۲۶ درصد دانش آموزان گرفتار چاقی و اضافه وزن هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آمار دانش آموزان در این استان چاق در حال افزایش است و هم اکنون ۲۶ درصدشان دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

گلدانی مقدم معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب، عامل اصلی بروز چاقی در میان دانش آموزان است که کرونا و خانه نشینی، این نگرانی را بیشتر کرده است.

او بیان کرد: قبل از شیوع کرونا ۲۱ درصد دانش آموزان در استان دچار اضافه وزن و چاقی بوده اند که متاسفانه این میزان هم اکنون به ۲۶ درصد رسیده است.

از هر ۴ دانش آموز، یک نفر گرفتار چاقی و اضافه وزن

گلدانی مقدم  با ابراز نگرانی از افزایش چاقی در میان دانش آموزان تصریح کرد: متاسفانه زمینه بروز بسیاری از بیماری ‌های قلبی، دیابت، فشار خون و کبد چرب، اضافه وزن و چاقی است که در بزرگسالی ممکن است سراغ دانش آموزان بیایند.


بیشتر بخوانید


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به آغاز طرح کوچ (کنترل وزن و کاهش چاقی دانش آموزان) در مدارس استان عنوان کرد: با اجرای این طرح هدفگذاری کرده ایم که ۳ درصد از آمار دانش آموزان چاق را کاهش دهیم؛ اما برای تحقق این موضوع همکاری و همراهی اولیاء خیلی مهم است.

او همچنین به برقرار بودن زنگ ورزش در مدارس و شبکه شاد اشاره و اظهار کرد: زنگ ورزش تعطیل بردار نیست و برای تقویت سیستم ایمنی دانش آموزان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی، فعالیت‌ های ورزشی را به دو صورت حضوری و مجازی طراحی کرده ایم.

گلدانی مقدم با بیان اینکه بر خلاف پارسال، امسال فعایت ‌های ورزشی سنگین نداریم افزود: این فعالیت ‌ها در مدرسه طوری برنامه ریزی شده است که فاصله گذاری ۳ متر از همدیگر کاملا رعایت شود و دانش آموزان حرکات کششی و نرم را در خانه همراه با والدین تکرار کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: اهمیت ورزش برای تقویت روحیه جسمانی و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان به مراتب کمتر از دیگر دروس نیست و بدترین کار در شرایط کرونا این است که مدارس، اهمیتی برای زنگ ورزش قائل نشوند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار