احتکار و سوءاستفاده در شرایط فعلی کشور خیانت است

امام جمعه اراک گفت: برخورد جدی با محتکران و گران‌فروشان، نظارت درست بر توزیع و قیمت‌گذاری کالا‌های اساسی از نیاز‌های ضروری امروز است چرا که افزایش روزانه قیمت کالا‌های اساسی و خودرو عادلانه نیست.

احتکار و سوءاستفاده در شرایط فعلی کشور خیانت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده، ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر اراک گفت: ایران به معنای واقعی کلمه در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، دولت به دلیل تحریم‌ها در فروش نفت، تامین منابع مالی و واردات کالا‌های اساسی با مشکلات اساسی مواجه است و این شرایط سخت اقتصادی را رقم زده که بسیار حساس و غیرعادی است و باید مراقب بود دشمن در جنگ اقتصادی پیروز نشود.

او ادامه داد: برخورد جدی با محتکران و گران‌فروشان، نظارت درست بر توزیع و قیمت‌گذاری کالا‌های اساسی از نیاز‌های ضروری امروز است، چرا که افزایش روزانه قیمت کالا‌های اساسی و خودرو عادلانه نیست.

او بیان کرد: شرایط دنیا، منطقه و کشور عادی نیست مسائلی همچون فروش نفت، تأمین منابع مالی و واردات بسیار سخت است بسیاری از کشور‌ها همچون کره جنوبی به بهانه تحریم‌ها بازی درمی‌آورند و طلب ما را نمی‌دهند و برخی هم در داخل با سوءاستفاده و فرصت‌طلبی خیانت می‌کنند.

دری نجف آبادی ادامه داد: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و باید کمک کنیم نه اینکه خدایی نکرده کسی خیانت کند، انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی نظارت کنند چه معنی دارد کالاها، خودرو و ... هرروز یک قیمتی داشته باشند دولت، سازمان تعزیرات، مجلس و قوه قضائیه باید جدی‌تر عمل کند.

او افزود: ما در شرایط جنگی قرار داریم، حتماً که نباید گلوله مبادله شود، تحریم‌ها و فشار‌های شدید آمریکای‌ها برای از پا درآوردن ماست لذا ما باید همت کنیم و دشمن را به‌زانو دربیاوریم نه اینکه هر کس به فکر منافع خودش باشد، این خیانت است و منجر به عاقبت نمی‌شود بلکه سوء عاقبت خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: از مسئولین استان هم می‌خواهیم تا با جدیت بیشتری عمل کنند، با محتکرین در هر لباس برخورد شود و اجازه چپاول جیب مردم و حقوق بیت‌المال را ندهند، ما باید راه خودمان را باقوت ادامه بدهیم و به امثال ترامپ اعتمادی نیست.

امام جمعه اراک وحدت امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را توطئه جدیدی بر علیه ملت ایران دانست و بر لزوم هوشیاری ملت مسلمان تاکید کرد.

دری نجف‌آبادی همچنین ضمن محکومیت اقدام سازش‌کارانه برخی کشور‌های عربی با اسرائیل افزود: توطئه‌های ابوظبی، بحرین و این‌ها باز یک چراغ هشداری است برای ما که دشمنان ما یعنی ترامپ، کاخ ننگین سیاه، تلاویو و مزدوران پشت پرده امروز علیه ما رجز می‌خوانند و می‌گویند امنیت منطقه توسط ایران درخطر است و به این کشور‌ها اظهار می‌کنند که باید وحدت داشته باشیم، خاک‌برسر این جنایتکاران روسیاه که امنیت خودشان را در سایه اسرائیل و ترامپ می‌بینند؛ نمی‌خواهیم به ما تکیه کنند، ولی به مردم خودشان تکیه داشته باشند.

او تصریح کرد: ما با کسی جنگ نداریم و جنگی شروع نکردیم صدام بود که با حمایت همین کشور‌های عربی امارت، کویت، بحرین، عربستان و اردن به ایران حمله کرد و ما در مقام دفاع بودیم و حالا هم هستیم هرکسی و هر قدرت اهریمنی و شیطانی چشم طمع به جمهوری اسلامی داشته باشد هم چشمش را کور می‌کنیم و هم پایش را باقدرت خواهیم شکست و اجازه نمی‌دهیم توطئه‌های صهیونیستی، عبری-عربی و آمریکایی امنیت جمهوری اسلامی ایران، منافع و عزت ملی ما و عظمت جبهه مقاومت را به خطر بیندازد.

او اظهار داشت: امروز دشمنان به خوبی به این حقیقت پی برده‌اند که ملت ایران دست از حمایت، ولی فقیه برنمی‌دارند و این واقعیت را در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس به خوبی درک کرده‌اند.

او بیان کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی وارد جنگ شد که هنوز هیچ یک از یگان‌های نظامی کشور سازماندهی نشده و آمادگی برای جنگ نداشت، اما به ناچار برای دفاع از خاک وطن وارد جنگ نابرابر با رژیم بعثی عراق شد که از حمایت دنیا برخوردار بود.

امام جمعه اراک با اشاره به در دوران جنگ ایمان به خدا و پیروی از ولایت فقیه موجب پیروزی رزمندگان شد، خاطرنشان کرد: ایران با حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام و اطاعت از رهبری اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به همه دنیا نشان داد.

دری نجف آبادی یکی از برکات جنگ را تثبیت نظام اسلامی برشمرد و ادامه داد: در جنگ علاقه ملت ایران به آرمان‌های امام و انقلاب به دشمن ثابت شد و دشمنان فهمیدند که این ملت به هیچ عنوان دست از حمایت، ولی فقیه بر نمی‌دارند.

او برخورداری رزمندگان از روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت را عامل برتری آنان در جنگ با دنیا دانست و افزود: در زمان جنگ ایران کمترین تجهیزات نظامی را در اختیار داشت، اما امروز با بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی و استفاده از متفکران نیرو‌های مسلح به یکی از قدرت‌های برتر نظامی در بخش‌های دریایی، زمینی و هوایی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.