رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

واکسن آنفولانزا به میزان کافی تأمین شده و در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از تأمین واکسن آنفولانزا به میزان کافی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این واکسن در زمان‌های مشخص شده در بین گروه‌های هدف و داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تأمین واکسن آنفولانزا به میزان کافی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این واکسن در زمان‌های مشخص شده در بین گروه‌های هدف و داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

او افزود: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افراد برای توزیع واکسن آنفولانزا به دو گروه (الف) و (ب) تقسیم شدند، گروه (الف) کسانی هستند که واکسن آنفولانزا را رایگان دریافت می‌کنند و شامل پرسنل بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و غیردولتی، بیماران با ضعف سیستم ایمنی بدنی، افرادی که عمل پیوند عضو داشته‌اند، بیماران سرطانی، بیماران خاص و مادران باردار می‌شوند، واکسن برای این افراد در هفته اول مهرماه توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه گروه (ب) شامل افراد مسن، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند، اما نه به شدت بیماران گروه (الف) و... می‌شوند، اضافه کرد: این گروه‌ها نیز می‌توانند واکسن آنفولانزا را از داروخانه‌ها تأمین کنند.

او ادامه داد: امسال نسبت به سال‌های گذشته تعداد دوز واکسن بیشتری تهیه شده و در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

شیرانی با تاکید بر اینکه واکسن آنفولانزا ۱۰۰ درصد در برابر این بیماری ایمنی ایجاد نمی‌کند گفت: پیش‌بینی می‌شود به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم شیوع بالای آنفولانزا را نخواهیم داشت.

او به مردم چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: عجله‌ای برای دریافت واکسن آنفولانزا نداشته باشند و هنگام توزیع این واکسن اجازه دهند ارگان‌های مسئول واکسن را ابتدا در اختیار کسانی قرار دهند که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری هستند.

شیرانی گفت: واکسن به مرور در اختیار گروه‌های کم خطرتر هم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار