رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر خبر داد:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان در شوشتر

نجاتی گفت: ۷ شکارچی غیرمجاز پرندگان در شوشتر با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند.

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ۲ گروه شکارچی غیرمجاز با مجموع ٧ متخلف شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: در عملیات اول یک گروه ۴ نفره در حوالی روستای نورعلی شناسایی و دستگیر شدند و از آن‌ها لاشه ١٩ قطعه از گونه‌های کبوتر وحشی، یک قطعه دراج، یک قطعه تیهو و یک قطعه چنگر نوک سرخ به همراه یک قبضه سلاح بادی pcp کشف و ضبط شد.

نجاتی بیان داشت: در عملیات دوم نیز که از طزیق گزارش تلفنی از سوی دوستداران محیط زیست شناسایی شد، یک گروه ۳ نفره در حوالی روستای عرب اسد شناسایی و دستگیر شدند و از آن‌ها لاشه ۲ قطعه کبوتر وحشی و یک قطعه پرنده حمایت شده دراج به همراه ۲ قبضه اسلحه شکاری ۵ تیر دارای مجوز حمل و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر شکار و صید جانوران وحشی بدون داشتن پروانه را تخلف عنوان و اظهار کرد: شکار جانوران وحشی حمایت شده نیز مستلزم کسب پروانه ویژه بوده که این موارد در مواد ١٠ و ١٢ قانون شکار وصید به آن‌ها اشاره و جرم انگاری شده است.

او ادامه داد: به منظور اجرای بند (چ) ماده ٣ قانون شکار و صید که منجر به مصوبه ۴۴٢ شورای عالی حفاظت محیط زیست شده است، بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار هر قطعه کبوتر وحشی مبلغ ۵۰۰ هزار ریال و هر قطعه دراج مبلغ ۶ میلیون ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.