جزئیات حضور گروهی از زائران اربعین در مرز شلمچه

صبح امروز گروهی از زائران اربعین حسینی از شهرهای مجاور خرمشهر با حضور در مرز شلمچه قصد عزیمت به اماکن متبرکه عراق را داشتند که با ممانعت نیروهای انتظامی رو‌به‌رو شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علیرغم اطلاعیه های قبلی مسئولان در خصوص به بسته بودن مرز شلمچه صبح امروز گروهی چند صد نفری از زائران اربعین با حضور در مرز شلمچه قصد عزیمت به اماکن متبرکه عراق را داشتند که با ممانعت مرزبانی مستقر در شلمچه مواجه شدند.

جزئیات حضور گروهی از زائران اربعین در مرز شلمچه

اکنون نیز زائران و محبان حضرت سیدالشهدا(ع) در مسیر منتهی به مرز شلمچه قرار دارند و قصد دارند به سمت مرز حرکت کنند.

جزئیات حضور گروهی از زائران اربعین در مرز شلمچه

پیش از این محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر، اظهار کرده بود: مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی مسدود است و کسی به سمت و سوی مرز شلمچه حرکت نکند.

ولی الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:براساس اعلام کشور عراق مرزهای استان خوزستان برای زوار اربعین مسدود هستند و از هموطنان عزیز در سرتاسر کشور  تقاضا داریم به مرزهای خوزستان و تمامی مرزهای زمینی کشور برای عزیمت به کربلای معلا مراجعه نکنند.

حیاتی ادامه داد: هیچ گونه موکب و ایستگاه خدمات رسانی نه در مرزها و نه در مسیر منتهی به آنها استقرار نیافته است و اگر به شهرهای مرزی مراجعه کنند با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

جزئیات حضور گروهی از زائران اربعین در مرز شلمچه

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان افزود: هموطنان تحت هیچ شرایطی به مرز شلمچه و چذابه مراجعه نکنند زیرا امکان انتقال آنها به کشور عراق وجود ندارد و از طرفی مبادی مرزی عراق بسته شده اند و عراق پذیرش هیچ گونه زائر و مسافری را انجام نخواهد داد.

عزاداران حسینی به سمت مرز عراق حرکت نکنند

حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز گفت: مردم و عزاداران امام حسین (ع) برای اربعین به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند زیرا کشور عراق هیچ زائر خارجی را برای اربعین امسال راه نخواهد داد.

او افزود: در این شرایط شیوع ویروس کرونا، تکلیف این است که به فکر سلامت مردم و مبارزه با این بیماری باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان  تصریح کرد: می‌توان در شب اربعین امسال بر مزار شهدای گمنام دفاع مقدس حضور یافت و زیارت اربعین را خواند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.