اعتراف دزد جوان به شهید کردن مامور موتورسوار پلیس

عامل شهادت گروهبان یکم حامد ضابط به صورت ویژه محاکمه می شود .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده مجرم سابقه دار که در تعقیب و گریز پلیسی با ماشین، را زیر گرفت و او را به شهادت رساند به صورت ویژه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی می‌شود. اولیای دم برای وی حکم قصاص خواسته اند.

ساعت ۹:۴۵ شامگاه سی ام مرداد ماه امسال ماموران گشت ضربت سر کلانتری چهارم، سوار بر موتور هنگام اجرای طرح مقابله با فروشندگان مواد مخدر، سارقان و ارازل و اوباش بودند که به رفتار‌های راننده یک دستگاه پراید سفید مشکوک شدند.

ماموران موتورسوار به راننده ایست دادند، اما وی بدون توجه به هشدار پلیس گریخت و تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد.

راننده وقتی پشت چراغ قرمز در محدوده تهرانپارس گرفتار شد سعی کرد با دنده عقب از چراغ قرمز عبور کند و بگریزد، اما هنگام دنده عقب یکی از موتور‌های پلیس را زیر گرفت وگریخت.


بیشتر بخوانید


در این میان گروهبان یکم حامد ضابط و ستوان یکم محسن حسینی به شدت از ناحیه سر و گردن اسیب دیدند. راکبان دومین موتور پلیس، به تعقیب راننده خشن پرداختند و دقایقی بعد یالیک چند تیرهوایی وی را دستگیر کردند.

دو مامور پلیس بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند، اما گروهبان یکم حامد ضابط که ۲۱ سال داشت در ساعت ۵ صبح ۳۱ مرداد ماه به شهادت رسید.

راننده ۳۰ ساله که چندین سابقه کیفری در پرونده اش دارد، تحت بازجویی قرار گرفت و به زیر گرفتن دو مامور پلیس اعتراف کرد.

وی گفت: من و خانواده ام ساکن یکی از شهر‌های شمالی کشور هستیم. من به شیشه اعتیاد دارم و با خودرو مسافرکشی می‌کنم. آن شب در آمل سه مسافر را سوار کردم و به شرق تهران آوردم. من همانجا حشیش و شیشه کشیدم تا خوابم بپرد و بتوانم دوباره راهی شمال شوم. سوار ماشین بودم که دو موتورسیکلت گشت پلیس به من مشکوک شدند و دستور ایست دادند.

وی ادامه داد: مواد مصرف کرده بودم و وسایل مصرف مواد مخدر هم همراهم بود. به همین خاطر ترسیدم و فرار کردم. من۶ سابقه کیفری به خاطر حمل و نگهداری مواد مخدر و سرقت دارم و به همین خاطر بار‌ها به زندان افتاده ام. من آخرین بار به خاطر سرقت ۷ میلیون تومان سه سال به زندان افتادم و، چون دختر ۱۳ ساله‌ای دارم که همه زندگی من است، نمی‌خواستم دوباره به زندان بیافتم و او را نبیم.

وی گفت: به همین خاطرآن شب تصمیم به فرار گرفتم. من ناخواسته و برای فرار دو مامور پلیس را زیر گرفتم و هرگز فکر نمی‌کردم فرار من با دنده عقب موجب کشته شدن یکی از مامور‌ها شود. من واقعا پشیمان هستم.

به دنبال بازسازی صحنه جرم، پرونده این متهم به صورت ویژه و خارج از نوبت به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا در شعبه پنجم محاکمه شود. این در حالی است که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواسته اند.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، مامور پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.