از سوی کمیسیون ملی یونسکو- ایران؛

مشهد به عنوان نخستین شهر دوستدار آب در کشور انتخاب شد

رئیس گروه شهر خلاق شهرداری مشهد گفت: شهر دوستدار آب از مجموعه طرح‌های سازمان یونسکو بوده که از سوی باشگاه آب و فاضلاب کمیسیون ملی یونسکو-ایران پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صفریان رئیس گروه شهر خلاق شهرداری مشهد با اشاره به تدوین و تصویب شاخص‌ها و استاندار‌دهای شهر‌های دوستدار آب توسط کمیسیون ملی یونسکو- ایران، گفت: پس از نهایی شدن شهر دوستدار آب و تصویب آن در کمیسیون ملی یونسکو- ایران این طرح به سازمان جهانی یونسکو پیشنهاد شد و پس از بررسی در کمیته آب شناسی یونسکو (IHP) و کمیته جهانی آب شناسی مورد استقبال و پذیرش این کمیته قرار گرفته است.

او افزود: با موافقت کمیته آب شناسی یونسکو نسبت به طرح شهر دوستدار آب، ایران به عنوان پایلوت اولیه توسط این کمیته انتخاب شد.

بیشتر بخوانید


رئیس گروه شهر خلاق شهرداری مشهد ادامه داد: کمیته آب شناسی در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۱ میلادی این طرح را به عنوان طرحی جهانی معرفی کند و در دیگر کشور‌ها اجرا کند. اکنون کمیسیون ملی یونسکو- ایران پس از بررسی چند شهر از جمله مشهد و اصفهان، شهر مشهد را پس از کسب امتیاز بالا به عنوان اولین شهر دوستدار آب انتخاب کرد.

صفریان بیان کرد: شهر مشهد سعی دارد طی دو سال آینده یعنی تا سال ۲۰۲۱ فعالیت‌های خود را ارتقا داده تا ضمن ارتقا استاندار‌های شهر‌های دوستدار آب به عنوان عضو این شبکه باقی بماند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار