روسیه: آماده واکنش قاطعانه دربرابر اقدام تروریست‌ها در سوریه هستیم

نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار آن شد که تاریخ نشست بعدی کمیسیون قانون اساسی سوریه بدون هیچگونه مداخله خارجی تعیین شود و گفت این کشور آماده پاسخگویی به اقدامات تروریست‌ها است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه خواستار آن شد که تاریخ نشست بعدی کمیسیون قانون اساسی سوریه بدون هیچگونه مداخله یا فشار خارجی تعیین شود و تاکید کرد کمک‌ها بدون هیچگونه سیاسی‌بازی باید به دست تمام مردم سوریه برسد.

نماینده روسیه گفت: ما آماده واکنش قاطعانه به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی گروه‌های تروریستی در سوریه نظیر گروه تحریر الشام هستیم.

واسیلی نبنزیا اعلام کرد اشغالگران آمریکایی در حال شعله‌ور کردن دشمنی‌های طائفه‌ای در داخل سوریه هستند و مسکو سرقت منابع طبیعی سوریه را محکوم می‌کند.

وی در واکنش به طرح آمریکا برای ترور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز گفت: اگر این اقدام به عنوان تمایل واشنگتن برای تغییر نظام سوریه نیست پس چه چیزی است؟

رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود این کشور امکان هدف قرار دادن و کشتن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را داشت، اما جیمز متیس، وزیر سابق دفاع آمریکا با چنین اقدامی مخالفت کرده بود.

پیش از این وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات ترامپ درباره هدف قرار دادن بشار اسد، دولت آمریکا را یاغی و قانون‌شکن خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار