معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛

چرایی حمایت سازمان نظام پزشکی از ایده‌های استارت آپی حوزه سلامت

سلیمی گفت: علاوه بر نظام پزشکی، همه نهاد‌ها باید توجه ویژه ای نسبت به استارت آپ‌ها داشته باشند و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی درخصوص برگزاری دومین رویداد کارآفرینی تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی بیشتر می‌تواند نقش مشورتی در این زمینه داشته باشد، ولی مهم است که همه نهاد‌ها به پیام نظام پزشکی توجه کنند که استارت آپ‌ها را بیشتر مورد حمایت قرار بدهند. اگر می‌خواهیم جهش و رونق تولید داشته باشیم یکی از راه‌ها همین جدی گرفتن جوان‌ها است که باید از شعار به عمل برسیم. عمل یعنی وقت بگذاریم و به ایده‌های آن‌ها توجه کنیم.

او افزود: چرخه زمان متوقف نخواهد شد و به همین دلیل نباید از آموزش دور بمانیم، اما تا جای ممکن باید برنامه‌ریزی کرده و از روش‌های غیرحضوری استفاده کنیم. اهمیت برنامه‌ریزی برای بازگشایی دانشگاه‌ها کمتر از اهمیت برنامه‌ریزی بازگشایی مدارس نیست. خوابگاه‌ها، سفر‌های درون شهری و بین شهری، شرایط داخل کلاس‌ها و تغذیه مسائلی هستند که باید برنامه‌ریزی شوند و پیشنهاد ما این است که تا جای ممکن بخش اعظمی از کلاس‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شوند یا به نوعی برنامه‌ریزی شود که از تراکم جمعیت در محیط آموزشی جلوگیری شود.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: نباید فقط از مسیر آموزش‌های سنتی پیش نرویم بلکه باید به سمت استارت‌آپ‌های حوزه سلامت حرکت کنیم؛ به این منظور برنامه‌ای برای اسفند سال گذشته طراحی کرده بودیم؛ ۱۰۰ گروه در این رویداد نام‌نویسی کردند و از میان آن‌ها ۴۵ گروه را انتخاب کردیم و برای آن‌ها مربی و راهنما گذاشتیم و روی ایده‌های آن‌ها کار کردیم. قرار بود یک کارگاه دو روزه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار کنیم  اما به علت همه گیری ویروس کووید ۱۹ به تعویق افتاد.

سلیمی بیان کرد: فاز بعدی این است که خود سازمان هم در کار‌های بعدی که مربوط به شتاب دهنده‌هاست فعال‌تر شود و در نظارت بر ثبت و رجیستر کردن ایده‌های سلامت بهتر فعالیت کند. البته این طرح کلانی است و سعی کردیم در مراسمی در حدود یک ساعت در سازمان به عنوان اختتامیه با رعایت تمام پروتکل‌ها برگزار کنیم، نقطه‌ای بگذاریم بر یک رویداد وسیع که نزدیک ۷-۸ ماه (تا تاریخ ۲۶ شهریور) فعالیت داشته و این فعالیت هم با این اختتامیه تمام نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار