رصد وکنترل مراکز خدماتی در سطح استان سمنان بیشتر خواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری سمنان گفت: شاهد رشد موج جدیدی از ابتلا به بیماری در سطح کشور و استان هستیم و رصد وکنترل مراکز خدماتی در سطح استان بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری سمنان در جلسه مشترک ویدیو کنفرانسی ستادملی و استانی مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: شاهد رشد موج جدیدی از ابتلا به بیماری در سطح کشور واستان هستیم.

او افزود: رصد وکنترل مراکز خدماتی که در سطح استان بیشتر خواهد شد.

خجسته پور با اشاره به حضور دانش آموزان در مدارس ادامه داد: شورا‌های مدارس با توجه به تعداد دانش آموزان و ظرفیت وامکانات مجازی تحت اختیار میتوانند تصمیم به برگزاری مجازی کلاس‌های درس؛ ضمن بازبودن مدارس طی این ایام را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری سمنان بیان کرد:کسانی که به این بیماری مبتلا شدند برای جلوگیری از شیوع بیماری در سطح استان میتوانند در محل کارشان حضور پیدانکنند.

او ابراز داشت:امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا راهپیمایی اربعین نه تنها در کشوربلکه در خارج از کشور نیز برگزار نخواهد شد وپروتکل‌هایی که برای دهه اول محرم بوده همچنان تاپایان ماه صفرادامه دارد.

خجسته پور در پایان افزود:امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها وافزایش میزان حساسیت در جامعه شاهد کاهش ابتلای مردم به بیماری کرونا باشیم.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در فصل پاییز با خیز سوم ویروس کرونا مواجه هستیم که همزمانی این ویروس با دیگر بیماری‌های واگیردار، کار را برای کادر درمان بیماران سخت خواهد کرد.

او افزود:تا امروز ۱۶۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

دانایی با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم ادامه داد: مجددا پیک شدید بیماری در راه است که این روند منجر به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: پس از چند ماه تلاش برای مقابله و پیشگیری ازویروس کرونا، اما همچنان این ویروس ناشناخته است.

او با تاکید بر افرادی که کرونا را شکست دادند بیان کرد:شکست دادن کرونا دلیلی بر اینکه مجدد فرد به این ویروس مبتلا نشود؛ نیست وتمامی افراد موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

دانایی اضافه کرد: به غیر از چند دستگاه اجرایی و استانداری و فرمانداری‌ها مابقی مسئولان برای مقابله با کرونا با دانشگاه علوم پزشکی سمنان چندان همکاری نمی‌کنند که این رویه باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود:گروه‌های اطلاع رسانی و تبلیغی باید برای هشدار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه بار دیگر همانند گذشته به میدان بیایند.

او بیان کرد: برخی تبلیغ‌ها که شدت شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است به هیچ عنوان درست نیست و باید جلوی تبلیغ‌های از این دست گرفته شود.

دانایی ادامه داد: یک بار دیگر با کار جهادی برای مقابله با کرونا ویروس همه ما تلاش کنیم و باید درک کنیم که همه ما درگیر این ویروس هستیم و برای رفع آن نیازمند کار جمعی هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت:اکنون وضعیت شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و مهدیشهر از نظر شیوع کرونا ویروس قرمز است و وضعیت شهرستان‌های سرخه و آرادان زرد است.

او اضافه کرد: بیلبورد‌های مناطق شهری و بین راهی به خبر‌های مربوط به هشدار کرونا تزیین شود.

دانایی بیان کرد:مدارس در زمان حاضر به صورت گسترده مجازی برگزار شود و کمتر دانش آموزان در این ایام در مدارس حاضر شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بااشاره به شروع ماه صفر و اربعین حسینی گفت: از هیات‌های مذهبی می‌خواهیم با جان و دل برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

در ادامه جلسه رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:در شاهرود در هفته‌های گذشته وضعیت متفاوت تری از دیگر نقاط کشور و استان از نظر ابتلا به کرونا ویروس شاهد بودیم و شرایط بیماران مبتلا رو به بهبود بوده است.

او افزود: مشارکت خیران و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با کرونا ویروس همانند ماه‌های گذشته افزایش یابد.

چمن ادامه داد: در ماه‌های گذشته یک هزار و ۷۸۷ نفر در شرق استان سمنان به دلیل ابتلا یا مشکوک به کرونا ویروس بستری شدند که از این تعداد یک هزار و ۶۶۷ نفر آزمایش کرونا آن‌ها مثبت اعلام شد.

او اضافه کرد:اکنون ۴۶ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بر اثر ابتلا یا محتمل به ابتلا کرونا ویروس بستری هستند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار