو امسال انجام دادن و بچه هایی با تراز ۶۷۰۰۰و ۶۸۰۰۰رو پذیرش نکردن،استعدادهای مملکت رو از الان افسرده کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سومدیریت در سازمان سمپاد بیداد میکنه .تازه خیلی از شاهکارهاشون زیاد رسانه ای نشده ،بماند که با امید و آرزو هزاران دانش آموز بازی کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
این مدارس انگیزه رو از بقیه بچه ها گرفته خیلی بده این تیز هوشان و نمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
تیزهوشانی که طراحان سوالش از صدسوال پانزده سوالشو اشتباه طرح کنند ،دیگه تیزهوشان نیست ،خنگ هوشانه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
فرقی نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد صالح کرمی
۱۷:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعا مدرس نداشتید بتونن سوالات درست برای این آزمون بزرگ که با آینده نخبه ها بازی میکنه سوال طرح کنه من که بعد از اینکه پسرم با این کیفیت درسی موفق نشد هیچ برنامه ای بجز خروج از ایران برای ایندش ندارم میدونم مسولین مشتی بیسواد بی کفایت هستند که آینده امثال پسر من زیر دست اینا ویران میشه در خارج از کشور هر کسی سر جای حق خودشه مسئول سمپات از خودش پرسید این چه کسی بود که این سوالات طرح کرد این جا جای نوابغه خدا برسه به داد بیسواد واقعا خیلی متاسفم برای پسرم که کجا داره رقابت میکنه از اصل ویرانه
Iran (Islamic Republic of)
هی
۱۷:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
اره خیلی بد بود ولی من که قبول شدم
Iran (Islamic Republic of)
طاها نعمتی
۱۶:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام تو رو خدا پیگیری کنید من هم اعتراض کردم ششم به هفتم ولی با وجود اعتراض اومده شما پذیرفته نشدید این ظلم در حق ما است که اینقد زحمت کشیدیم والان با این تعداد سوالات نادرست که خودشون دادند ما رو مردو د کردن من طاها نعمتی ورامین تو رو خدا پیگیری کنید اجر تون با ابا عبدالله من هنوز کتاب کتاب هم نگرفتم اخه خدا رو خوش میاد چقد ظلم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۱۶:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
تنها راه سازمان برای اینکه ظلمی که در حق بچه ها کرده رو جبران کنه افزایش ظرفیت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعا آزمون امسال از هر سال دیگه مسخره تر بود
Iran (Islamic Republic of)
هلنا کیارش
۱۶:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعا خیلی مسخره بود چند باری امسال عقب انداختنش
جوابا رو هم دیر گفتن
۱۵ شهریور جوابا اومد من قبول شدم الان توی فرزانگان ۳ کرج درس می خونم ولی خیلی بده چون تا الان حضوری و غیر حضوری یکی در میون بود نمی دونستیم کی بیایم که نیایم گفتن شنبه مجازیه اسکای روم هم افتضاحه گفتن شنبه با شاد می تونیم بریم ولی هنوز من نتونستم پروتکل های بهداشتی هم اون طور که باید برگزار نمی شه
رسیدگی کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ثنا
۱۶:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
آزمونی پراز خطا واشتباه ودانش آموزان باهوشی که از دوگزینه هیچ کدام را انتخاب نکردند ونزدند تا نمره ی منفی نگیرند ودراین میان ضرر کردند ودانش آموزانی که نمیدانستند ونزدند ودر جواب اعتراضها سری اول ودوم یکسان حساب شدندوبه نفع دانش آموزان ضعیفتر شد وخداوند متعال حق دانش آموزان نابغه واز سمپاد بازمانده را به هر نحوی شده از آنان باز خواهد ستاند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بچه های مردم رو با این تیزهوشان و توهم تیزهوش بودن بدبخت کردید جمع کنید این بساط رو
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بچه های مردم رو با این تیزهوشان و توهم تیزهوش بودن بدبخت کردید جمع کنید این بساط رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
خبر بهتره کامل نقل شود
آموزش و پرورش میگه گرفتن وجه برای امتحان ورودی مدارس خلاف است خودش برای تیزهوشان وجه دریافت کرد
سوالات چند پهلو بود
از همه بدتر پاسخنامه هم غلط بود
مجبور شدند سه تا سوال حذف کنند ده تا سوال دو گزینه ای!!!!
در مقابل ده تا سوال دو گزینه ای سه گروه بودند گروه اول دو گزینه مدنظر را زدند گروه دوم هیچ پاسخ ندادند و گروه سوم به دلیل نزدیکی دو گزینه گزینه های دیگر را زدند که غلط بوده
اما سازمان فقط حق گروه اول را محترم دانست
به عنوان آدم علمی شرمنده میشم از این آزمون علمی
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۵:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام,,چرا ذخیره نداره پا یه هفتم,?دخترما خیلی افسرده وناراحت شده بعد ازنتیجه آزمون,چون خیلی تلاش کرده بود,فکرشو نمیکردیم قبول نشه,اگه میفهمیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز یعقوبی
۱۵:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام
ممنون از گزارشتان. اما اصل اعتراض را منعکس نکرده اید.
اصل اعتراض این بود که در مرحله تکمیل ظرفیت، ۱۰ سوال ۲ جوابه (بعضاً ۳ جوابه!) را حذف کردند و دوباره تراز گرفتند. اینکار باعث شد آنهایی که تراز پایینتر داشتند و غلط زیادتری داشتند، ترازشان بالاتر از بچه هایی شده که ترازشان نزدیک کف قبولی بود. این بی عدالتی است که یک آزمون با دو روش تصحیح شود. اگر قبولی ها هم با روش دوم ارزشیابی می شدند، تراز پایینیهایی که قبول شده بودند، مردود می شدند وای اینکار را نکردند.
ضمن اینکه روش دوم تصحیح، در زمان خانم یاوری بوده است که به این موضوع اشاره ای نشده است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بهتره خبر کامل نقل شود
اولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
خب هر دو گزینه درست رو حساب کنن این‌جوری قبولیها بیشتر میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
کلا ، به نحوه امتحان و انتخاب دانش اموزان اشکالاتی وارد است ... دانش اموزان از قبل از مدارسی معلوم انتخاب شده اند و احتمالا کلاسی برای انها گذاشته شده. و معلوم نسیت این افراد سوالات را هم دارن؟ ، چون امتحان سوری است
وهمان دانش موزان انتخاب شده قبول شده اند و هیچ مصاحبه ای انجام نشده است
غیر از مطلبی که در متن امده ، مطلب بالا هم قابل بررسی است.. من از یک مدرسه مطلع هستم که این حدث را
برای عدم تضییع حق دیگران گفتم و عجیب اینکه همه هم پولدار هستند ..
Iran (Islamic Republic of)
شراره
۰۰:۳۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
در رابطه با سوال شما که گفتید از مدارس خاصی قبول شدند واز کجا معلوم شاید سوالات را داشتند اصلا اینگونه نبود پسرمن یکسال تموم درس خوند ۷ تا کتاب تست ۵۰۰ صفحه ای رو زد تا تونست قبول بشه نه پارتی داشتیم نه مدرسه اشون طوری بود که بخوان به اینها ارفاق کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
اصلا اینطور نبود,پسرم از چند منبع داشت تست میزد,کلی زحمت کشید,وقتی کرونا شروع شد خیلی از دوستاش وبچه هلی فامیل از مدارس مختلف کتاب ودرس وکنار گذاشتن ولی پسرم تا دو روز مونده به آزمون همش داشت تست میزد.این چه حرف های بی اساس و بی منطقیه که میزنید.حالا چون بچه های شما قبول نشدن,هر کی قبول شد,حقش نبود ویا پارتی داشت وپولدار بود!!!!ا محض اطلاع شما بگم ما پولدار وپارتی دار هم نیستیم.کمی عاقل وبا انصاف باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
ازمون تیزهوشان چند سالی است که خیلی حاشیه دارد واقعا ادم فکر میکند که این اشتباهات عمدی انجام میشود ایا در این مملکت دونفر پیدا نمی شود سوال استاندارد طراحی کند به کجا داریم میریم بچه های طفلی این همه زحمت میکشن وخودسون رامیسپارن به این سوالات غیراستاندارد تاکی بی عدالتی وتا کی حق کشی
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۴:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
چقد حق بچه ها رو ضایع کردن با روحو روانشون بازی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
با سلام من در شهرستان بهشهر زندگی می کنم و آزمون سمپاد نهم به دهم شرکت کردم ظرفیت تجربی ۵ نفر و ریاضی ۱۳ نفر بود و ظاهرا تصحیح سوالات هم درست نبود حداقل تراز ریاضی تو شهرمون ۲۳۱۱۱بود و تجربی ۴۵۰۰۰ خدایی این انصاف هستش حداقل تقاضای تجربی رو به اندازه ریاضی می کردین با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۲۲:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
دوست عزیز و فهیم من. خواهان تجربی ۶۷درصد کل دانش آموزان ایرانی است. الان ریاضی خواهانش از علوم انسانی هم کمتره! مگه چند درصد این۶۷شاغل میشن؟ به خدا۳۰درصد بیکار میشن. نگین تجربه حتما کار پیدا میشه. نه فقط رشته خوباش کار داره. بعدشم باید ظرفیتش محدود باشه که هرکی خواست برای نره سمپاد. من خودم فقط بخاطر ۱۵امتیاز قبول نشدم!!!
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۴:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
برگه های پاسخنامه در دانشگاه شهید رجایی تصحیح شده و اصلا تراز محاسبه نشده و مبنا فقط درصد سوالات صحیح (کسر از غلط ها) بوده ( عین بی عدالتی) چرا رئیس سنجش آموزش و پرورش علنا دروغ می گوید مردم رو چه فرض کرده اند سنجش آموزش و پرورش به این سوال پاسخ دهد چرا آزمون پایه هفتم 13 تا سوال ایراد داشته (نه 10 تا) سه سوال را حذف کردند 10 سوال دو گزینه صحیح بوده، متاسفانه بچه یکی از دوستان با نمره عالی قبول نشده و دچار افسردگی شده است اگر وزیر سر این بی عدالتی استعفا دهد، عجیب نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
اشتباهه جداسازی بچه ها و ایجاد استرس برای بچه 11 یا 12 ساله اشتباهه اگه این کار درسته پس چرا در فنلاند با بهترین نظام آموزشی دنیا این کار انجام نمی شه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران لطفا پیگیری کنید. من وارد سایت جامع دانشگاه امام حسین ع میشوم تا فرم مصاحبه رو پر کنم چون تو سازمان سنجش اسمم برا مصاحبه به دانشگاه امام حسین اومده ولی وقتی کد ملی و شماره داوطلبی رو میزنم میگه اشتباهه. لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام واقعا متاسفم برای طراحان سوال برای فرزندان تیز هوش که خودشان اینقدر سواد ندارن ۱۰۰ تا سوال درست طراحی کنند از ۱۰۰ سوال ۱۵ تا دو جواب داشتن و ۴ سوال جواب صحیح نداشتن
مشخص است دانش آموز گیج میشه و ناامید
آخرین اخبار