ماجرای گم شدن کودک ۳ ساله در ارتفاعات دالاهو چه بود؟

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه با اشاره به گم شدن کودک ۳ ساله در کوه‌ها و ارتفاعات دالاهو، گفت : خوشبختانه جستجوی ۱۲ ساعته برای یافتن او ثمربخش بود و کیان به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت : حوالی ساعت ۱۷ عصر دیروز (جمعه) یک مورد گم شدن کودکی ۳ ساله به پلیس ۱۱۰ گزارش شد که با توجه به حساسیت موضوع، فرماندار و سرپرست انتظامی شهرستان دالاهو با حضور میدانی همراه با مأموران پلیس آگاهی، امنیت عمومی، یگان ویژه، نیرو‌های امدادی و بسیج مردمی جستجوی خود را آغاز کردند.

او گفت : در این میان دستورات لازم نیز از مرکز استان توسط استاندار به فرمانداری شهرستان و سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان به انتظامی دالاهو مبنی بر بکارگیری همه توان و ظرفیت برای یافتن کودک ۳ ساله داده شد.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه ادامه داد: طبق اظهارات خانواده کودک گمشده آن‌ها از سرپل ذهاب به سمت دالاهو در حال حرکت بوده‌اند که حوالی سرخه دیزه و در حاشیه جاده کنار باغی برای استراحت توقف می‌کنند، اما پس از ساعتی متوجه غیبت کودک ۳ ساله خود می‌شوند.

او افزود: با اعلام موضوع چند تیم پلیس و نیرو‌های امدادی و مردمی به همراه خانواده جستجوی گسترده خود را برای یافتن کودک گمشده آغاز می‌کنند که در البته در این میان گسترده بودن کوه‌ها کار جستجو را سخت کرده بود.

آمویی ادامه داد: با این حال نیرو‌های پلیس، هلال احمر، اهالی منطقه و خانواده کودک گمشده دست از تلاش و جستجو برنداشتند تا اینکه حوالی ساعت ۵ صبح امروز (شنبه) و پس از ۱۲ ساعت جستجوی بی وقفه کیان ۳ ساله در کوه‌های روبروی روستای سرخه دیزه و میان چند درخت پیدا شد.

 آمویی افزود: این کودک ۳ ساله در حالی صحیح و سالم پیدا شد که خطرات فراوانی مانند پرت شدن از کوه، حمله حیوانات وحشی و … او را تهدید می‌کرد، اما خواست خداوند برای وی و خانواده اش چیز دیگری بود و خوشبختانه این کودک در سلامت کامل به سر می‌برد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ضمن آنکه از خانواده‌ها خواست بیش از پیش مراقب کودکان خود خصوصاً زمانی که بیرون از منزل هستند، باشند، گفت: آن‌ها درک درستی از محیط پیرامون خود ندارند و لحظه‌ای غفلت می‌تواند حوادث ناگواری ایجاد کند که راه جبران و برگشتی ندارد.

او گفت: بی توجهی و غفلت از کودکان یعنی آن‌ها را به آغوش خطر فرستادن، بنابراین والدین حتماً باید اصول مراقبتی لازم را به صورت کامل رعایت و فرزندان خود را حتی برای لحظه‌ای تنها نگذارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار