پردرآمدترین رشته های دانشگاهی را بشناسید/ کدام رشته‌ ها بازار کار خوبی دارند؟

با توجه به نزدیک بودن زمان انتخاب رشته داوطلبان کنکور، در این گزارش ویژگی‌های بازار کار و میزان درآمد رشته‌های مختلف آورده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه «پول» به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل رفتن به دانشگاه شناخته شده است، از طرفی دکتر یا مهندس شدن آرزوی افراد بسیاری است، اما بیشتر خانواده‌ها با نادیده گرفتن توانایی‌های فرزندان شان آن‌ها را مجبور به تحصیل در رشته‌های سخت و طاقت فرسا می‌کنند.

به عقیده عموم مردم تنها رشته‌های حقوق، پزشکی و مهندسی از بازار کار خوبی برخوردار هستند و آینده افراد را می‌سازند، در واقع با بروز یا افزایش مشکلات اقتصادی در کشور که امروزه شاهد آن هستیم تمایل به رشته‌های پرمخاطب و سخت هم بیشتر شده است، اما رشته های دیگری هم وجود دارند که از بازار کار خوبی برخوردار هستند و می توان در آن ها ادامه تحصیل داد.

رشته‌های مدیریت، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، طراحی و گرافیک، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک از رشته‌های پردرآمد هستند که متقاضیان آن‌ها زیاد است. رشته‌های پزشکی یا پیرا پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌ها شرایط بهتری از نظر اشتغال دارند، اما به علت رقابت زیاد پذیرش داوطلب در آنان با سختی و دشواری همراه است.

طبق آمار‌های به دست آمده در سال‌های اخیر، رشته‌های مهندسی بازار کار خوبی ندارند و فارغ التحصیلان این رشته در کار‌های ساده یا کارگری فعالیت می‌کنند اما برای اشتغال در بازی‌های اندرویدی، اپلیکیشن ها، نرم افزار‌های مختلف آموزشی و… نیاز به مهندسان کامپیوتر و در راس آن‌ها برنامه نویسان حرفه‌ای است.

از همان آغاز انتخاب رشته در مدارس برخی خانواده‌ها با دخالت نا به جا همانند یک برده فرزندان شان را تحت سلطه خود در می آورند و آنان را وادار می‌کنند تا برای تحصیل در یک رشته حتما مطابق نظراتشان تصمیم گیری یا عمل کنند.

برای مثال تجربی یکی از رشته‌هایی است که خانواده‌ها بدون در نظر گرفتن استعداد‌های فرزندانشان را مجبور به تحصیل در این رشته می‌کنند و دانشجویان بعد از گذرندان ۳ سال دبیرستان و آماده شدن برای کنکور از ترس قبول نشدن در رشته پزشکی دچار مشکلات روحی و روانی می شوند و چند سال از عمر با ارزش خود را وقف تست زنی و برآورده کردن آرزو‌های خانواده خود می کنند و به این صورت با آرزوی‌های خود برای همیشه خداحافظی می‌کنند و شاید هیچ وقت برای تحصیل در این رشته نمره قبولی را کسب نکنند و تنها گذر عمر بی ثمر ببینند.

اوضاع اشتغال به حدی نابسامان است که دانشجویان یا فارغ التحصیلان را به سمت و سوی کارآفرینی سوق می‌دهد و حتی برای این کار هم در برنامه ششم توسعه سهمی ویژه در نظرگرفته شده است.

//

علوم انسانی، شاخص‌ترین رشته در مسیر توسعه اقتصادی کشور

در سطح جهان به علوم انسانی به عنوان یک رشته شاخص و قوی نگاه می‌شود و کشور‌ها برای پیش بردن و توسعه اقتصاد کشور خود از فارغ التحصیلان این رشته‌ها بهره می‌گیرند و برای آنان بسیار حائز اهمیت است که مدیران شرکت ها حتما در رشته انسانی تحصیل کرده باشند تا بتوانند با سیاست‌های مناسب اقتصاد کشور را در مسیر درست راهنمایی کنند.

با این حال برخی از افراد به دنبال رشته‌های به اصطلاح دهن پر کن هستند، اما بعد از ورود به آن به نا توانایی خود پی می برند و برای قبولی در امتحانات با ترس و لرز حاضر می‌شوند.

اولین معیار در انتخاب رشته محک زدن استعداد‌ها و توانایی ارتباط با آن رشته است تا بتوان بعد از قبولی در دانشگاه به راحتی دروس را پاس کرد و برای مقاطع بالاتر تحصیلی آماده شد.

باید دانست انتخاب رشته واقع‌بینانه دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور فعالیت در مشاغل مطمئن حائز اهمیت است و متاسفانه امروزه افراد سراغ رشته‌های پرزرق و برقی می‌روند که در شرایط کنونی نمی‌توان آینده‌ای روشن برای آنان تصور کرد و بسیاری از داوطلبان با خیال طبیب شدن چند سال از عمر خود را پشت درهای دانشگاه می گذرانند.

//


بیشتر بخوانید


رشته های پردرآمد را بشناسید

رشته کامپیوتر

افزایش استفاده از کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و ... باعث روی آوردن بیشتر افراد به رشته کامپیوتر شده است و از آن جایی که امروزه اکثر افراد در منزل خود کامپیوتر دارند؛ بنابراین جهانی شدن اطلاعات و ارتباطات باعث شده است تا بازار کار خوبی برای این رشته در قالب شرکت های تولید کننده قطعات، شرکت های تولیدی و خدماتی، شرکت های تولید کننده نرم افزار و ... وجود داشته باشد و فارغ التحصیلان آن به خصوص جنس مذکر از این غافله عقب نمانند.

رشته مدیریت MBA

رشته مدیریت MBA به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پرسودترین رشته های دانشگاهی شناخته شده است و در تمام شرکت ها، سازمان های دولتی و غیر دولتی بازار کار خوبی دارد و می توان در زمینه مدیریت بازاریابی و مارکتینگ، مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، تجارت و کارآفرینی نیروهای خوبی تربیت کرد و در این زمینه به فعالیت مشغول شد.

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی است که فارغ التحصیلان آن به جهت دارا بودن اطلاعات وسیع در حوزه بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی، امور مالی، اقتصادی و بیمه، می‌توانند فعالیت خوبی به عنوان مدیران اجرایی و مشاوران بیمه‌ای در شرکت‌های بیمه داشته باشند.

رشته داروسازی

خدمات دارویی، مشاوره دارویی، بررسی روش‌های داروسازی و ضعف‌های احتمالی موجود در رژیم‌های دارو درمانی از وظایف داروسازان است که بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند به عنوان نیروی متخصص فعالیت داشته باشند. در حال حاضر از میان فارغ التحصیلان رشته داروسازی، ۸۰ درصد جذب داروخانه‌ها و بقیه جذب صنایع داروسازی، آرایشی و کار‌های اجرایی وزارت بهداشت و درمان می شوند و از نظر دریافت حقوق جز پردرآمد‌ترین افراد جامعه هستند.

رشته دندان پزشکی

امروزه فارغ التحصیل رشته دندان پزشکی به اندازه‌ای زیاد است که در هر خیابان یا ساختمان چند نفری به این شغل مشغول هستند و درآمد بالایی از آن به دست می‌آورند چرا که کشور‌های جهان سوم همواره به این شغل احتیاج دارند.


بیشتر بخوانید


پیراپزشکی

پیش بینی شده است که رشته پیراپزشکی تا سال ۲۰۲۲ در لیست رشته‌های پردرآمد قرار خواهد گرفت و این رشته به هیچ عنوان محدودیت‌های پزشکی مانند هزینه کردن در دانشکده‌های پزشکی، شرکت در طرح‌های پزشکی و پرداخت هزینه بیمه تخلفات پزشکی احتمالی را نخواهد داشت.

رشته پزشکی

رشته پزشکی یکی از مهم‌ترین و پر سود‌ترین رشته در سطح جهان است که افراد بعد از کسب مهارت و افزایش و آگاهی خود می‌توانند در زمان فارغ التحصیلی به عنوان پزشک عمومی مطب بزنند یا در درمانگاه و بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوند.

//

با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری و بعد از آن انتخاب رشته، لازم است تا کنکوری ها حتما در انتخاب شغل تمام استعداد‌های خود را در نظر بگیرند و جذب مشاغلی شوند که از بازار کار خوبی برخوردار هستند، نه اینکه فقط با قبولی در آن بخواهند خود را برتر نشان دهند.

توصیه می کنیم قبل از زمان انتخاب رشته تمام جوانب کار را در نظر بگیرید و سپس برای آینده خود تصمیم گیری کنید تا با جذب رشته‌های پرطرفدار و سخت  نشوید و رشته ای را انتخاب کنید که بازار کاری خوبی داشته و با استعدادهای شما هم خوانی داشته باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۹:۰۰ ۲۴ دی ۱۴۰۰
منم رشته ام جوشکاری هست کسی هست که از این راه به موفقیت رسیده باشه.در ضمن شهر خودم جوشکار کار آزاد کار میکنند و کارخانه ای نیست. یعنی سرمایه میخواد.
Iran (Islamic Republic of)
mammad sedam kon
۲۱:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
این کشور درست بشو نیست...هممون بدبخت میشیم و شدیم.... مگر اینکه هنری یاد داشته باشید که اساسی و کم باشه... نمونش اینکه بتونید دستگاه cnc بسازید. اینجا کسی از شماحمایت نمیکنه.... پس فقط رو خودتون سرمایه گذاری کنید... به قول بچه های بورسی...هر چیزی به مرور زمان به ارزش ذاتیش میرسه!( حرف زدن درباره جهان سومی بودنمون یا رانت بازی مدیرانمون وقت تلف کردنه)
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۸:۱۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
نظرتون درباره رشته حسابداری چیه کسی که رشته تجربی خونده میتونه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
من دانش اموز مدرسه دولتی در پایین شهر بودم الان پزشکی سال آخرم اگه میخوای بجنگی بجنگ اگه میخوای بمیری بمیر بخدا از هرنظر من هیچی نداشتم فقط تلاش کن و این مدت رو بخون اینو برای تمام بچه های پایین شهر ایران نوشتم فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
رشته حقوق اشباع شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
انقلابی
۰۲:۲۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
هر چند که فرزندی که پدر بالا سرش نیست خیلی متفاوته با اونایی که کنار کانون گرم خانواده بزرگ میشن ولی در کل ما اخرین فرزندان شهدا بودیم در جنگ هشت سال دفاع مقدس یعنی سال یعنی دهه نود دیگه فرزند جانباز و فرزند شهیدی نیست که سهمیه داشته باشه ذهنیت خود را تعغیر بدید الان تمامی قبولی کنکور پزشکی فقط بچه پول دارا هستند و کلا ازمون دست یه عده ست سازمان سنجش انگار نقشی نداره امیدوارم که کنکور برداشته بشه تا سرنوشت یه عمر فدای چند ساعت ازمون با استرس نشه .عاقبتتون بخیر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
من ک مامایی خوندم از رشتم راضیم ی جا مطب زدم همچین کارم گرفته ک نگوووو همه شاخ دراوردن تو ۲سال همه چی خریدم با اینکه ۲۳سالمه بنظرم همه چی ب عرضه ی ادمه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فاطمه
۰۰:۵۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
واقعا‌ که‌ تو‌ کشور‌ های‌ دیگه‌ به‌ علاقه‌ بچهاشون‌ نگاه‌ میکنن‌ تازه‌ خوده‌ دولتشونم‌ کمکشون‌ میکنه‌ اونوخ‌ ما‌ این‌ همه‌ هم‌ میخونیم‌ اخرشم‌ میشیم‌ فوق لیسانسه‌ بیکار‌ یا‌ یه‌ پشت‌ کنکوری‌ که‌ زد‌ خودشو‌ کشت‌ دلیل‌ اینکارا‌ هم‌ فقط‌ بخاطر‌ سهمیه‌ نمدونم‌ فلانه‌ یزره‌ به‌ بقیه‌ هم‌ توجه‌ کنید‌ ما‌ هم‌ مردم‌ همین‌ کشوریم‌ ‌ ماهم‌ زندگی‌ میکنیم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چرا باید همه درس بخونن برای کار.چراهیچ کس ازباسوادبودن چیزی نمی‌گوید.کشورهایی هستند که دانشگاه کنارکارخونه است و ساعاتی راهم برا تحصیل کارگران درنظر می‌گیرند.به نظرم درکنار تحصیل میتوان شغلی راهم انجام داد.درابنده نه چندان دور پایینترین تحصیلات برای همه افراد جامعه همون کارشناسی خواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
توی ایران کنار تحصیل پزشکی چه شغلی را میشه انجام داد؟ هیچی چون تمام شغل ها کاملا غیر مرتبط با پزشکی هستند تو بازار کار آزاد
برای برق هم همینطوره وقتی کسی هیچی بلد نیست بکار نمیگیرنش! اما کسی را که مدرک حداقلی داره بکار میگیرن با حقوق کارگر ساده!
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۲۲:۱۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
نظرتون در مورد رشته روانشناسی چیه؟
من تجربی هستم و هیچ علاقه به پزشکی ندارم اما خوب اطرافیانم روانشناسی رو قبول ندارن و میگن بازارکار نداره
الان تکلیف منی که هم علاقه دارم و هم توانایی چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
برو روانشناسی بخون اگر واقعا توانایی داری چون حتما به مشکلات و سختی هاش پیروز میشی با این انگیزه ای که داری تو هرکاری که انگیزه داشته باشی میتونی بر مشکلاتش پیروز بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
آینده داره اما نه فکر کنی میشی صاحب کل دنیا در حد کارمند ساده حقوق میگیری اگه بحث مالی برات مهم نیست برای علاقمندی خودت تلاش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
به نظر من رشته روانشناسی یکی از رشته های مهم و کاربردی در زندگی هست .کی گفته بازار کار نداره اتفاقا همه جا به روانشناسی نیاز داره مثل بیمارستان ،اداره پلیس ، بهزیستی ،مدارس،کلینیک های درمانی،و...اگه واقعا علاقه داری روانشناسی رو ادامه بده نه رشته ایی که هیچ علاقه ایی بهش نداری
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۳۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سال97 روانشناسی قبول شدم پیش مشاور رفتم گفت روانشناسی رشته خوبی است الان سال آخر هستم.
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۲۱:۵۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
من خودم برادرشهید هستم اما به همون راهی که برادرم رفته ابدا سراغ بنیاد نرفتم تا برام پارتی بازی کنه و برم سرکار چوبشم میخورم و الان بیکارم.یکی از اشناهامون با رتبه ۱۱۵۰ فرزند جانبازم هست پزشکی میخونه.اون یک هزارم من مخ و سواد و هوش نداشت.من بیکار اونم چندسال دیگه پزشک. همه رو نگید سهمیه استفاده میکنن.من وجدانم راضی نشد از بنیاد برای چیزی کمک بخوام
Iran (Islamic Republic of)
هما
۰۹:۰۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم
خدا این باوجدان بودن و شریف بودن تو رو ندیده نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
ان شاالله خدا براتون کار بهتری با درآمد بهتری جور بکنه
اون دنیا هم هست نگران نباش خدا هواتو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
زمان میبره ولی چند برابر نتیجه دنیوی واخروی صبر و بلند نظریت را میبینی
ما فامیل داریم اول جنگ برادرشان شهید شد ۵تا خواهر و برادر کااامل از سهمیه استفاده کردندیکی بورسیه خارج شد و رفت امریکا ماند برنگشت دوتا شون مدیرکل شدند....ولی بعد از ۳۰ سال هیچکدام زندگی ارام وخوبی ندارند اختلاف وطلاق ومرک جوان در زندگی همشون بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
نگران نباش باش به خدا توکل کن
مطمئن باش جایی که فکرش رانمی کنی خدا کمک می کند.
Iran (Islamic Republic of)
داملا
۲۰:۴۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
بچه ها لطفا جواب بدید بین میکرو بیولوژی و بهداشت و روانشناسی کدوم بهتره بازار کار خوبی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
وزارت بهداشت بهتره بعدا ارشد میتونی هم میکروب بخونی هم روانشناسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
روانشناسی پول خوبی داره بیشتر ادارات هم استخدام می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
کاش این سهمیه ها رو بر میداشتند. بی عدالتی محضه.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۰:۲۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
مهندسی نفت پردرامد ترین رشته در جهان و ایران محسوب میش.
به حمدلله قبول شدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
آینده تو تلویزیون میبینمت که میگی وزارت نفت استخدام نمیکنه!
وزارت نفت برای نورچشمی هاست نه مردم عادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خودتو الاف نکن
Iran (Islamic Republic of)
Mrexs
۱۹:۰۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
میخوای درس بخونی که پولدار بشی نخون، برو کار کن. وقت خودتم نگیر الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
پسر امثال تعیین رشته داش رفت رشته مکاترونیک خیلی دوس داش نظرتون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۷:۰۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام روزتون بخیر
واقعابایدبرای بعضی ازالگوهای ذهنی تاسف خورد
بعضی هاپول روبه درس ترجیح میدن همه چیزکه پول نیست بادرس خوندن علی الخصوص کلا دیدگاه وفرهنگ وشخصیت آدم عوض میشه .
به نظرم یه شخص تحصیل کرده بافرهنگ وباشخصیت خیلی بهترازیه آدم پولداربی فرهنگه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
توهم نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
تاوقتی اين سهمیه جانبازی و... هست ما به هیچ جا نمیرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
باید رتبه ات چند باشه بتونی بری دانشگاه ازاد رشته های پیرا پزشکی بخونی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا نادری
۱۳:۴۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
باسلام من دختر ۲۰ساله هستم حتما بخونید.
امسال کنکور دادم ساعت ۵صبح بیدارمیشدم ساعت ۱شب میخوابیدم فقط درس میخوندم خودمو زندونی کردم یکسال والان هم افسردگی شدید و مریضی قلبی گرفتم دوبارم سکته کردم از استرس درطی این یک سال نتایج چند روز پیش اومد پیراپزشکی ازاد قبول میشم باشهریه های بالا.
یک دوست دارم صبح میرف پیش دوسپسرش شب میومد درس نمیخوند کلا تجدید اورده همش درسا یک دو نمرش هست دریغ از یک کلاس امدن و پدرش جانباز هستش اون اومد کنکور داد والان پزشکی قبول شده باسواد علمی صفر و بدون زحمت.این چه عدالتیه ؟من عمرمو صرف کردم دیگه بیشترازین میخوندم؟
میدونید الان درچه وضعیم گوشه یک اتاق تاریک افتادم دارم زجه میزنم غذا نمتونم بخورم سکته کردم قلبم گرفته مریض شدم .میگید مهم نیست؟پولم کجا بود برم ازاد برم سرکار؟؟؟؟
امیدوارم هیچکس ب روز من نیوفته فقط میخام بمیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
الهی بمیرم آبجی به خدا گریه ام گرفت
خانواده های حقیقی ایثارگر برای سهمیه کنکور نرفتند جبهه پس اگر سهمیه هارو بردارند اون ها ناراحت نمیشوند ما از مسئولین عاجزانه میخواهیم که سهمیه ها رو بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
حتی یک خط از حرف شما رو باور نمیکنم؛ اولا با ساعت مطالعه زیاد حتما موفق نمی شی ، دوما چهار ساعت خواب داشتی !!! دوبارم که سکته کردین!!! عجب!
Iran (Islamic Republic of)
Homa
۲۳:۲۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
منم مثل تو امسال کنکور دادم
لطفن خدا رو درنظر داشته باش
همین لحظه خدا داره میبینت و مطمئنا زحماتتو بی نتیجه نمیزاره
اون دوستتم تو دانشگاه کم میاره شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
راست میگی سخته ولی قطعااون دوستت که سوادش پایینه حتی اگه دکترابگیره دکترموفقی نخواهدشدوخودش ضررمی کنه البته مردم بیچاره که بایدزیردست همچین بیسوادی خودشونوبسپرن کاش لااقل سهمیه هابرای رشته های ساس که باجون مردم درارتباط برداشته بشه بجز درحدکمی مناطق بخاطرنیازهرمنطقه والبته درصدکمی اخصاص داده بشه ان شاالله شایدخدابرات وضعیت بهتری داره خداگرزحکمت ببندددری زرحمت گشایددردیگری پس امیدداشته باش خوشبختی فقط دکترشدن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خواهر گلم قوی باش هنور چیزی از بی عدالتی در کشورمون ندیدی اینجور شدی ببین ماها که بدبخت شدیم چی بگیم 35 سالمه نه زنی نه بچه ای نه شغلی نه پس اندازی نه بیمه ای نه خونه ای نه ماشینی تو پمپ بنزین کارگرم دانشجوی دکترای مهندسی شیمی پلیمر دانشگاه تهرانم تازه اساتیدش میگن این رشته دیگه بازار کار نداره و اشباع شده یعنی از بی عدالتی اموزشی چیزایی دیدم که نگم خیلی بهتره بی عدالتی اجتماعی که به کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
متاسف به سهمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
فقط رشته های پزشکی که برا قبول شدن اونا دو راه بیشتر نداری1_یا باید قدر خر پول خرج کنی و قد خر بخونی و وهمچنین یه یه زندگی normalوفکری آسوده داشته باشی 2-یا انکه یه سهمیه ی خوب داشته باشی بشینی درستم بخونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
رشته های پزشکی هم اشباع شده تا بیای تخصص بگیری و طرح بری برگردی شدی ۴۰ساله با کلی مریضی
ودندونپزشکی هم کلا سودش درحال حاضربا این وضع مواد و تجهیزات دندانپزشکی به جیب دلال ها و فروشگا ه ها میره چون با دلار آزاد یا نهایتا نیمایی خرید نیکنند دندانپزشکی یع سود کارمندی داره وبا سیلی صورتشان را سرخ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
میشه کارنامه نفرات اول تجربی و درصدهاشون رو بزنید چون میگن امسال کنکور خیلی سخت بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
میشه کارنامه نفرات اول تجربی و درصدهاشون رو بزنید چون میگن امسال کنکور خیلی سخت بوده
Iran (Islamic Republic of)
نفر اول کنکور تجربی
۱۹:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام راضی نیستم کسی کارنامه منو بزاره،باتشکر،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
به نظرم آینده تو ایران موندن بی خوده حقوق کارگر2میلیون پراید بیشتر از100میلیون اما تو آمریکا حقوق کارگر ماهی 4000دلاره یعنی 100میلیون تومن به پول بی ارزش ما جالب اینکه بدونید فولکس واگن تیگوان 2020شاسی بلندش هم تو آیران هست 2.5میلیارد تومن هست تو آمریکا 24000دلاره یعنی برابر با 6ماه حقوق کارگر اینو گفتم برا آشنایی که میگن قدرت آمریکا رو به افول هست با این حرف ها فقط و فقط خودشون دارن گول می زنند ولی باید قبول کنند همیشه قوی می ماند حالا اینجا کنکور شده فقط پزشکی اصلا یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۰:۵۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
رشته‌ی پرستاری چطوره؟؟؟لطفا نظراتتون رو بگید میخوام بدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
عالیه دهه شصتی ها برای آینده حتما پرستار می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
اگه دلسوزی و دنبال کار دائم و با امنیت شغلی بالا رشته خوبیه بعدا ارشد میتونی رشته ای دیگه بخونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
من کامپیوتر خوندم یه چیزایی هم بلدم ولی بیکارم
افسوس از این زندگی ما که هدر رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
تو اگر برنامه نویسی باید ایده برای ساخت برنامه داشته باشی و خودت برای خودت رزومه بسازی
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۲۳:۵۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام رشته خوبیه وکارم براش هست اما درجه سختیش بالاست فقط باید محیط بیمارستان دوست داشته باشی آدم صبوری باشی واهل شیفت شب هم باشی فقط خوب فکرکن بعد انتخاب. پسرمن لیسانسش داره ولی میگه محیط بیمارستان برام زجر آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
جامعه ای ک توش پزشک پردرآمد باشه جامعه ی بیماریه این افتخار نیست......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
وقتی بیشتر دانش آموزایی ک ازلحاظ درسی زرنگ بودن رفتن رشته ریاضی فیزیک و مهندسی قبول شدن جامعه بهش بها نداد و الان توانایی تولید چوب بستنی رو هم نداره و چسبیده ب رشته های تجربی ک با ۴۰هزار هم پیرا پزشکی قبول شدن اوضاع جامعه همینه....
رتبه های دانشگاه آزادپیراپزشکی بماند!!!!


معلومه الان تعداد شرکت کننده ها ریاضی کم میشه
Germany
Sog.
۰۵:۵۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
با هر منطقی حساب کنیم این رشته ها اینده ای تو ایران ندارن مگر با پارتی...تا جایی که میتونید سعی کنید برید خارج...من خودم مهندسی کامپیوتر میخونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خوش بحالت من عاشق کامپیوترم ولی به دلایلی رفتم تجربی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
پس رشته های مشاوره روانشناسی و روانپزشکی چی این سه رشته هم جزو رشته های مهم و اینده دار هستند و با توجه به وضعیت جامعه کاربرد شون خیلی زیاد شده و مردم بیشتر لازم دارند من خودم کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی هستم و وجود مشاور و روانشناس و روانپزشک خیلی مهم است و قطعا در زندگی کاربرد زیادی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
مردم بابت نون سبشون پول ندارن چه برسه برای مشاوره پول بدن به روانشناس!
Germany
دکتر DBA
۲۳:۵۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
با فاصله از سایر رشته ها :
مدیریت + اقتصاد = MBA
دنیا یا ریاست هست (مدیریت)، یا پول (کسب و کار)
MBA یعنی ریاست جهانی و اقتصاد جهانی
سرافراز و مانا باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
یه دلیل بیار که باید به یک تازه فارغ التحصیل مدیریت طرف شرکتشو بسپاره!
اونم شرکت چند صد میلیونیشو که کل زندگیشه!
باید دم به دم دنبال میز بگردی!
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۲۳:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
محیط زیست نخونین که توایران به هیچ کارتون نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من فیلسوفا !!!! هههههه بنده های خدا جوامع رو درست میکنن اما خودشون از هیچ جا حقوق ندارن ... خنده دار نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دلالی بهترین درآمد و داره اما تو کشورهای پیشرفته اینجوری نیست بلکه تولید کننده و کارخونه دار بهترین درآمد رو داره ...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دانشگاه برای کسایی که قصد زندگی در خارج را دارن ، داخل ایران درس خودن ،حماقت محض فقط کار فنی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من اگه کسی میخواد از کنکور دربیاد باید بره رشته فنی مثلا مهندسی کامپیوتر هم از فنی میشه رفت هم از ریاضی منتها فرقشون اینکه اونی که از فنی میره از کنکور در میاد اونی که از ریاضی میره نه در کنار درس هم باید کار کنی به مدرک پول نمیدن به کار بلدی میدن طرف مهندس مکانیک هست بلد نیست زاپاس عوض کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
مهندس مکانیک باید زاپاس عوض کردن بلد باشه خیلی ممنون معیار مهندس مکانیک در دنیا را عوض کردین!
Iran (Islamic Republic of)
Sss
۲۳:۲۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
مهندس م‌کانیک با مکانیک ماشین ک ی مغازه میزنه خیلی فرق داره اشتباه گرفتی حاجی . مهندس مکانیک نمیاد زاپاس عوض کنه میره تو کارخونه یکمم اطلاع کسب کنید بدنیس ک با هر چیزی و شغلی قاطی نکنیدش. جا مهندس مکانیک کنار ماشینا نیس زاپاس عوض کنه . هرچند بهش بها داده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
هر رشته ای بجز بهداشت حرفه ای.....مخصوصا اگه خانم باشی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آیا هدفتون از تهیه این گزارش پر کردن صندلی های خالی دانشگاه هاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
پردرآمدترین شغل مشاور املاک یا به عبارتی دلال که اصلا سواد نمیخواد در حد خواندن ونوشتن اغلب اوقات هم از خودشون علم تولید می کنند وسایل مورد نیاز یه میزوصندلی وقسم دروغ وجان بچه و...
Iran (Islamic Republic of)
مهندس خسته
۱۸:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا اینقدر تو این مملکت به پزشکها و دندون پزشکها اهمیت میدن و اینها میلیاردر شدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۱:۰۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چرا؟ چون زیرساخت ما در حد ونزوئلاست، وقتی چرخه اقتصاد رو اختلاس گرها بجای مهندس ها اداره کنند، این میشه که تنها نیازهای حیاتی و بالتبع رشته های برطرف کننده اونها با ارزش میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رشته های مهندسی که الان ارزشی ندارن و جامعه بجای پیشرفت پس رفت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط دندون پزشکی و پزشکی و وکالت
فقط دندون پزشکی و پزشکی و وکالت
فقط دندون پزشکی و پزشکی و وکالت
فقط دندون پزشکی و پزشکی و وکالت
فقط دندون پزشکی و پزشکی و وکالت
فقط دندون پزشکی و پزشکی و وکالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
در حال حاضر به نظر من وکالت بهترین رشته است چونکه خیلی از مردم جامعه قانون پیچیده مملکت مون رو بلد نیستند وکیل ها مثل آب خوردن میتونن از جیب مردم فقیر جامعه پول در بیارن خصوصا افرادی که بیسواد هستند وفقیر که از هیچی سر در نمیارن اینجانب به چشم خودم دیدم.
Iran (Islamic Republic of)
فارغ التحصیل ارشد
۱۸:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
همه میدونن تو ایران پردرامد ترین فقط جراح و دندان پزشک
همسایه ما دندون پزشکه، ماشینش پورشه کاین 2015 ،
یه پاش اروپاست.
Iran (Islamic Republic of)
سعید خان محمدی
۱۸:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مدیریت پردرآمده ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۷:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اولا مهندس شدن ارزوی هیچ کسی نیست که اول متن اوردی دوما رشته های مهندسی درامدشان با یک کارگر ساده روز مزد یکی هست.
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۱۷:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من اصن درس نخونین داییم 27 سالشه از 16 سالگی هم رفته دم مغازه های سیم کشی شاگردی کرده 19 سالگی واسه خودش اوستا شده الانم ماشینش تیگو 7 وهمین چند وقت پیش یه خونه 1 میلیاردی خریده
فقط میگین پول تو درسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
دیگه تموم شد اون زمان
این که خوبه من شنیدم طرف تو اوراقی کار کرده میلیاردره!
اما الان دیگه کو مغازه کو کار؟ کی بهت کار میده؟
شهرستان را نمیدونم ولی تهران اصلا این روش خوبی نیست چون بدون پشتوانه به مشکلات زیادی میخوری مگر بابات قبلا تو اون کار بوده باشه و خم وچم کار را بگه بهت
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بهترین رشته که بازار کار داشته باشه:
حسابداری و حسابرسی، مدیریتMBA، کامپیوتر و نرم افزار
تامام✋
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۱۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخ. من خودم ارشد MBA دارم و بیکارم. چی میگی واسه خودت ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
زمانی فارغ التحصیلان کامپیوتر بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشتند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رشته شیمی محض چطوره به نظرتون؟؟؟
میشه از شیمی محض دارو خوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
می خواهی بیکار نباشی دیپلم که گرفتی ، دانشگاه ثبت نام نکن ، برو فنی و حرفه ای ، در مدت یک سال مدرک بین اللملی می گیری اگر تمایل داشتید تو ایران برو سر کار ، در همین حالا که همه بیکارند آنها سر کارند ، رو دست می برند، اگر سرمایه داری با مهارتت سرمایه ات را زیاد تر کن ، اگر هم ایران را نمی خواهی برو برای کار به خارج کشور ، چون مدرکت بین اللملی است ، راحت جذب می شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چه رشته ای تو فنی حرفه ای چه کاری؟
Iran (Islamic Republic of)
Amir hagiyab
۱۴:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
این نظرات و نمودارها مسخره بازی بیش نیس. کسی تو دنیا موفق که تو اون چیز که تحصیل کرده و تلاش کرده ، نیاز دیگران و بازار تامین کنه ، کسی که با عقلش و فنش کار میکنه اینا میدونه که نیاز مردم میتونه هرچیزی باشه چه یه چسب زخم کوچیک و نخ دندون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بنظر من سخت ترین و مزخرفترین رشته ، رشته کامپیوتره .
چون هم دروس سخت و اختصاصی اون دمار از روزگار آدم درمیاره و خیلی از دروس هم پروژه دارند و کلی استرس .
هر روز هم دارند دروس تغییر می کنند ، چون کامپیوتر و علم کامپیوتر هر روز در حال تغییره .
و از همه مهمتر اینه که برنامه نویسی در فهم هر طور کسی نیست ، من یکی که لیسانس کامپیتر دارم واقعا چیزی از برنامه نویسی نفهمیدم .
به امید عاقبت بخیری همه .
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۴:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من رادیولوژی اصفهان خوندم حقوقمم کمتر از 10 میلیون نشده تا حااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
این آمار برای کشورهای خارجیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کی گفته رشته هنر ،و گرافیک درآمد داره ،اگر تهران و شهر بزرگ باشی وگرنه اگر ساکن شهر کوچک هستید به درد نمی خوره ؟هر رشته بستگی به محیطی داره که زندگی میکنی ،وگرنه درس خواندن به هیچ دردی نمی خوره ،اونم تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کی گفته رشته هنر ،و گرافیک درآمد داره ،اگر تهران و شهر بزرگ باشی وگرنه اگر ساکن شهر کوچک هستید به درد نمی خوره ؟هر رشته بستگی به محیطی داره که زندگی میکنی ،وگرنه درس خواندن به هیچ دردی نمی خوره ،اونم تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
این وضعیت باید اصلاح بشه . چرا باید یه پزشک با یه فوق لیسانس یا دکتر رشته انسانی یا حتی مهندسی و غیره ، اینقد سطح درآمد و امنیت شغلی شون با هم فرق داشته باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۱:۰۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
دقیقا، یه زمانی اونهایی که دنبال خدمت به انسانیت بودند می‌رفتند سمت این رشته ها ولی الان پزشکی و دندانپزشکی شده کاسبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
هیج جای دنیا این اختلاف بین درآمد پزشک با سایر شغل ها نیس
مثلا اختلاف درآمد مهندس در مقابل پزشک در ایران با توجه به درآمدهای کلیه شغل ها
در آمریکا هم نسبت به خودشون این تفاوت اختلاف درآمدی نیس
بازم میگم اختلاف و تفاوت درآمدی شغل ها نسبت به پزشکی در ایران بیشتر از هر جایی هس که منطقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
برای اینکه از ما بهترون ها با سهمیه وپارتی و و کد مخصوص وارد رشته های پر درامد میشوند و یک نفرم با استعداد وارد میشه که اشکالی پیش نیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ح210
۱۳:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
تو ایران ی رشته خوبه که بتونی خوب مردم پول بگیری مثل دندون پزشکی وکالت اگر قراره ی رشته بخونی بعد ی جای حقوق بگیر باشی از حال برو ی جای مثل بانک استخدام شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
امروزه دیگه هیچ کدام بازار کار ندارند، ودولت همه ی مشاغل راازکارانداخته!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۳:۴۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رشته پردرآمد واسه خود دانشگاه ها بگید بهتره چونکه ماها فقط پول میدیم و مدرک میگیریم اگرچه باتلاش و یا بدون تلاش ولی چیزی ک مسلم هستش این هست ک عملا همه بیکار هستیم و قرار نبوده و نیست کسی با این مدرکها صاحب کار بشه بجز تعداد کمی نورچشمی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بیچاره ماها ک رفتیم علوم سیاسی از سال ۸۳ تا حالا بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بیچاره ماها ک رفتیم علوم سیاسی از سال ۸۳ تا حالا بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بیچاره ماها ک رفتیم علوم سیاسی از سال ۸۳ تا حالا بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط پزشکی ... البته فقط تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
ابرانپ
۱۳:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
حقوق بهترین رشته است ولی سخت ترین مسیر رو در دانشگاه داره ولی رفتن به این رشته با هر رتبه ای امکان پذیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
پردرآمدترین شغل خبرنگاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اینو موافقم عالله وکیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خخخخخخخ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رشته های فنی رو مثل جوشکاری ، مکانیکی ، نجاری و برقکاری رو یادتون رفت .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
تخم مرغ هر عدد 1500 تومان تخم مرغ سازی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مهندس عمران ... هیچ حاشیه امنیت شغلی نداره. پزشک ساختمون سازه‌. بقال ساختمون سازه. تاکسی ساختمون سازه. میوه فروش ساختمون سازه و مهندسای عمران شدن شاگرد مغازه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چی گفتی اصلا
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۱:۱۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
دقیقا، هیچ بیمه ای برای مهندسین وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
armin
۱۳:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
عمرمو گذاشتم پای رشته مدیریت جهانگردی
نه شغلی نه استخدامی
واقعا بزرگترین اشتباه عمرمو کردم توی ایران این رشته رو خوندم
سی سالم شده با مدرک کارشناسی ارشد باید برم کارگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نمیزاشتی بقیه که مقصر نیستن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
منم مدیریت بازرگانی خوندم تو شهر ما هر کی پول داشته باشه بچه ش مدیر کارشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
این رشته هایی که نوشتید همش در خارج کشور بازار کار خوبی دارن وگرنه تو ایران که باید یه پارتی چیزی داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فقط گرایش های کشاورزی را نخونین مگر اینکه از قبل توش شاغل باشید. رو جذب دولت هم حساب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چی
Japan
رستمی
۱۲:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
حسابداری از همه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رشته سوزاندن پول مردم در بورس بهترین رشتست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
میدونستی، عده ایی که رشته شون حسابداری بوده، چندتاشون بیکاراند!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چه عجب از علوم انسانی نوشتید یه بار
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۲:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا آخه رشته های مهندسی درآمد خوبی نسبت به اون یکی رشته ها ندارند!وقتی رشته مهندسی بی ارزش بشه اون کشور وضعیت افتضاحی (مثل ایران )خواهد داشت! البته همه شغل ها مهم هستند و بی عدالتی درآمد کشور را فلج کرده الان تو کشور های پیشرفته هر شغلی جایگاه اصلیشو داره. به نظر من اگه مهندسی و انسانی هم نسبت به پزشکی درآمد خوبی داشت الان وضعیت خیلی بهتر می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
میدونی چرا؟!
چون پزشکی زیر نظر وزارت بهداشته میدونه باید چی درس بده که به کار طرف بیاد اما وزارت علوم باقی رشته ها دستشه که این شده روزگار کشور!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من فوق لیسانس علوم آزمایشگاهی پزشکی دارم..حقوقم ۴ملیونه..چرا الکی میگید پردرآمد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اون استاد دانشگاه با مدرک دکتری ترمی ۱۶۰ هزار تومن داره تو با چهار میلیون ناز هم می کنی
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۳:۵۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خوبه شما ۴ تومنم درآمد دارین ما که با ارشد رشته های مهندسی همونم نداریم!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خب منم ۱۲سال بیکار بودم
این مقایسه تون اصلا درست نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کاش من با ارشد برق یه شغل داشتم با سه میلیون حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کاش یه آدم روشن‌فکر، یه روشن فکر واقعی میومد یه شرایطی رو در مدارس فراهم می‌کرد که ماها از همون سنین پایین می‌دونستیم استعدادمون چیه که این همه سال وقت تلف نکنیم و عمرمون حروم نشه...هرچند می‌دونم این چیزایی که گفتم به گوش کسی نمی‌رسه و اگه هم برسه هم فکر نکنم اتفاق خاصی بیوفته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چطور پیراپزشکی شده پردرآمد؟ ما که فوقشو از دانشگاه تهران گرفتیم بیکاریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مهندس ها که دنیا رو رو انگشتشون می چرخونن تو تمام کشور های پیشرفته دنیا حرف اول رو می‌زنن و دلیل اصلی پیشرفت تو هر کشوری مهندسای اون کشورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
پیشرفت با علوم انسانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کسی که پارتی داره اگه چوپونی خونده باشه بازم ازهمه بیشتر پول درمیاره فقط پارتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نخیر. من پارتی دارم ولی هیچ جا بهم کار نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
شما پارتیتو بزار در کوزه ابشو بخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بیکارترین رشته ها عبارت هستند از شیمی فیزیک زیست ریاضی زمین شناسی
در یک کلام علووووووووووووووم پاااااااایه
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۳:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آره دقیقا ولی تو خارج خیلی خیلی بهش اهمیت میدن حتی بیشتر از پزشکی واسه همونه که پیشرفت میکنن وبالا بالا هستن ولی اینجا کشور پیشرفت نمیکنه ونخواهد کرد ای کاش اهمیت میدادن چون علوم پایه خیلی خیلی خیلی مهمه خیلی واسه همونه که خارجی ها بهش اهمیت میدن به نظرم بریم خارج زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
پس چرا طرف میره با رتبه خوب این رشته های پایه را تو دانشگاه هایی مثل تهران و شهید بهشتی و غیره میخونه؟
یعنی ملت این همه درس میخونن که بیکار بشوند آخرش؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دو سه سال است انسانی ها بیش تر از ریاضی هان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
پر درآمدترین!!! چه حرفا
-
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
شهرستان کبود راهنگ را به مستعمره کرده وهرچه نیروی غیربومی ازسایرمناطق استان همدان مانندملایر،نهاوند،تویسرکان،اسدآباد،بهارو...وحتی الان ازاستان لرستان به این منطقه آورده اندودرآموزش وپرورش مشغول بکارشده اندوسایرادارات دولتی کبود راهنگ هم اکثرا غیربومی هستندحتی آبدارچی وراننده هم غیربومی هستندوحتی مسئولین رده بالای کبود راهنگ هم غیربومی هستندوهیچ دلسوزی نداریم که رسیدگی کند این عدالت است یا رانت وباندبازی وپارتی بازیدخودشان بررسی کنند بعداگه خواستندمنفی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
کنکور رابرای این رشته حذف کنید تا اشباع بشن و درآمدشون متعادل بشه.
عین رشته های مهندسی که الان ارزشی ندارن و جامعه بجای پیشرفت پس رفت میکنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رشته های پیراپزشکی با چهار سال تحصیل و رشته ی دندان پزشکی و داروسازی با پنج سال و رشته ی پزشکی با 7 سال می تونید وارد کار شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
شاخصه ی‌ کشور های جهان سوم اینه که هنوز در حوضه ی درمان بیشترین درامد هست ولی تو کشور های پیشرفته مهندسی ارزش بالاتری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نماد کشور جهان سوم اینه که هرکسی با هر سوادی در مورد هرچیزی نظر میده اونم قطعی.
محض اطلاعات حوزه درمان همچنان یکی از پردرآمدترین حوزه ها در تمام دنیاست بخصوص جهان اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
از شاخصهای کشورهای جهان سوم اینه که مردم زیاد مریض میشن و پزشکان با باند بازی و رانت خواری خون ملتو میکنن تو شیشه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
فعلا که رشته کاسبی تحریم از همه بیشتر بازار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
همه رشته ای خوبه فقط علوم سیاسی چرا پیگیری نمیکنین برا استخدامی همه رشته ای میخوان جز رشته علوم سیاسی چرا وقتی شغل و آینده ای نداره دانشجو جذب میکنه دارم افسردگی میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
منم علوم سیاسی خوندم نزدیکه بیست ساله ییکارم عمرم تموم شد رقت کار نبوده دیگم نخواستم ده سال دیگه میمیرم راحت میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام توی هر رشته ای اگر زیاد تلاش کنی و سعی کنی نوآوری و اختراع و کشف داشته باشی موفق میشی. باید رشته تو دوست داشته باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
پردرآمدترین رشته ؛ رشته دلالی و خون مردم و توشیشه کردنه ... این افراد با مدرک پایین جزو پردرآمدترین افراد هستند البته تو کشور خودمون و آزادند هر کاری که دلشون بخواد بکنن واقعا خوش بحالشون ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
به جز رشته برق هر رشته دیگه برید به نفعتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
برق که دیگه اگه سواد داشته باشی میتونی یه سری حداقل کار ها را مثل تعمیرات لوازم خانگی انجام بدی چرا بده؟
سیم کشی ساختمان داره تاسیسات داره اتوماسیون تولید داره مخابرات داره این همه بخش های مختلف داره
دانشجو دانشگاه ها میرن بیرون کنار درس حتی تو این رشته شاگردی میکنن و پول میگیرن از کارهای ابتدایی بگیر تا بخش های پیچیده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۵۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
خطاب به ناشناس عزیز
خود رشته برق تو دانشگاه برق قدرت، برق مخابرات و برق الکترونیک رو شامل میشه
کسی که برق الکترونیک خونده به امور فنی مث سیم کشی وارده
دروسی ک توی برق قدرت و برق مخابرات کاملا متفاوته
واقعن جایگاه یه مهندس اینه که بعد از استرس کنکور، ۴ سال بره درس بخونه و عمرشو بذاره بعد بره سیم کشی خب اینو میرفت توی مغازه فنی شاگردی میکرد دیگ چه کاریه
الحق که جهان سومیم
از وقتی مهندسی توی ایران فلج شد چرخ صنعت هم خوابید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من پزشکی دور دست میارم و قطعا هم میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا بهترين و پر درآمدترين رشته ها هيچ احتياجي به كنكور دادن نداره و از رتبه اول شريف و پزشكي تهران هم پر درآمد تره و اونم برنامه نويسي كامپيوتره و بعدشم زبان انگليسي
Iran (Islamic Republic of)
&$
۰۹:۳۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
در حال حاضر به نظر من وکالت بهترین رشته است چونکه خیلی از مردم جامعه قانون پیچیده مملکت مون رو بلد نیستند وکیل ها مثل آب خوردن میتونن از جیب مردم فقیر جامعه پول در بیارن خصوصا افرادی که بیسواد هستند وفقیر که از هیچی سر در نمیارن اینجانب به چشم خودم دیدم.
Iran (Islamic Republic of)
سانی
۰۱:۴۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
این حرفتون درسته ولی کنکور وکالت از تمام کنکورهای جهان سختتره. چون هزاران ماده و تبصره وقانون خاص و رای وحدت رویه و رویه قضایی و هزارتا بدبختی داره. خداوکیلی حقوق نخونید چون عمرتون پای کنکور دوم که مختص قبولی وکالته میره. از ما گفتن اشتباه منو انجام ندین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
پردرآمدترین رشته ها درایران رشته هایی است که نباید به دانشگاه رفت ودر بازار باید یاد گرفت رشته واسطه گری دلالی
بنگاه مسکن نمایشگاه ماشین ومانند این شغل ها درضمن موقعیت اجتماعی واحترام مردم در جامعه هم به این افراد بیشتر وبهتر است.
۱۲
آخرین اخبار