آصفری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف بند اعتقاد و التزام عملی به ولایت لزوماً موجب حذف ریاکاری‌ها نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون شوراها گفت: حذف بند اعتقاد و التزام عملی به ولایت لزوماً موجب حذف ریاکاری‌ها نمی‌شود، اما برخی ویژگی‌ها می‌تواند سبب ریاکاری بیشتر در جامعه شود.

حذف بند اعتقاد و التزام عملی به ولایت لزوماً موجب حذف ریاکاری‌ها نمی‌شودمحمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: برخی از ویژگی‌های درج شده در طرح اصلاح این قانون ممکن است سبب ریاکاری بیشتر در جامعه و تفاوت رفتار و گفتمان با افکار و کردار شود؛ اما نامزد ریاست جمهوری یا نماینده مجلس باید اعتقاد و التزام عملی به اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را داشته باشد، زیرا نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه بنا شده است.

او ادامه داد: البته حذف بند اعتقاد و التزام عملی به ولایت لزوماً موجب حذف ریاکاری‌ها نمی‌شود. نامزدها باید با یک برنامه‌ریزی به عنوان رجل مذهبی و دینی در کنار رجال سیاسی ثبت نام کنند؛ چراکه عبارت رجل مذهبی هم تعریف می‌شود.


بیشتر بخوانید


نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تأکید کرد: رجل مذهبی کسی است که اهل دروغگویی و ریاکاری نباشد و قطعاً صدق افراد در این ویژگی‌ها اهمیت دارد؛ آیا فردی که هر هفته نماز جمعه می‌رود، به ولایت فقیه التزام دارد؟ ممکن است این امر را از باب ریاکاری انجام داده باشد.

آصفری افزود: باید بررسی کنیم زمانی که صحبت از فرمان ولایت می‌شود، نامزد انتخاباتی چه عملکردی دارد؟ برای نمونه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، اگر فردی در صفحه اول نماز جمعه حضور یابد، مسئولیت کشوری هم داشته باشد، اما هیچ برنامه، ایده و اعتقادی نسبت به اقتصاد مقاومتی نداشته باشد، محل اشکال است.

او یادآور شد: در یک نظام ولایتی باید احکام آن هم پی گرفته شود. اگر اعتقاد راسخ به ولایت فقیه وجود نداشته باشد، چه تضمینی وجود دارد که یک رئیس جمهور به فرمان مقام معظم رهبری بی اعتقاد نباشد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۰۹:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
وقتی مبنای درستی فردی پاک دستی و عدم دریافت رشوه و هزار منکر دیگه باشه بهتر از اینه که فقط تظاهر به ولایت بکنه و چفیه بندازه بعد سر از کانادا در بیاره
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۰:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
هستند در ادارات افرادی که در زیر سایه التزام به ولی فقیه تیغ را از روبرو برای کارکنان بسته اند . متاسفانه آنان وانمود می کنند که معتقد به ولایت فقیه هستند و عملاً وظاهراً هیچ اعتقادی ندارند ولی به هر حال پارتی که دارند ، رانت دارند و هرچه بخواهند انجام می دهند وخیلی آسان وراحت هم به فردی که تذکر وامر به معروف ونهی از منکر می کند تهمت وافترا و هزار بد وبیرا حواله می کنند وآخرش هم که حرف حرف اون هاست و به اسم التزام به ولایت فقیه حقوق کارکنان را تضییع می کنند. همین در اداره ما یکی از آن ها که برادر (ش ... د ) هم هست کوچک ترین اعتقادی به خدا هم ندارد چه رسد به ولی فقیه ولی چون برادر (ش د) هستند با بی سواد تمام شدن فلان مدیر و نمی دانم فرمانده پ ا ی گ ا ه بسیج ومتاسفانه در برنامه های فرهنگی واجتماعی بعد از پایان برنامه برای خوردن ناهار و دسر و ... پیداشون می شود وبه همه هم چپ چپ نگاه می کنند که چرا این هایی که ما قبولشون نداریم آماده اند در برنامه (زیارت عاشورا می گیری در آخر برای صبحانه می آیند . جلسه قرآن می گیری در آخر برای کیک وساندیس می آیند وتازه همه باید به پای این آقای مفسد هم بلند شود !1 بهشون هم بگی یک آیه قرآن بخوان اکراه دارند بخوانند چرا که اصلاً تا به حال قرآن نخوانده که فقط س ه م ی ه و پارتی داشته!!!!!!!!!!!!، یعنی یه شیر تو شیری هست که نگو ونپرس ، معنای التزام به ولایت فقیه در این ها التزام به رفتارها فرمایشات دستورات و اقدامات خلاف شرع و عرف وقانون آنها است اگر چنین نباشی ضد ولایت فقیه هستی ؟ ای کاش یک انسجام و ریشه یابی و آسیب شناسی ویک فرایند استعلام سخت و همه جانبه و از این دست اقدامات در معرفی افراد بعنوان مسئولی که در عقبه ی آن نام ولایت فقیه وجود دارد انجام شود تا این قدر ولایت فقیه هم مظلوم و مورد ستم و ارزیابی غیرواقع و ناکارشناسانه قرار نگیرد . بلاخره اینها کارهاشون را با نام ولی فقیه جلو می برند ، کارکنان هم که گوش وچشم دارند وخوب وبد را می دانند این گونه افراد ظالمترین افراد هستند نسبت به ولایت فقیه که بطور ناصواب از جایگاه منتسب سوءاستفاده می نمایندو نام ولایت فقیه را بد جلو می نمایانند. ان شاء الله تذکر دلسوزانه ی ما یک تلنگر برای نهادهای مرجع باشد.
آخرین اخبار