تشخیص سریع کرونا بدون مراجعه به آزمایشگاه

دانشمندان انگلیسی موفق شدند به روشی سریع و مطمئن برای تشخیص ابتلای افراد به کرونا دست یابند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت ۹ ماه از شیوع جهانی ویروس کرونا، هنوز راهکاری موثر برای مقابله با آن یافت نشده است. با این وجود، دولت‌ها می‌کوشند با اعمال قوانین سختگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی، شیوع کووید ۱۹ در جامعه را مدیریت کنند. یکی از روش‌های مناسب برای کنترل همه گیری، افزایش تست از افراد است. با شناسایی سریع مبتلایان به کرونا و قرنطینه آن‌ها می‌توان زنجیره شیوع را در جامعه قطع کرد. از این رو، دانشمندان علاوه بر افزایش میزان آزمایش ها، در حال کار بر روی توسعه روش‌های تست سریع هستند.

بر این اساس، دانشمندان انگلیسی به روشی بسیار سریع و دقیق برای تست کرونا در افراد دست یافته اند که در آن دیگر نیازی به مراجعه فرد به آزمایشگاه نیست. این روش می‌تواند در کمتر از ۹۰ دقیقه ابتلای فرد به کووید ۱۹ را تشخیص دهد.

دانشمندان کالج سلطنتی لندن برای این کار از یک دستگاه کمک می‌گیرند که آن را "آزمایشگاه بر روی تراشه" نام نهاده اند. چهار بیمارستان تحت نظر "سرویس سلامت همگانی بریتانیا" از این دستگاه برای تست سریع کرونا در بیماران استفاده کرده اند.

در کنار توانایی تشخیص سریع بیماری، یکی از ویژگی‌های این دستگاه این است که افراد برای تست کرونا نیازی به مراجعه به پزشک ندارند. هر فردی که توانایی گرفتن نمونه از بینی و دهان فرد را داشته باشد می‌تواند به راحتی از این دستگاه که متخصصان آن را آزمایشگاهی کوچک بر روی تراشه می‌نامند، استفاده کند.


بیشتر بخوانید


نمونه‌های گرفته شده از فرد در یک کارتریج آبی قابل تعویض قرار می‌گیرند. این کارتریج‌ها حاوی مواد شیمیایی لازم برای تشخیص ویروس کرونا هستند. این نمونه‌ها سپس در یک دستگاه که به اندازه جعبه کفش است برای تحلیل قرار می‌گیرد و دستگاه می‌تواند به سرعت ابتلای فرد به کووید ۱۹ را تشخیص دهد.

دانشمندان انگلیسی در مطالعات خود بر روی ۳۸۶ نفر از این روش تشخیصی استفاده کردند. این افراد به طور همزمان با این دستگاه و نیز به روش استاندار تست کرونا دادند. دانشمندان اعلام کردند این دستگاه با دقت بسیار بالا و بیش از ۹۴ درصد توانست ابتلای افراد به کووید ۱۹ را به درستی تشخیص دهد.

دولت انگلیس تاکنون ۵ هزار از این دستگاه سنجش و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار کارتریج آن را سفارش داده است. این کشور یکی از بدترین آمار‌های مربوط به مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را در اروپا دارد. تاکنون ۳۸۲ هزار تن در بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند، و ایرلند شمالی) به این ویروس آلوده و از این میان، نزدیک به ۴۲ هزار تن جان خود را از دست داده اند. دولت انگلیس همچنین با همکاری دانشگاه آکسفورد در حال توسعه واکسن کرونا بوده و اقدام به پیش خرید میلیون‌ها دوز از این واکسن کرده است. لندن امیدوار است واکسیناسیون عمومی را از اوایل ماه ژانویه آغاز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
هر کشوری که مردمش راحت تر زندگی میکردند ، سیستم ایمنی شون ضعیف تر بوده ، مثلا افریقایی هایی که با شرایط سخت زندگی میکردند آمار تلفاتشون کمتر بوده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
انشاالله خداوند فرجی حاصل کنه ما باید خوبیهای دشمن رو بگیریم و در مقابل بدیهایشان بااقتدار وایسیم واز علمشان بدون نفوذشان زیرکانه استفاده کنیم اللهم اشف کل مریض خصوصا کرونایی ورساندن وسیلیه شفا از طرف خدا که وسیله های خدا همین دانشمندان چه ایرانی چه غیر ایرانی خداوند مدافعان وطن رو سلامت بداره تا به اذن خدا دارویی کشف کنند وشفای عاجل الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
بدبختي كرونا اينه كه آزمايشش به اين آسونيا جواب نميده