اجرای ۵۶۰ طرح اشتغال زایی برای مددجویان مهابادی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: امسال ۵۶۰ طرح اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد در مهاباد اجرا می‌شود.

حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: امسال ۵۶۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد اجرا می‌شود که با اجرای این طرح‌های اشتغال زا در مجموع بیش از ۱۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

خضری افزود: این تسهیلات به صورت وام‌های قرض الحسنه، بدون سود و کارمزد بانکی و با بازپرداخت چهار و ۶ ساله به مددجویان پرداخت می‌شود.

او اذعان کرد: با فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان می‌توانند از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده و به مرز خودکفایی برسند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد یادآور شد: پارسال با پرداخت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد، برای ۳۲۳ خانوار تحت حمایت فرصت‌های مختلف شغلی ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد تصریح کرد: توانمندسازی، مهمترین برنامه این نهاد است که پایه و اساس آن ایجاد اشتغال و تامین مسکن است.

خضری اضافه کرد: هم اکنون ۶ هزار و ۴۵۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۷۹۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

امسال سهم آذربایجان‌غربی در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش این نهاد ۸ هزار و ۵۰۰ طرح است که برای این منظور ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

بر اساس آمار کمیته اشتغال کشور، سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) با ایجاد نزدیک به ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل، ۴۰ درصد اشتغال زایی در کشور را به خود اختصاص و ۴۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده بود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.