برگزاری همایش علمی بین المللی با محور ویروس کرونا در مشهد

چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی بالینی با محور ویروس کرونا در قالب وبینار مجازی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن اعلمی دبیر علمی "کنگره بین‌المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی" گفت: امسال این رویداد بزرگ علمی با محوریت ویروس همه‌گیر کرونا و شرکت میهمانان داخلی و خارجی در مشهد بطور مجازی روز‌های ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه برگزار خواهد شد.

او افزود: ۲۰ میهمان خارجی شامل متخصصان برجسته این حوزه از کشور‌های سوییس، آلمان، فرانسه، سنگاپور، کانادا و آمریکا در این رویداد علمی مرتبط با ویروس کرونا حضور دارند.

بیشتر بخوانید


دبیر علمی "کنگره بین‌المللی میکروب شناسی بالینی ادامه داد: علاوه بر سخنرانی‌های مختلف در این همایش، ۵۴ میزگرد در حوزه پزشکی به ویژه با محوریت عفونت ویروس کرونا با شرکت این متخصصان برپا می‌شود.

اعلمی بیان کرد: نحوه برخورد با کنترل عفونت در بیمارستان و جامعه، واکسیناسیون و پیشگیری از بیماریها، بهداشت دست، عفونت‌های مربوط به مراقبت از بیمار، باکتری شناسی، قارچ شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی بالینی مهمترین محور‌های این همایش است.

او تصریح کرد: دیگر محور‌های مورد توجه متخصصان و کارشناسان حاضر در کنگره بین‌المللی میکروب شناسی بالینی شامل عفونت‌های خونی، عفونت‌های مرتبط با وسایل پزشکی، عفونت در بیماران دچار نقص دستگاه ایمنی بدن و پیوند اعضا، عفونت‌های نوزادی و مادرزادی، بیماری‌های عفونی، مصرف منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان و پیشگیری از عفونت‌ها و همچنین روش‌های تشخیصی بیماری‌های عفونی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: پژوهشگران، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پرستاران علاقه‌مند به مشارکت در "کنگره بین‌المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی" می‌توانند تا روز ۱۹ مهر ماه مقالات خود را به دبیرخانه این همایش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه کنند.

اعلمی اظهار کرد: مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی" مبتکر برگزاری همایش‌های بین‌المللی در این حوزه تخصصی است. این مرکز از سال ۱۳۸۶ به صورت سالانه همایش‌های بین‌المللی میکروب شناسی بالینی را با هدف تبادل نظر علمی استادان، دانشجویان، پژوهشگران بالینی و علوم پایه فعال، به میزبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور برگزار می‌کند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.