مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:

پویش‌های مردمی نشان‌دهنده ارزش‌های حسینی و انقلابی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اجرای پویش‌های مردمی نشان دهنده ارزش‌های حسینی و انقلابی است و هر اقدامی در این مسیر ارزشمند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین‌علی یوسف علیزاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به انگیزه‌های انقلابی نهفته در پویش‌های مردمی ازجمله پویش مشهد حسینیه سیدالشهدا (ع) گفت: پویش‌های مردمی با انگیزه‌ای انقلابی و جهادی از اول انقلاب تاکنون همیشه در خدمت ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب بوده‌اند، و تا زمانی که پویش‌ها در چارچوب حفظ ارزش‌ها، مبانی دینی و انقلابی باشند و حرکت کنند می‌توانند چنین هویتی را برای خود احراز کند.

او افزود: شناخت معارف دینی، انقلابی و دفاع مقدس، مباحث حوزه شهید و شهادت، جهاد و ازخودگذشتگی یک وظیفه  همگانی است که راه افتادن پویش‌های مردمی، چون پویش مشهد حسینیه سیدالشهدا (ع) بسیار مغتنم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره دستاورد‌های بزرگ انقلاب با حضور مردم ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران عموماً در حوزه‌هایی موفق هستیم که حضور مردمی تقویت می‌شود، این مردم هستند که بانی یک کار قرار می‌گیرند و آن را انجام می‌دهند و همین حضور مردمی عامل موفقیت است.

بیشتر بخوانید:

یوسف علی زاده با توجه به اهمیت نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان کرد: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهید و شهادت، موفقیت زمانی حاصل می‌شود که مردم اقدام به فعالیت‌های خودجوش کنند، مانند پویش مردمی حسینیه سیدالشهدا (ع)، که اقدام به نصب پرچم در سر درب خانه‌ها می‌کند.

او تصریح کرد: امام خمینی فرمودند نهضت ما حسینی است، بنابراین انقلاب و شهیدان ما همگی حسینی است و این موضوع را می‌توانیم امسال همزمان با چهلمین سال دفاع مقدس در هر خانه علاوه بر این‌که نماد حسینی داریم، نماد دفاع مقدس شهید شهادت و مدافعان حرم را نیز داشته باشیم و پویش‌های مردمی در فراگیری و اثرگذاری این حرکت  نقش بسیار مهمی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: در بعضی از کشور‌ها قحطی بیماری ناسازگاری اجتماعی وجود دارد، اما در کشور ما باوجود مشکلات، تعاملات اجتماعی و حرکت در جهت اصول دینی و انقلابی هنوز رنگ و بوی خود را دارد، به‌طوری که مردم خودشان با رعایت مسائل بهداشتی در شرایط حال حاضر انسداد اجتماعی را ایجاد نکرده‌اند و همین امر موجبات برقراری نظام‌های عاطفی بین مردم است تا بیشترین تاب‌آوری در بین مردم در شرایط وجود کرونا در جامعه به وجود آید.


انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.