باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

آیا ایران به خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی نیاز دارد؟

با نزدیک شدن به پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، زمزمه‌های خرید های نظامی ایران به گوش می‌رسد.

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق برجام، ۲۷ مهرماه امسال تاریخی است که در آن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به پایان می‌رسد و ایران می‌تواند از این تاریخ به بعد مراودات خود در زمینه خرید و فروش تسلیحات با کشور‌های جهان را آغاز کند. ترامپ که در ابتدای دوران ریاست جمهوری خود از برجام خارج شده بود و بار‌ها تلاش کرده تا مانع از رفع تحریم‌های ایران به ویژه تحریم‌های تسلیحاتی شود. این در حالی است که سایر کشور‌های عضو برجام مانند روسیه، آلمان و چین با تمدید این موضوع و سایر تحریم‌های آمریکا مخالف هستند و بار‌ها هم این موضوع را اعلام کرده اند.

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

آمریکا در سال‌های اخیر به ویژه پس از خروج از برجام سعی دارد تا تحریم‌هایی که ایران توانسته بود با توافق برجام از بخشی از آن‌ها رهایی پیدا کند را با فشار دوباره علیه کشورمان اعمال کند؛ اما ایران توانست با استفاده از دیپلماسی فعال و ادله حقوق بین الملل در برابر این فشار‌ها مقاومت کند و آمریکا را کم کم به زانو در بیاورد. البته ناکامی آمریکا در این موضوع بسیار واضح و مشهود است؛ چراکه چند وقت قبل که طرح بازگرداندن قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران جدی شده بود، اعضای شورای امنیت با آن مخالفت کردند و این طرح ناکام ماند.

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

 ترامپ در آخرین اعلام نظر خود درباره تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اعلام کرد که قصد دارد تا در روز‌های آتی از طریق یک بخشنامه؛ شرکت‌ها و افراد خریدار یا فروشنده تسلیحات نظامی به ایران را تحریم کند.

۵ قدرت بزرگ جهان هدف تحریم‌های آمریکایی

هنگامی که آمریکا اعلام کرد که هر کشوری که به ایران تسلیحات بفروشد را تحریم می‌کند و قصد دارد تا ساز و کار مربوط به بازگشت تحریم‌های ایران را اعمال کند، تروئیکای اروپایی یعنی کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلستان با صدور بیانیه‌ای با این موضوع مخالفت کردند. اینجا بود که آمریکا اعلام کرد که ساز و کار ماشه حتما علیه ایران اجرایی خواهد شد و تحریم‌های سابق به جای خود باز می‌گردد. نکته‌ای که در اینجا بسیار مهم و حائز اهمیت است، آن است که بیشتر کشور‌هایی که در آن‌ها تجهیزات و تسلیحات تولید می‌شود تولیدات خود را از طریق سرمایه گذاری مشترک تولید می‌کنند؛ یعنی به طور مثال جنگنده اف ۳۵ توسط آمریکا با مشارکت کشور‌هایی مانند بریتانیا، ایتالیا، هلند، ترکیه، کانادا، استرالیا، نروژ، دانمارک، رژیم صهیونیستی و سنگاپور ساخته می‌شود.  

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

جنگنده اف ۳۵ یک طرح مشترک با حضور چند کشور بین المللی بود

هنگامی که یک طرح نظامی با مشارکت چند کشور ساخته می‌شود؛ یعنی این امکان وجود دارد که همه سرمایه گذاران یک طرح از محصول این پروژه در اختیار خود داشته باشند. وقتی آمریکا مدیریت یک پروژه را در اختیار دارد، به کشورهای حاضر در آن طرح اجازه فروش آن محصول را نمی‌دهد و آن‌ها باید برای خرید یا فروش این محصول از آمریکا تاییدیه دریافت کنند.

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

آیا کشورهای فروشنده تسلیحات به ایران تحریم می‌شوند؟

ابوالفضل ظهره وند کارشناس مسائل بین الملل در خصوص اینکه آیا احتمال تحریم کشور‌هایی که به ایران تجهیزات و تسلیحات می‌فروشند، وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: تحولاتی که ما در دو ماه اخیر رخ داده است، ناظر بر بی اعتنایی ترامپ  به نهاد‌های بین المللی است. این بی اعتنایی به نوعی نشان دهنده آن است که نهاد‌های بین المللی در مقابل این موضوع منفعل هستند. عدم توانایی نهادهای بین المللی در مقابل قلدری‌های ترامپ به این معناست که حقوق بین‌الملل کارکرد خود را از دست داده و در عمل به حقوق قدرت‌ها تبدیل شده است. 

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

وی ادامه داد: اتفاقا ما باید بدانیم که محصول ۴١ سال مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا این است که ما توانسته ایم تا ماهیت و ذات آمریکا را در محیط بین الملل و در مواجهه با برخی از متحدانش به خوبی نشان بدهیم. در موضوعات اخیر ایالات متحده به صورت آشکار از روی شورای امنیت هم عبور کرده است. اما اکنون یک عرصه به وجود آمده تا اعضای شورای امنیت به خصوص حوزه اعضای دائم نشان بدهند که آیا می‌خواهند در برابر با سلطه طلبی آمریکا که در حال بازگرداندن یک‌جانبه گرایی است بایستند و یا از منافع خود صرف نظر می‌کنند؟.

سفیر سابق ایران در ایتالیا اظهار کرد: ما هزینه‌هایی که نباید می‌پرداختیم را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته‌ایم. به طوری که فشار‌ها و تحریم‌ها اعمال شده بر ایران در تمام تاریخ بین الملل بی نظیر و بی‌سابقه است. اما آنچه اهمیت دارد حضور و خروج سرافرازانه ایران از این عرصه و ادامه فعالیت‌های خود است. فشار‌ها و تهدیدات آمریکا در حال تبدیل شدن به یک جنبه بین المللی است، باید توجه کنیم که این سیاست‌ها اصولا متوجه ایران نیست و این گردن کشی آمریکا متوجه چین، روسیه، اتحادیه اروپا وسایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل است.

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

وی خاطرنشان کرد: ایران با خودکفایی تمام نیاز‌های خود را به خوبی تامین می‌کند. باید به این نکته توجه کنیم که مخاطب این مسئله کشور‌ها و قدرت‌های جهانی هستند یعنی کشور‌هایی که مدعی هستند که با گفتمان چند جانبه گرایی همراهی می‌کنند.

همانطور که از نظرات ظهره وند کارشناس مسائل بین الملل هم مشهود است، ایران در حوزه دفاعی یک کشور خودکفاست و به هیچ کشوری در تامین نیاز‌های دفاعی خود نیاز ندارد.

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

خودکفایی ایران، یک اصل مهم و راهبردی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی

ایران در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خریدار تمام تسلیحات و تجهیزات آمریکا و سایر کشور‌ها بود. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کشورمان تحت تاثیر شدیدترین تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های تسلیحاتی قرار گرفت و دیگر هیچ یک از تسلیحات مورد نیاز به ایران فروخته نشد. حدود دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش بعث به پشتیبانی ۴۳ کشور دنیا به ایران حمله کرد و مرز‌های غربی کشورمان را مورد تهاجم سراسری قرار داد.  

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

ایران با گذشت مدتی از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه خود دچار کمبود مهمات، فرسودگی قطعات و سایر مشکلات در حوزه تامین ملزومات نظامی شد. به همین دلیل هم تصمیم گرفت که با استفاده از نیرو‌های متخصص خود و دستور امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه خود ارتش باید نیازهای خود را تامین کند، وارد کار شود. این فعالیت‌ها ادامه پیداکرد تا زمانی که عراق نوع جدیدی از جنگ را آغاز کرد و آن هم جنگ شهر‌ها با استفاده از موشک‌های اسکاد- بی و اسکاد - سی بود.  

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

ایران که موشک‌های موثری برای مقابله با حملات عراق نداشت، برای ساختن موشک شروع کرد به کمک گرفتن از برخی کشور‌های دوست مانند سوریه و کره شمالی. همین مورد باعث شد تا ایران به مرور نخستین فعالیت‌های خود را در این حوزه آغاز کند و با کمک برخی از سرداران سپاه همچون حاج حسن طهرانی مقدم فعالیت‌های موشکی خود را رشد و توسعه دهد. در سایر حوزه‌ها نیز نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در سال‌های اخیر نیز فعالیت‌های خودکفایی در نیرو‌های مسلح کشورمان ادامه پیداکرد و تا کنون هم تداوم دارد. به نحوی که صنایع دفاعی ما در بازه‌های کوتاه زمانی محصولات و دستاورد‌های جدیدی را در همه حوزه‌ها رونمایی می‌کنند.

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

نیروهای مسلح ایران؛ بی‌نیاز به تسلیحات خارجی

خودکفایی که در قسمت قبل به آن اشاره شد، در حوزه ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات مانند انواع تانک، جنگنده، سلاح‌های انفرادی، تسلیحات ضد زره، موشک‌های مختلف و سایر تجهیزات و تسلیحات نمود بیشتری دارد. به طوری که ایران در حوزه هوایی، از سال‌های دهه ۷۰ تا امروز بیش از چند نمونه هواپیما و بالگرد نظیر آذرخش، صاعقه ۱ و ۲، سیمرغ، درنا، تذرو و کوثر و بالگرد‌های طوفان و صبا را به صورت بومی طراحی کرده و ساخته است. در حوزه زمینی هم تانک‌ها و نفربر‌های مختلفی نظیر تانک‌های کرار و ذوالفقار و نفربر‌هایی مانند براق و هویزه را به صورت خودکفا ساخته است.  

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

نیرو‌های مسلح ایران در حوزه دریایی هم تجهیزاتی مانند زیردریایی‌های فاتح و غدیر و ناوشکن‌های سهند و جماران را به سبد تجهیزات و محصولات دفاعی خود اضافه کرده‌اند. ما در حوزه پدافندی نیز همین شرایط را داریم به نحوی که توانسته‌ایم رادار‌های ملی در برد‌های مختلف و سامانه‌های بومی مانند باور ۳۷۳ و ۱۵ خرداد را برای دفاع از کشورمان در اختیار داشته باشیم. حوزه موشکی ایران نیز بسیار قدرتمند است به نحوی که ایران اکنون جزو قدرت‌های موشکی جهان به شمار می‌رود و موشک‌هایی را با برد‌های ۲ هزار کیلومتر را به راحتی ساخته و استفاده می‌کند.

آیا ایران به خرید تسلیحات خارجی نیاز دارد؟

همه این موارد نشان می‌دهد که ایران در حوزه دفاعی و تجهیزاتی به خودکفایی رسیده و هیچ نیازی به تجهیزات خارجی ندارد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۰۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
اولویت اول ایران ساخت داخلی تسلیحات با تکنولوژی ایرانی است و اولویت بعدی استفاده از فناوری کشورهای پیشرفته و تولید مشترک است واردات بدون برنامه و دائمی و وابستگی در فکر ایرانیان نیست ایران توانسته جنگنده کوثر و اذرخش و صاعقه و غیره را بسازد اما جای پیشرفت وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ایران تحریم ما حق خرید هیچ هواپیماها جنگی و بقیه وسایل نظامی نداریم برای همین ما مجبوریم نیاز جنگی کشور را خودمان اهمیت کنیم موقعی که تحریم ها کلن برداشته شد اون وقت ما میتوانیم جنگنده بخریم تازه شما باید به کشورتان افتخار کنین که در بدترین تحریم ها توانست وسایل نظامی بسازد
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۰:۲۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
تا کی می خوان بگن ما خود کفا هستیم؟ بهتر نیست دوست و دشمن خودمون رو بشناسیم؟ سلاح هایی که دست ارتش و سپاه هست خیلی قدیمه. آذربایجان داره برای ما قدرت نمایی می کنه.
ایران باید سلاح بخره وگرنه دار آینده تمامیت ارضیش مطمئن باشید به خطر میفته. همه این نکته رو می دونن جز مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۱۴:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
تازمانیکه بودجه نظامی کم است نیروی هوائی ضعیف خواهدماند 80میلیون جمعیت اینومیداندولی مسئولین نمیخواهنداینوباورکنندخودش حرف ایران ازلحاظ جنگنده خیلی خیلی پاین است چرامثل هندفناوری یاازروسیه خریداری نمیکنیم نیازایران فقط جنگنده است
Netherlands
امیرحسین
۱۱:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
با سلاح های کهنه و بزک شده و همچنین این بودجه مسخره (که میشه به راحتی کمبود تجهیزات و پول رو از روی تجهیزات انفرادی و زرهی و هوایی و دریایی تشخیص داد) بعید میدونم بتونیم تو جنگ کاری جز تحمل بمباران و دادن تلفات بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
جنگنده قاهر امسال رونمایی می شه به حول و قوه اللهی.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
ان شاءالله
به کوری چشم حسودان و بخیلان و دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۲۰:۱۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
وای جی سی ایران چرانمیتواندجنگنده خریداری کنه الان 1400است شمابگیدالان زمان اف5است چراایران به فکرنیروی هوای نیست توعمریک جنگنده خوب طراحی کردند ولی توماکت ماندهمون قاهر313تواین 10سال 100تاجنگنده درست میشدهرکشوری نیروی هوائی قوی داردحرف اول رامیزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
نخیر امریکا بخرد احتیاج دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
عزیزان لطفا جو گیر نشین.
Iran (Islamic Republic of)
ازراعیل
۲۱:۱۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
نیاز شدید ایران فقط جنگنده هست اونم انواع مختلفش واسه عملیاتهای مختلف. بعد موشک و تانک.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
ایران از همچی قویه بجز جنگنده اگر هم بخره بنظرم باید یا سوخو ۳۰ روسیه یا سوخو ۵۷ یا مگ داگلاس_اگل بگیره یا جی 20 از چین
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۲۲:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
هنوزوقتش نرسیده چندماه است تحریم تسلیحاتی تمام شده پس خریدجنگنده چیشد نه ایران میتواندجنگنده بخر د نه روسیه میفروشد همش حرف شعارچون ایران پول نداردجنگنده بخرد چراازتوسعه ملی پول برنمیدارید ای یوحناس جنگنده ازنان شب واجبتراست ازخواب بیدارشویدنمیدانم قرص خواب راکی به خودمسئولان داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
من خوشم از جو گیر شدن و تعصب نمیاد .ایران در عرصه نظامی به جایی نرسیده که میگه.اما خرید افتخار نیست لطف کنن به جوانان بها بدن تا بیان سلاح بسازن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
برید هواپیما های ما رو نگاه کنید نگاه کنید کشور های عربی چی دارن دوما به فرض خود کفا باشیم اگر تجهیزات پیشرفته بگیریم قوی تر میشیم اما واقعا ماشاالله این همه تحریم کردن اما ایرانی پای کاره چون این کشور رو امام زمان نگه داشته مگر نه با این تحریما ادم دهنش بستته میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۲۰:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
ایران نیازجدی برای خریدجنگنده داردجنگنده های مافرسوده وپیرشدن الان امارات اف 35میخردتمام کشورماجنگنده پیشرفته میخرندتحریم تسلیحاتی ماتمام شده ولی اصلاخبری ازخریدتسلیحاتی وجودنداردخدای نکرده ا گرجنگی صورت گرفت آنوقت هیچکس به ماجنگنده نمی فروشدباباجدی بگیرید .. باباشمابایددنبالش رابگیریدزمان جنگ ایران وعراق یادهیچکس نرفته درست است توان موشکی مابسیارزیاداست .ولی جنگنده ازنان شب واجبتراست خواهش میکنم شمادنبالش رابگیریدازوزیردفاع وای جی سی
Iran (Islamic Republic of)
امیر سبحان سلیمانی
۰۱:۳۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
آمریکای جنایتکار که عامل تمام ظلم و ستم ها و قتل عام های دنیاست حالا به درجه ای از ذلت رسیده که حتی انگلیس و فرانسه هم به آمریکا پشت کردند. همین کرونا تمام دانشمندان دنیا گفتند که کرونا سلاح بیولوژیک آمریکاست بیوتروریسم مدارک اش هم هست در سایت ها . اگه مردم بفهمند کرونا سلاح بیولوژیک آمریکاست نفرت شان بیشتر میشه نسبت به آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
آره بابا نیاز داره
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۵۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
وارد کردن خط تولید سلاح های پیشرفته موجب بالارفتن تکنولوژی وامنیت کشورمون میشه..ثانیا ما مقادیر زیادی پول تو این کشورا داریم که بی استفاده مونده چه بهتر که بخاطر امنیتمون خرج بشه..خط تولید جنگنده های خانواده سوخو،۳۰،۳۵و۵۰ توان هواییمون رو تضمین میکنه..همچنین فن آوری موشکهای ضدکشتی برد بلند مافوق صوت هم برای ما ضروری هست..با ایجاد زیر ساخت محصولات پیشرفته بعد یه مدت خودمون هم میتونیم دست به ساختن محصولات بومی بزنیم مشابه همون کاری که با وارد کردن خط تولید موشک های بالستیک کردیم ولی الان خودمون از صفر تا صدشو خودمون انجام میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مهمترین اسلحه مورد نیاز ایران امروز حفظ همبستگی وایجاد باور و این که مقاومت در برابر فشار جواب میدهد به شرط اینکه افراد فاسد و دورنگ به ریش مردم نخندن و مردم رو دلسرد نکنن و شکاف بین فقیر. و غنی رو با کارهای اساسی مثل اصلاح یارانه و طرحای اجرایی از بین ببرند نیروی ایمان به خدا از تمام سلاح ها بالاتره اگه ایمانمان در این فتنه ها نلرزد با دست خالی هم دشمن حلاک میشود همانطور که موسی ع بنی اسرائیل را از آب رد کرد ولی بعد با فراموشی قدرت حق سست شدن و گوساله ساختند و گمراه شدند
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۰:۰۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اره نیاز داره فقط ایران از لحاظ موشکی و پهباد قویه
مثلا اسلحه من سرباز بودم تمام اسله هاشون برا قبل انقلابه تاریخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
نخبه نظامی
وقتی اسلحه سالمه کار میکنه بندازنش دور؟
مثلا ژ3 رو بندازن دور جاش چی بهت بدن؟
فیلم امریکایی زیاد دیدی توش یه سرباز اسلحه مرگبار داره باهاش یه کشورو نابود میکنه اره؟
برای رزم انفرادی همون ژ3 و کلاشینکف کفایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اینقدر کلاشینکف برای منه کاربر خوب بود که با هیچ سلاحی حاضر نیستم عوضش کنم (در دوران سربازی).اسلحه قوی سبک در دسترس که دست همه نیروهای مسلح کشور هست.وقتی داره کار می کنه بندازیم دور ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
ضعف در تجهیزات انفرادی اینه که دید فرماندهان قدیمیه و احتمالا هم بودجه کمه وگرنه تو نمایشگاه ها نگاه کنی پیشرفته ترین تجهیزات انفرادی رو گزاشتن
Canada
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
هرگز
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۹:۳۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
به تجهیزات نیاز نداریم؟ پس این سرباز هایی ک تو مرزهای کشور بزرگترین پوشش ضد گلولشون پیراهن تنشونه چرا اینطوری پر پر میشن؟
چرا در مورد علت شهادت ساده مرزبان ها تحقیق و گزارش تهییه نمی کنید؟
چرا از کسی نمی پرسید این پسر ک شهید شد تنها فرزند کدوم کشاورز بیچاره بود؟
اقا زاده ها ک خدمت نمی کنند ولله اگه اقا زاده ها مجبور بودن خدمت برن مرزبانی برای هر کدومشون یک تانک سفارش میداد ولی چون پسر کشاورز و عوام هستن حتی حرف هم در موردش زده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اگر آمریکا با بمب اتمی به ایران حمله کنه .ایران چگونه می تواند از خودش دفاع کنه .؟
هر کس جواب بده اون دکتر نظامی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
خب ما هم از بمب اتمی با استفاده از موشک شهاب 6 و 7 استفاده می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۸:۳۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
افتخار میکنم به سربلندی کشورم تو دنیا اگه این تحریمها به کشورهای عربی انجام بشه یه شبه هلاک میشن گاو شیرده یعنی بی آبرو خجالت خجالت باتوجه به اینکه کشورهای عرب نامردی کردن به ایران بازدلمان براشون میسوزه وقتی ترامپ به اونا میگه گاو شیرده یعنی شیر تان تموم شد برید بمیرید بیچاره مردم مسلمان عرب نمونه قطر رو دیدید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۵۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
میلیاردها دلار پول کشور در چین و روسیه بلوکه شده . اگر بجای آن پولها فشفشه و ترقه بهمان قالب نکنند خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
شما نمیخواد نظر بدی و دلسوزی کنی نظامی ها کارشونو بلدن مثل شما سطحی نگر تیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
فقط بمب اتم باز دارندگی داره
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۰۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
هم ساخت و هم خرید و هم صادرات این مثلث ساخت و خرید و فروش ،میتواند قدرت ایران اسلامی را جهانی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام به همه متخصصان مشکل خرید که حل شد برید سراغ مشکل دلار و بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
راجبه این مسئله مهم بزارید کارشناسان نظامی در هر حوزه ای که هستند نظر بدن
بزارید ببینیم دکترین نظامی در شرایط بحرانی جنگ های آینده چی میگه
نه اینکه یه میکروفون برداشتید از ما مردم عادی سوال میپرسید که خوب است یا خیر
جهان سوم یعنی ما که در مورد مسائل سیاسی ،اقتصادی و نظامی بدون داشتن علوم مورد نظر بیایم نظر بدیم
اون دوستی که جنگنده های تامکت F14 و F16 و F35 و باهم مقایسه می‌کنه معلومه یه فرد عادی هست که راجبه اصول جنگ چیزی نمیدونه
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۶:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
افرین بر ارتش وسپاه
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۶:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
افرین بر ارتش وسپاه
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۶:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
افرین بر ارتش وسپاه
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۶:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
افرین بر ارتش وسپاه
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۶:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
افرین بر ارتش وسپاه
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۶:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
افرین بر ارتش وسپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بله.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۰۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ما هیچ چیز از اروپایی ها و آمریکایی ها کم نداریم کافی است که باور کنیم که می توانیم و امکاناتش را داریم ، که با کلام مسیحایی امام عزیز راحل مان این اتفاق افتاده است و ان شاالله روز به روز بهتر خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خودتو گول بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
تو خودتو گول بزن ما پیشرفته بودن تجهیزاتمونو تو منطقه ثابت کردیم از تو یمن بگیر تا خلیج فارس و سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
هم باید از ظرفیت و توان داخلی استفاده کرد و هم خارجی،باید رقابت ایجاد بشه تا پیشرفت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۵۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
درود بر هر ایرانی وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بله. ایران کشوری است که با تهدید روبرو است. نیاز به خرید جنگنده چند متظوره هست. و سوخو 30-SM در کوتاه مدت یک گزینه خوب است. و البته این نباید مانع از تلاش برای ساخت جنگنده بومی مدرن باشد. همانگونه که در موشک به هدف رسیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
آیا اینایی که هی تبلیغ میکنین نشانه ی جنگی سخت در آینده نیست ای کسانیکه ایمان آورده اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ساعد
۱۶:۰۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خیر نشانه جنگ نیست و البته که بازدارندگی هم دارد ..
و اما ...
نویسنده محترم در این حوزه اطلاعات کمی دارد... درست است که در اکثر زمینه ها دارای تسلیحات بروز هستیم ولی در نیروی هوایی و حوزه جنگده های بروز حتما میبایست نیازهای فوری خود را تهیه کنیم که جنگنده های سوخو 30 اس ام و در مرحله دوم حتی نمونه مناسب چینی آن بهترین گزینه است ..
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۱۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
نویسنده مقاله اگر به گفته خود پایبند است فقط یکی از تحریم هایی که با انعقاد برجام لغو شد را به صورت نمونه بیان کند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ما الان دقیقا روی لبه ی تکنولوژی هستیم هواپیما ساختن کار کوچیکی نیست موشک بالستیک.زیر دریایی.ترکیه زیر دریایی ساخت غرق شد.پدافندی. ولی اگر نگاه ما صادرات ادوات نظامی باشه باعث گذشتن از این مرحله میشیم.که باعث تمام اتفاقای مثبت خواهد بود و دست برتر در مذاکراتی که با بقیه کشورها داریم.مطمعنا سرمایه گذاری روی این تولیدهامون بشه ما مردم هم این نگاه رو حمایت میکنیم چون باعث غروره هر کشوره.سرمایه گذاری کنیم برای تولید و صادرات تسلیحات نظامی مثل چین روسیه فرانسه امریکا و ....اگر میخوایم تو منطقه و جهان حرفی واس گفتن داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۴۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
باسلام زمانی که لازم داشتیم بهمون ندادن الان که خودمون درحال پیشرفت درهمه عرصه ها هستیم نبایدمجدد خودمون ومحتاج تکنولوژی غرب کنیم یادمان باشدآمریکاوغرب ازشیوه جنگ وجنگ افزارهای ماسردرگمندپس بایداین راه وخودمان بریم بدون دست گرفتن ازدیوارها ...ماازنظرنظامی بسیارقوی هستیم ماسلاهای داریم که هنوزرونکردیم فقط برای غافل گیری دشمنان اسلامه به همین زودی غافلگیری جدیدی درراه است .انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ایران دارای قدرتی در بخش نظامی است که نه تنها آمریکا بلکه تمام جهان را می تواند چندین بار با خاک یکسان کند
ایران با همین توان داخلی می تواند حتی در صورت حمله موجودات فضایی کره زمین را از خطر نابودی نجات دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ما شاالاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
روسیه صنعت هوایی پیشرفته و خوبی دارد و روسیه میتواند یکی از دهها گزینه ایران شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
باید به دنیای هواپیماهای نسل پنج و شش وارد شد یا با ساخت و یا با خرید های خوب و هنگفت.
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۴:۰۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مرزبانی نیاز به تجهیزات پیشرفته و کارامد دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
صد در صد نیاز دارد. تجهیزات تهاجمی ایران مثل هواپیمای جنگی مربوط به قبل از انقلاب هست و کارایی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اونا بروز شدن خصوصا بحث رادار . ولی بازم کافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
زودتر رفتن و سفارش دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
تکنولوژی‌ها ۵۰ سال پیش رو ساختن شاهکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
باتکنولوژی50سال پیش پهپادفوق پیشرفته 200میلیون دلاری امریکاروزدن پس یا تکنولوژی امریکاخیلی اسقاطی و قدیمیه یا ایران خیلی پیشرفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر ضد ایران و منافق دروغ گو و شبهه افکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ایران اگر بتواند موتور های جنگنده سنگین از روسیه به تعداد حداقل ۵۰۰ عدد بگیرد
می‌تواند با تکنولوژی داخلی جنگنده بمب افکن سنگین نسل ۴ و۴٬۵ مانند تامکت تولید کند و از وابستگی به دیگران رهایی یابد
این جنگنده ها وجنگنده سبک کوثر به همراه یگان موشکی برتری هوایی ایران را تضمین میکند
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۴:۳۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
البته ایران نباید فقط خریدار موتورهای جت مافوق سریع و سنگین مسافربری باشد بلکه باید انتقال تکنولوژی و ساخت اینگونه موتورها به ایران را فراهم کند که چین و روسیه در صنایع موتورسازی جت پیشرفت های فوق العاده داشته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
حالا که دوباره تحریم شدیم نه نیازی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ایران بجز در زمینه ی موشکی و رادار نیاز به خرید جدی داره....
Iran (Islamic Republic of)
اخمد
۱۲:۳۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مانند کور به دوچشم بینا
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۲:۳۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ما شدیدا نیاز به جنگنده داریم
بهترین پشتوانه ما این است که خدا با ماست
ولی خداوند هم عقل داده است آخه چطور میخوایم با جنگنده کوثر که همون f5 است با کمی تغییرات در برابر f35 آمریکا بایستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
نگران نباشید دارن میسازن. ما تو زمینه تجهیزات نظامی گامهای بلند رو برداشتیم و الان افتادیم تو ریل از این به بعد کار خیلی سریع پیش خواهد رفت به امید خدا
France
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
موتور پهباد را از المان وارد میکنن.وشب وروز میگن ما پهباد ساختیم
Iran (Islamic Republic of)
میثم.
۱۲:۰۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اتفاقاً خیلی هم نیاز داریم؟درسته که موشک و تعدادی تسلیحات دیگه داریم اما در بحث نبردهای هوایی واقعاً نیاز مبرم به جنگنده های نسل جدید داریم اون هم به تعداد خیلی زیاد که تمام آسمان ایران را مرتب رصد کنن و توانایی مقابله با سایر پرنده های مهاجم دشمنان را داشته باشند؟ چون جنگنده های فعلی کشور خیلی قدیمی و فرسوده هستن و توانایی نبرد با جنگنده های پیشرفته غربی را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
شجاع الدین
۱۱:۴۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ایران با توجه به کاهش ارزش پول ملی ودلاردر آستانه ۳۰۰هزار تومنی پولی برای خرید جنگ افزار ندارد .لذا مقدمه چینی در اینخصوص با اعلام خود کفایی در تولید محصولات نظامی را از هم اکنون شروع کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بلی
Iran (Islamic Republic of)
Irany
۱۱:۲۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
کاملا اشتباههه چون ایران در زمینه هوایی با تولید کردن اف ۵ که در زمان جنگ ویتنام استفاده میشده که نیاز های هواییش بر طرف نمیشه ایران همین طور زیر دریایی سنگین هواپیما ی اواکس و سوخت رسان نداره ناو های ما همه قدیمی اند هیچ کدام موشک عمود پرتاب ندارن نمیدونم چه طوری یک اف ۱۴ میخواد جلوی یک اف۳۵ یا یک اف ۲۲ وایسته اگه شما هم فهمیدید به منم بگین تا بفهمم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۴۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مگه قراره که اف 14 جلوی اف 35 وایسه ؟؟؟! اف 14 کارخودشو مطمعنا انجام میده ولی برای مقابله با اف 35 مطمعن باش انقدرسلاح (موشک و..) هست که نیاز نباشه درگیری تو هوا بین تو هواپیما انجام بشه !! یعنی اف 35 پیشرفته تر از پهباد گلوبال آمریکا ست که با یه موشک بومیمتلاشی شد ؟ البته این مثال بود و پهباد بیشتر جنبه جاسوسی و اطلاعات و نقشه و... داره(غیر نظامیش) ولی هواپیما جنگندس . ولی به هرحال مطمعن باش سلاحی داریم که اف 35 را سرنگون کنه !!
Iran (Islamic Republic of)
Irany
۱۴:۵۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
پدافند همیشه موثر نیست با یک جنگ الکترونیک قوی مثل کاری که ترکیه با سوریه کرد پانتیسر از کار انداخت بعدم برای تعداد بالا جنگنده که حمله میکنن عملا بی فایده است پدافند شناسایی میکنن به راحتی اب خوردن از کار میندازن حتی اگه بتونه شانس بیاره از یک اسکادران۱۶ فروندی ۲ تا شو بزنه بقیه اسکادران هم پدافند میزنن هم عملیاتوشونو انجام میدن بعدم مقایسه اف ۳۵ اف۲۲ با گلوبال هاک از لحاظ جنگ الکترونیک قدرت مانور پنهان کاری مثل مقایسه یک گربه با شیره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی.م
۱۱:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
آیا ایران به خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی نیاز دارد؟ اگر طرفدار تفکر امثال نهضت آزادی و بعضی از جیره خوار های غرب باشی مطمئناً نه.نه. نه.
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۱:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
نیروی هوایی ارتش فرسوده است باید نوسازی شود، تسلیحاتی کشورمان نیاز دارد 1سامانه s400، سامانه پانتسیر 3 جنگنده‌های سوخو 30و34،میگ35، تانکt90, ارتش باید تفنگ ژ3را برا همیشه کنار بگذارد و تفنگ کلاشینکف را جایگزین آن کند، متأسفانه وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست اگر وضعیت اقتصادی کشور روبه‌راه بود اینارومی تونستیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سطح فکرت خیلی پایینه سید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی.م
۱۱:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
آیا ایران به خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی نیاز دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۱:۱۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
به نظر من الان باید سریع خریداری بشه ، خداروشکر تقریبا خودکفا هستیم اما به نظرم خرید هواپیما ضروریست میشه مثلا با فروش سلاح های خودمون به کشور های ضعیف نظامی عوضش هواپیما از روسیه بخریم !
Iran (Islamic Republic of)
هادی رحیمی
۱۱:۱۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مطمئن باشید ایران تجهیزات نظامی سری داره که رونمایی نشدن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
نباید پول رو داد به غربیها مگر اینکه فناوریشو انتقال بدن خریدن اشتباهه باید خودمون جنگنده وغیره بسازیم وقتی کشور در صنایع نظامی خودکفا بشه همون دانش میاد تو صنعت میشیم مثل آمریکا وغیره....فقط خواهشا واردکننده نباشیم ویه فکری هم به کیفیت تراکتورهای ساخت داخل وخودور بکنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
نباید پول رو داد به غربیها مگر اینکه فناوریشو انتقال بدن خریدن اشتباهه باید خودمون جنگنده وغیره بسازیم وقتی کشور در صنایع نظامی خودکفا بشه همون دانش میاد تو صنعت میشیم مثل آمریکا وغیره....فقط خواهشا واردکننده نباشیم ویه فکری هم به کیفیت تراکتورهای ساخت داخل وخودور بکنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۵۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اول باید کمر بند دفاعی خود را قوی کنیم بزرگترین و مهمترین وسیله ای که ما نیاز داریم ماهواره عکسبرداری و مخابراتیست که موقعیت دشمنان را بدانیم تا بتوانیم موشک هایمان را هدایت شده پرتاب کنیم مخابراتمون کنترل و جمینگ نشود .بعد از آن رادارهای پرنده جهت کنترل فضای اطراف و هدایت جنگنده .هواپیمای بروز جنگنده رهگیر شکاری و بمب افکن در این سه مورد اساسی فقط میتوان از رادار پرندهA100روسی.سوخو35وسوخو34نام برد جنگنده پکفا نسل پنج قرار بود در سال2022به ایران تحویل شود که ....در مرحله بعد تقویت پدافند هوای مرحله بعد موشک های هایپرسونیک این مراحلیست که قدرت باز دارندگی جدی ببار خواهد آورد.و میتوان گفت نقطه ضعف فعلی ما میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
عزیز بسیاری از جنگنده های روز روسیه از جمله سوخو35
10 درصدش توسط امریکا تولید میشه و عملا امکان فروش نداره به علت تیررس بودن تحریمای امریکا
Netherlands
محسن
۱۵:۵۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
دوستی که فرمودید جنگنده های روسیه ده درصدش تئسط آمریکا تولید ویشه بهتره یک کم تحقیق کنید .در تولید هیچکدام از تسلیحات روسی به کشورهای غربی اجازه مشارکت نمیدهندچون از نظر امنیتی مشکل ساز میشود شما حتما"مقاله را خوانده اید و کاملا"بیاد ندارید در دو محصول غیر نظامی پروازی یعنی سوخو سوپر جت 100با ظرفیت یکصد مسافر وmc21هواپیمای مسافری جدید روسیه قطعات غربی بکار رفته و هیچ ارتباطی به تجهیزات نظامی ندارد و همین دو مورد جدید در صورت فروش به کشورهای تحت تحریم میتواند از قطعات تماما"روسی استفاده کند.لطفا"قطعاتی که شما اطلاع دارید ساخت آمریکاست و روی سوخو35نصب شده را نام ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ایران هنوز داره تجهیزات و جنگنده های زمان قدیم رو استفاده میکنه بنظر شما نیاز نداره!!!!
ایران جنگنده داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اصلا نیاز نداریم. مخصوصا تو صنایع هوایی.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ناوگان فرسوده هوایی ایران بله نیاز هست
هواپیماهایی که از رده خارج شدن بیشتر از 40 سال عمر دارن !
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۳۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ایکاش کمی واقع گرا تر بودین
درسته خودکفایی خوبه ولی باید با تکنولوژی پیشرفت کرد.
چرا نباید F35 خرید؟
چرا نباید S500 خرید؟
من نمیگم کل توان نظامی خودمون رو وابسته کنیم
من میگم تکنولوژی جدید بخرید ، مهندسی معکوس کنید خودتون چیزی که تولید میکنید حالا مثل خودش نشه نزدیک بهش باشه.
نه اینکه فکر کنیم چون یه تعداد F4 و F16 پنجاه سال پیش رو داریم توان مقابله با چیزی مثل F35 رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
میشه بگی از کجا f35بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ساعد
۱۶:۰۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با فرمایش شما در مورد خرید همراه با انتقال تکنولوژی موافقم
ولی ... ایران اف 16 ندارد ...
Iran (Islamic Republic of)
ساعد
۱۶:۱۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با فرمایش شما در مورد خرید همراه با انتقال تکنولوژی موافقم
ولی ... ایران اف 16 ندارد .
و اینکه لزومی هم ندارد برای مقابله با اف 35 حتما دفاع هواپایه (با جنگنده) داشته باشیم .. به اندازه نیاز پدافند زمین پایه داریم (موشکهای ضد هوایی)
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۰:۰۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با توجه به شرایط ایران که هر لحظه ممکن است تحریم تسلیحاتی شود بهترین کار خرید تکنولوژی ساخت جنگنده وزیردریایی اتمی وموشک های هوا به هوا و .... است .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
جنگنده‌های اف ۴ و اف ۵ برای شصت سال پیش هست و صاعقه و آذرخش هم از روی مهندسی معکوس روی آنها ساخته شدند. قطعا به جنگنده‌های جدید و مدرن نسل پنجم نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
باید از یه دست بخریم از اون یکی دست موشک های نسل قدیمی ترمونو بفروشیم . باید جت های چینی و روسی جدید رو بخریم همچنین موشک های اس 500 روسی . چون فقط اسم اس 500 هم بازدارندگی میاره برامون .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۵۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بازدارندگی بشتر به خاطر مردم غیور کشورمون هستش نه سلاح !!البته نمیگم سلاح و موشک و هواپیما و... تاثیر نداره ولی بیشترین تاثیر مردم اون کشور را دارند که بازدارندگی ایجاد میکنه ! مگه ما تو جنگ 8 ساله چه سلاحهائی داشتیم که جلو دنیا ایستادیم ؟؟ غیور مردانی داشتیم که هر کدام یک بمباتم هستن و بودن !! ما سلاح نداشتیم ولی جلو دنیا ایستادیم ولی کویت سلاح داشت اما عراق با اتوبوس رفت اشغالش کرد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
هم کشورایب که میگن میفروشن هم اونایی که مخالغ فروش تسلیحات به ما هستند هر دو به فکر خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بازم باید بخریم..مخصوصا هواپیما..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خدا نکنه لغو تحریم‌های تسلیحاتی این باور رو در میان برنامه ریزان کشور بوجود بیاره که «چه نیازی به سرمایه‌گذاری در طراحی و تولید تجهیزات نظامی داریم در حالی که میتونیم به جایی اینکه در طراحی این تجهیزات اینهمه فسفر بسوزانیم اونها رو از کشورهای دیگه بخریم!!!»این یعنی دقیقاً همان آفتی که گریبانگیر صنایع کشور مثل صنایع نفت و خودروسازی شده و بعد از لغو قراردادهای نفتی و خودرو جدایی از این وابستگی رو خیلی برامون سخت کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
نیرو هوایی ما پیر و فرسوده شده و برای تولید و خودکفایی در زمینه جنگنده و هواپیما های پیشرفته راه زیادی داریم و زمان زیادی میخواهد .در مقطع کنونی باید نوسازی در نیروی هوایی صورت گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
تحریم باشم فکر کنم بهتره
اولا ارز نداریم
دوما ارز بی خودی از این کشور خارج می شود ولی تسلیحاتی به کشور تحویل نمی شود مثل S300 های روسی
همه جهانیان فریب کارند
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۱:۱۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
انگار نمی دونید ایران اس ۳۰۰ خودش ساخته حتی به مراتب بهتر ، از پاتریوت که خیلی خیلی بهتره بنام باور
-
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خودرو . سکه . طلا .. دلار. و گرسنگی مردم چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۰:۱۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
هر کسی وظیفه ی خودشو باید جلو ببره
به نیرو های نظامی ما چه که دولت کار نمیکنه؟
بیشتر از این کوتاهی دولت رو جمع کنن؟
چقدر در پروژه های عمرانی کمک دولت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ایران جنگنده نیاز داره خودمون رو گول نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
ای چه حرفیه ؟قاهر 313چیه پس؟اف35از روی قاهر خودمون کپی بداری شده،لازم نیست اصلا لازم نیست پرواز کنه ،از روی زمین هم میتونه هم زمان 150هدف رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
از رو زمین 150 هدف؟؟؟
آخرین اخبار