آبرسانی به ۵۹ روستای استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به ۵۹ روستای استان کرمانشاه خبر داد که فردا (۳۰ شهریور) به صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به تداوم افتتاح پروژه‌های پویش "هر هفته الف. ب. ایران"، گفت : فردا و همزمان با هفته ۲۱ این پویش، ۴۰۰ روستا در سراسر کشور از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد که سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۵۹ روستا است.

او گفت : با بهره‌برداری از آبرسانی به این روستاها، ۳۹۷۲ خانوار با جمعیت بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر به آب شرب لوله‌کشی سالم دسترسی پیدا می‌کنند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه،افزود: از این ۵۹ روستا، ۱۹ روستا در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ روستا در صحنه، ۱۰ روستا در سرپل ذهاب، چهار روستا در ثلاث باباجانی، سه روستا در کنگاور، چهار روستا در گیلانغرب، یک روستا در سنقر و یک روستا در دالاهو واقع است.

کاکاوند اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه‌های آبرسانی به این روستا‌ها را بالغ بر ۲۹۷ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: برای آبرسانی به این روستا‌ها ۱۲۴ کیلومتر لوله گذاری، ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع، سه ایستگاه پمپاژ و ۸۶۰ هزار مترمکعب مخزن احداث شده است.

او اشتغالزایی که حین اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های آبرسانی به این ۵۹ روستا ایجاد شده را نیز ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار