رعایت موارد بهداشتی در فصل پاییز و زمستان

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : در فصل پاییز و زمستان با فرض اینکه همه افراد ناقل یکی از بیماری‌های تنفسی هستند تمام موارد بهداشتی را رعایت می کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سارا شاه‌آبادی مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص خود مراقبتی در برابر کرونا در فصل پاییز، گفت : با آمدن فصل سرد سال (پاییز و زمستان) بیماری‌های تنفسی همچون سرما‌خوردگی و آنفلوآنزا بیشتر شایع می‌شود.

او گفت : عامل ایجاد سرماخورگی، آنفولانزا و کووید ۱۹ از یک خانواده و از کرونا ویروس است، بنابراین افتراق و تشخیص این بیماری‌ها از یکدیگر در این فصول سخت است.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: تنها راه جلوگیری از انتقال بیماری‌های تنفسی، رعایت دستورالعمل های اجتماعی و فاصله‌گذاری اجتماعی است که ضرورت مراقبت جدی مردم از سلامتی خود و خانواده‌شان را بیشتر می‌کند.

او با بیان اینکه هنوز درمان قطعی برای کرونا ویروس اعلام نشده است، ادامه داد: در این فصول با هر فردی در هر سن و سالی که مواجهه می‌شویم بر این مبنا نگاه کنیم که ناقل یکی از بیماری‌های تنفسی است و در کل تمام موارد بهداشتی را رعایت کنیم؛ کرونا ویروس قابل پیشگیری است به شرطی که مردم در مبارزه با آن خسته نشوند و دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت بیشتر رعایت کنند.

شاه‌آبادی تشخیص قطعی سرماخوردگی و آنفولانزا از کرونا ویروس را با تشخیص تست ملکولی پی. سی. آر دانست و افزود: علائم سرماخوردگی و کووید ۱۹ به صورت تدریجی است، اول به صورت لرز و تب خفیفی خود را نشان می‌دهد که به مروز زمان شدیدتر می‌شود، اما در آنفولانزا به صورت ناگهانی بدن درد شدید و یا سردرد شدید بروز می‌کند.

او گفت: کووید ۱۹ به صورت سرفه‌های خشک و درد در قفسه سینه و تنگی نفس است، بنابراین بهتر است در این روز‌ها هرکس دچار علائم سرماخوردگی شد خود را قرنطینه کند در صورتی که علائم شدیدتر شد به پزشک مراجعه کند.

او در توضیح واکسینه شدن مردم در برابر آنفولانزا نیز، گفت: احتمال شیوع کرونا در پاییز شدید است که متاسفانه با همزمان آن با بیماری آنفولانزا مخاطرات زیادی را در بر دارد، اگر بخواهیم دچار مشکل زیادی نشویم باید برای واکسیانسیون افراد بالای ۶۰ سال، بیماران قلبی، عروقی، ریوی، دیابت، پیوند اعضا، سرطانی، زنان باردارسه ماه دوم و سوم بارداری، کودکان بلای ۶ ماه تا پنج ساله، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند، اقدام کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار