تد کروز: مکانیسم ماشه آخرین گام برای نابودی برجام است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد به دلیل تهدیدات ایران، مکانیسم ماشه باید از مدت‌ها قبل فعال می‌شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور تد کروز با بی شرمانه خواندن عدم همراهی متحدان اروپایی آمریکا در اقدام علیه ایران، سازوکار بازگشت تحریم‌ها را آخرین گام برای نابودی برجام خواند.

سناتور ایالت تگزاس در پیامی توییتری اعلام کرد پس از آنکه شرکای اروپایی ما بی شرمانه از جانبداری از ممنوعیت روسیه و چین برای فروش میلیارد‌ها دلار سلاح به ایران امتناع کردند، برای دولت ترامپ تنها یک گزینه برای حفظ تحریم تسلیحاتی سازمان ملل باقی می‌ماند: فعال سازی مکانیسم ماشه.

سناتور هم حزبی دونالد ترامپ مدعی شد: از مدت‌ها پیش به دلیل تهدید‌های ایران خواستار استفاده از مکانیسم ماشه شدم. اکنون بیش از هر زمان دیگری این ضرورت تا این اندازه مبرم است. خوشحالم که شاهدیم که دولت ترامپ برای فعال سازی مکانیسم ماشه پیش می‌رود.

تد کروز مکانیسم ماشه را گام نهایی برای خاتمه دادن به توافق هسته‌ای فاجعه بار ایران دانست و از دولت ترامپ برای این اقدام تشکر کرد.

در حالی که مقامات دولت آمریکا همچنان بر طبل بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران می‌کوبد، تروئیکای اروپا روز جمعه با صدور نامه‌ای به شورای امنیت، بر تعلیق تحریم‌های ایران تاکید کردند.

بر این اساس، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که امضا کننده توافق برجام هستند با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند: برخلاف ادعا‌های مطرح شده مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشتن تحریم‌های ایران پس از ۲۰ سپتامبر، همچنان تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران به حال تعلیق باقی خواهد ماند.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
ماشه یک تفنگ اسباب بازی رو شاید بتونه
آخرین اخبار